21 מאי 2014 | שי רוזנצווייג
11 דרכים להצליח ב-AppStore

האפליקציה שלך קיבלה אישור מאפל ומופיעה בחנות. אז מה עושים עכשיו?

מזל טוב! האפליקציה שלך עברה בהצלחה את תהליכי הפיתוח, העיצוב, הבדיקות וקיבלה אישור מאפל – היא באוויר! אז מה עושים עכשיו?

 

לא מומלץ לצפות למיליוני הורדות תוך מספר ימים, לצערי זה לא קורה לעיתים קרובות – אלא אם כן "עוזרים" איכשהו לאפליקציה ומקדמים אותה.

 

הנה רשימה של משימות שביצוען יעזור להפיץ את האפליקציה שלך לכל המשתמשים הפוטנציאליים ובתקציב "צנוע", כי מה לעשות, התקציב בתחילת הדרך של כל יזם ומפתח הוא קטן עד לא קיים בכלל. זה בסדר – מכאן מתחילים וכולנו היינו שם.

 

1. ספר לקהל היעד שלך אודות האפליקציה

 

אם עדיין לא ברור מי הוא קהל היעד, זה זמן טוב להתחיל לחקור ולברר את מי הולכים "לטרגט".

 

הצג את האפליקציה שלך בדף הבית באתרך: חובה להוסיף כפתור עם קריאה ברורה לפעולה "להורדת האפליקציה לחץ כאן".

 

יש לך בלוג? פנטסטי – פרסם מאמר המציג את האפליקציה שלך, צרף מספר צילומי מסך, רשימת פיצ'רים וכמה שיותר פרטים מגניבים.

 

פרסם ברשתות חברתיות: קהל היעד שלך נמצא (קרוב לוודאי) באחת או בכל הרשתות החברתיות הפופלריות. פרסם שם את האפליקציה עם קישור להורדה. צריך לזכור שכיום כמעט כולם גולשים ברשתות חברתיות דרך המובייל.

 

רשימות תפוצה: לקוחות, חברים, מכרים – כל רשימת תפוצה שיש לך תעזור להפצת האפליקציה דרך אימייל.

 

2.  SEOבאפסטור

 

כנראה שרוב המשתמשים הפוטנציאליים שלך לא ישתמשו בשם האפליקציה בחיפוש באפסטור. נהיה חייבים להגיע אל אותם משתמשים על ידי שימוש במילות מפתח שגורות כגון "משחק פאזל", "קורא מסמכים", "בדיקת קצב לב" וכו'.

 

בכדי לעשות זאת צריך לערוך מחקר מילים מקדים (בדיוק כמו שעושים בקידום אתר האינטרנט או בפרסום מודעה ממומנת). שימוש במילים הללו ייעשה בכותרת האפליקציה ובתיאור שלה.

 

 

 

3. שיתוף באתרי "אפליקציות"

 

צרו רשימת פורומים, אתרי ביקורת, בלוגים וכל אתר הקשור בסקירת אפליקציות ותתחיל לפעול באותם אתרים.

 

השתתף בשיחות, הגב על מאמרים, אפילו תבקש ישירות סקירה על האתר שלך. תהיה יצירתי, אך לא מעיק – להעיק זה רע.

 

אם אתה כבר בעניני חיפוש – חפש תחרויות אפליקציה/מיזם. לא חסר כאלה, לרוב מדובר בדמי הרשמה זניחים ואם בטעות תזכה בתחרות שכזאת, תוכל לקבל המון המון פרסום "בחינם".

 

4. יחסי ציבור – אונליין ואופליין

 

אם אתה נעזר בחברת יחסי ציבור (מומלץ) אז הם כבר ידאגו לתקשר עם כל האתרים המובילים בתחום אליו האפליקציה קשורה, כמו גם לכל האתרים הטכנולוגיים הנחשבים (באופליין הם יעשו את אותו הדבר רק עם מגזינים ועיתונים).

 

אך אם אתה קצר בתקציב ואין לך עדיין איש יח"צ, אין מנוס מלעשות זאת בעצמך – חפש (ברשת) ומצא עיתונאים ובלוגרים מובילים בתחום הרלוונטי ופנה אליהם.

 

שים לב, הפנייה היא רק לאחר שנכנסת לאתרים בהם הם כותבים וביררת מהי הדרך הנכונה לפנות אל כל אחד (בדרך כלל בכל אתר שמכבד את עצמו כתוב איך ניתן ליצור קשר ולספר על מוצר חדש), אל תציק ואל תחפור – לא יעריכו אותך על העקשנות ויש מצב שגם יחסמו אותך.

 

היה מנומס והצג את האפליקציה שלך בצורה קצרה ועניינית. צרף כמה מילים על עצמך, קצת צילומי מסך רלוונטיים, קישור לאפליקציה ודרכי גישה אליך. עדיף שתישלח את המייל מדומיין האפליקציה שלך ולא איזה מייל פרטי שנראה כך [email protected]

 

תיראה מקצועי כשאתה פונה לאנשי מקצוע. סיכוי גדול שתקבל הרבה "לא" או שלא יחזרו אליך בכלל, אבל לא להתייאש. פרסום או אפילו אזכור אחד באתר מוביל יכול להתניע רכבת הורדות שלא תיעצר לעולם (טוב, אני מגזים). פרסום שכזה בהחלט ייתן את הדחיפה שרצית, גם אם האזכור לא הכי חיובי, פרסום זה פרסום – תלמד לאהוב.

 

5. פרסום ממומן

 

אם יש לך תקציב אז רצוי לייצר אסטרטגיית פרסום כמה חודשים לפני השקת האפליקציה: פרסום בתשלום באתרים רלוונטיים (כפי שציינתי מקודם), מאמרים ממומנים בכל מקומות בהם הקהל שלך "רובץ", פרסום פוסטים בטוויטר ובפייסבוק (כולל קמפיין התקנות במובייל של פייסבוק, זה עובד יפה לאחר שעושים מספר ניסיונות), פרסום במודעות דרך אפליקציות אחרות וכדומה.

 

6. שיתוף סרטונים

 

גם אם אין לך תקציב להפקת סרטונים מקצועיים ומרשימים (לא נורא, גם זה יגיע בעתיד), זה עדיין לא אומר שצריך לוותר על העניין.

 

תמיד תוכל לשתף ולהפיץ סרטונים "אותנטיים" המראים כיצד ניתן להשתמש באפליקציה, מהם היתרונות וכדומה. אם זה מסתדר לכל האנשים במשרד, צלם אותם "משחקים" עם האפליקציה, תוך כדי שאתה מסביר ומפרשן, אפשר לעשות לא מעט סרטונים כאלה ולהפיץ ב- Youtube, Vine ודומיהם (רק לדאוג להשתמש במילות מפתח כמו שעשינו באפסטור). 

 

הסרטון של Umooves שזכה ליותר מ-100 אלף צפיות

 

7. לוקאליזציה

 

אם האפליקציה שלך זמינה ביותר מארץ אחת, מומלץ ואף רצוי לתרגם (אם אפשר בצורה מקצועית) את הכותרת והתיאור באפסטור לשפות הרלוונטיות.

 

לכל ארץ יש את האפסטור שלה ורוב האפליקציות לא מתורגמות לשפות המדוברות באותו האפסטור, נצל את העניין לטובת וצור יתרון על פני אפליקציות אחרות - תגיע לקהל בשפה שלו, האפקט של הדבר הזה הוא מיידי.

 

8. עשה אפליקציה שקל לשתף

 

השאיפה הכללית היא שהאפליקציה תופץ בקלות על ידי המשתמשים וחבריהם, לשם כך צריך להטמיע מספר אלמנטים שמקלים על הקסם לקרות.

 

לא חסרות דוגמאות של חברות שעשו את זה בהצלחה והצליחו לתגמל משתמשים שהפיצו את המסר, אבל יש מספר יותר גדול של חברות שלקחו את העניין רחוק מדי וגרמו נזק בלתי הפיך למוצר – לעולם אל תנסה לדחוף בכוח את האפליקציה שלך לקהל, כמו כל דבר בחיים, גם את זה צריך לעשות בפרופורציה (פחות או יותר יו נואוו) – זוכרים את קנדי קראש? היוצרים עשו שני דברים משמעותיים בכדי לגרום לאפליקציה להיות "ויראלית":

 

הדבר הראשון היה ההתחברות עם פייסבוק והיכולת לשתף את ההישגים עם חברים, לא רק שזה נעשה בקלות ובאופן שנראה מאוד טבעי - גם מדי פעם, בתזמון מדוייק קיבלת תזכורת לשתף את התוצאה שלך עם כל החברים. הדבר השני היה תגמול שחקנים ששיתפו על-ידי כך שאיפשרה להם "לקבל חיים" מחברים אחרים ולהגיע בצורה "זולה" ומהירה לשלבים מתקדמים במשחק.

 

 

9. שיתוף פעולה

 

תבחן אפליקציות אחרות שפונות לאותו קהל יעד אך לא נחשבות כמתחרים ישירים. אתה תמצא לא מעט משחקים שיש בהם מודעות ופרסומות למשחקים אחרי.

 

במקרים רבים מדובר במשחקים של אותו המפתח וברשת פרסום עצמית ופנימית של אותו בית תוכנה. אך בהמון אפליקציות יש מודעות שמפרסמות אפליקציות אחרות לגמרי, אם זה דרך שימוש ברשתות פרסום או אם זה דרך פנייה ישירה לבעלי האפליקציה והצעה לחילופי מודעות – הם יפרסמו אותך אצלהם, אתה תפרסם אותם אצלך.

 

10. בנה דף נחיתה ייעודי לאפליקציה

 

כמספר שבועות לפני השקת האפליקציה, בנה דף נחיתה ("אתר של דף אחד") ייעודי לאפליקציה שלך ובו תעשה פרומו או ספירה לאחור להשקה.

 

בדף הזה תאסוף אימיילים של מי שרוצה "להיות הראשון לקבל" את האפליקציה – הקהל של הדף זה מוגדר כ"כל העולם ואחותו" אבל כדאי שתפיץ אותו גם במקומות בהם נמצאים מובילי דעה, בלוגרים, ועיתונאים – אם האפליקציה שלך היא בתשלום, אז תוכל להציע קודים להורדת האפליקציה בחינם. כולם אוהבים דברים בחינם.

 

לאחר שהאפליקציה תהיה באוויר - תצטרך לשנות את מבנה הדף והקריאה לפעולה לעודד הורדה והפניה לאפסטור.

 

11. ודא שיש לך מוצר מהמם ומוצלח

 

לפעמים בכל תהליך ההפצה והלחץ על עוד הורדה, שוכחים שבסופו של דבר, המוצר שלך צריך להיות מצויין. עברו הימים שהצלחה נמדדה רק לפי כמות ההורדות. כיום הצלחה נמדדת בהמון פרמטרים אחרים שאפשר לסכם אותם כך "כמה זמן, כמה פעולות ואיזה פעולות מבצע המשתמש באפליקציה בכל רגע נתון".

 

לא מעט סטארטאפים או מפתחים יגידו לך שבשבילם 1,000 אנשים ("משתמשים") שבאמת משתמשים באפליקציה באופן קבוע ויומי בדיוק בצורה אליה התכוון היוצר שווים יותר מ-10,000 הורדות של אנשים שנכנסים לעיתים רחוקות אם בכלל. אל תעגל פינות, עשה מוצר מהמם. השמועה תעבור מפה לאוזן והדרך שלך במעלה האפסטור מובטחת.

 

לסיכום, זכור תמיד: תבוא בטוב, תהיה קשוב לפידבקים של המשתמשים שלך, כן – גם פידבקים גרועים. נסה להבין למה כתבו מה שכתבו, אל תתגונן – לכל אחד שטורח להכנס לאפסטור ולכתוב עליך ביקורת, מגיעה לחיצת יד ותודה על הזמן שהקדשת. 

 

 

הדברים האלה יעזרו לאפליקציה להצליח בטווח הרחוק – מהר מאוד תלמד שאנשים נוטים לשכוח באגים ונוטים לקבל בסלחנות התנצלות כנה הרבה יותר מאשר להיתקל בשירות רע ובחוסר יחס.

 

יאללה, זה הזמן לכבוש את האפסטור – בהצלחה.

תגובות

1. עומר | 24 מאי 2014

צריך המון סבלנות בשביל הדברים האלה

אחלה טיפים, לקחתי


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.