18 מאי 2014 | יובל מעוז
התכונה החשובה ביותר במהנדס תוכנה? לא עבודת צוות

ראיון עם אדם קובלבסקי, בכיר ב-SAP שהגיע לישראל לרגל שבוע החדשנות

"בקרב התכונות של מהנדסי תוכנה, התכונה שאני מעריך היא אומץ. הרבה אנשים אומרים על מהנדסי תוכנה שהם צריכים להיות בעלי יכולות לעבודה קבוצתית, וזה נכון, רוב הזמן מדובר בעבודה קבוצתית. אבל בעיניי, התכונה החשובה היא אומץ. כשאתה מפתח תוכנה אתה צריך אומץ להביע את הדעה שלך, להיות בעל חזון. יש זמנים שצריך את החוזקה להוציא את כל אלה לפועל. לפעמים בזמנים של מכירת החברה לא כולם חושבים שזה הדבר הנכון לעשות וצריך אומץ להביע את דעתך".

 

את הדברים האלה אמר אדם קובלבסקי, סגן נשיא בכיר ב-SAP. קובלבסקי יודע דבר או שניים על אומץ ועל מכירת חברת סטארט-אפ. קובלבסקי הצטרף ל-SAP לפני יותר משנתיים, לאחר ש-SAP רכשה את הסטארט-אפ SuccessFactors, שבה הוא כיהן כראש הצוות הטכני במשך שנתיים. עוד קודם לאקזיט של SuccessFactors, עבד בסטארט-אפ אחר בשם PeopleSoft, שנרכש גם הוא בידי תאגיד גדול, הפעם בידי אורקל.

 

 

קובלבסקי עוסק בתחום של הערכת עובדים ותוכנה. SuccessFactors נתנה בתחילת הדרך ייעוץ לחברות כח אדם, ואז עברה לפיתוח תוכנה בתחום. המוצרים הראשונים של החברה עסקו בהערכות עובדים. לאחר מכן פיתחה החברה מוצרים נוספים, שעסקו בהערכה של השגת היעדים בקרב העובדים. משהושגה המטרה הזאת פיתחה החברה מוצר שעסק בהערכת התמורה המגיעה לעובדים בהתאם להישגים.

 

מה הקושי ביצירת תוכנות לחישוב תמורה לעובדים?

 

"המטרה של כל השירותים היתה להתאים את התמורה לעובדים לפי הביצועים הטובים והנמוכים בחברה. ברגע שהגענו לשלב שבו מתעסקים במשכורות ובכסף של אנשים מתחילה מורכבות גדולה יותר, כי יש יותר משתנים שצריך לעסוק בהם ושיטות שונות להעניק תמורה לאנשים ברחבי העולם".

 

"בנוסף, צריך למצוא את העקביות בקרב מנהלים שמדרגים את העובדים בצורה שונה. יש מנהל שיפוטי שמדרג את העובדים בניקוד נמוך ויש אחר שמקל בדירוגים, לכן צריך למצוא גם את השיטה המתחשבת במשתנים האלה".

 

מה האתגרים שלכם כיום? האם זה למצוא את השאלות הנכונות לשאול בקרב המנהלים? למדוד את המשתנים הנכונים?

 

"אנחנו משחררים עדכון כל חודש וכדי לספק את הצרכים של הלקוחות החדשים אנחנו מבצעים עדכונים בקצב מהיר, וזה אחד האתגרים. יש לנו חמישה data centers בעולם, כך שלבצע עדכונים בכולם באופן סימולטני זה אתגר טכנולוגי".

 

"אנחנו מוכרים לתאגידים גדולים בעולם, ואנחנו לא יכולים לשנות את הקוד לכל לקוח, לכן האתגר הוא כיצד לאפשר לכל לקוח לקבל מוצר המותאם עבורו".

 

בתחום הערכת עובדים, כשהכל מדיד מספרית, האם אתם מצליחים למדוד את העובדים גם איכותנית?

 

"אנחנו מודדים גם איכותנית וגם כמותית. מנהלים יכולים לשים מטרות מדידות, יש חברות שזה פשוט ויש כאלה שזה יותר מסובך אצלם. יש משתנים איכותניים או התנהגותיים שניתן לאפיין באמצעות  הגדרת התכונות הרצויות, וזה כמובן סובייקטיבי".

 

יש לך טיפים ליזמים מקומיים?

 

"אם אתם מפתחים אפליקציות ויישומי-ענן, חשוב להשקיע בתשתית ולאסוף את המידע בהתאם לאופן שבו המשתמשים שלכם משתמשים בתוכנה, ולא רק באופן שהייתם רוצים שהם ישתמשו ביישומים שלכם".

 

מה אתה רואה בקהל הישראלי, בסטארט-אפים המקומיים?

 

"זה ברור לי שבישראל, במיוחד בתל אביב, יש את הריכוז מהגבוהים בעולם של מהנדסים מצוינים. המהנדסים כאן הם בעלי השכלה גבוהה, בעלי יכולות גבוהות, עם הרבה מאוד חדשנות ומחשבה עצמאית כיצד לפתור בעיות".

 

כחלק מהפעילות של SAP Labs ישראל בתעשייה המקומית, ארחה החברה ביום ראשון האחרון (18.5) את פאנל המומחים לאיתור סטארט-אפים של חברת ברוקס-קרת. אורנה קליינמן, מנכ"לית SAP Labs ישראל, פתחה את היום וסיפרה על הדרך שעשה מרכז הפיתוח של ענקית התוכנה הגרמנית ב-15 השנים האחרונות: "מרכז הפיתוח של SAP בישראל עשה את הקפיצה המשמעותית שלו עם רכישת TopTierשל שי אגסי בשנת 2001, ומאז צמח הודות לרכישות מקומיות. אני כאן כדי להרחיב את האקו סיסטם של החברה ולמנף רכישה נוספת ומשמעותית ל-SAP".

 

האירוע, שכלל 3 חברות סטארט-אפ שהציגו בפני פאנל של מומחים, כלל גם את ארז סובול, הסקאוטר הראשי של SAP בישראל, ואת אורנה קליימן מנכ"לית המעבדה. בשונה מפאנלים חודשיים שמארחת ברוקס קרת, הפעם השתתפו גם כ-20 מעובדי SAP כקהל. פאנל המומחים שכלל משקיעים פוטנציאלים, כמו גם עובדי החברה, נתנו עצות ורעיונות רלוונטיים לחברות המציגות.

 

בין החברות שהציגו במפגש הנוכחי היו Finnovest, שיצרה אפליקציית מובייל לחיבור יועצי השקעות עם לקוחות ;SureVisit שיצרה מנוע להתאמת אתרים למנועי חיפוש, כך שיקודמו בתוצאות החיפוש (SEO); חברת HomeBioGas שפיתחה מכשיר שהופך פסולת אורגנית לגז בישול.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.