16 יולי 2014 | נמרוד שקדי
לפרסם את העסק בלי שקל על התחת

האינטרנט אולי נגיש לכולם ובחינם, אבל הפרסום בו בהחלט לא זול. כך תדאגו להשקיע את הגרושים בזירות השיווק הנכונות

בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה בעולם הפרסום, שבחזיתה עומדת גוגל.לאחר שהתחיל מנוע החיפוש לצבור פופולריות, הבינו במשרדי ענקית האינטרנט את הפוטנציאל העצום הטמון במכירת פרסומות. היכולת להציג אותן לגולשים בעיתוי הנכון, אותו רגע מדויק בו של חיפוש אחר מה שאנחנו כיזמים מוכרים, היא זו שהפכה את "גוגל" מעוד שם של חברה למילה נרדפת לפרסום באינטרנט. ובעוד מהפכת הפרסום בניו-מדיה ממשיכה, התחזקותה של הרשת החברתית פייסבוק בזירת הפרסום האינטרנטית הוסיפה אפשרויות חדשות ומלהיבות למשיכת משתמשים חדשים.

 

יזמים ובעלי עסקים רבים מעוניינים לרכב על גל הפרסום האפקטיבי הזה, אך מגלים שהעלויות יקרות ממה שתכננו. האם זה חייב להיות כך? הנה כמה טיפים ישימים לפרסום אפקטיבי, שעדיין אינם נפוצים לחלוטין ולכן יוכלו לסייע בהורדת העלויות מתחת לטווח המקובל:

 

דעו מראש מה ההחזר על השקעה בפרסום

 

חשוב מאוד לדעת מהו הטווח המקובל בענף שלנו. עושים זאת, פשוט, באמצעות מדידת כל פעולה וכל פרסומת, ובפרט חישוב עלות שוויו של כל ליד שקיבלנו לידינו, מבקר באתר, או הורדה של האפליקציה. לדוגמא: אם מדובר במיזם מתחום חברות הביטוח, עלינו לדעת שהסכום אותו הן משלמות לליד אחד עומד בממוצע על ארבעים שקלים. לא כך בענף ההימורים, שם עלות ליד יכולה להאמיר למאות דולרים. זוהי הנוסחה: מתח הרווחים בענף גבוה מייקר את עלות בפרסום, ועימו את

עלויות ה״קליקים״ ויחס ההמרה מקליק לליד בודד. חשוב לזכור שהזירה זהה לכל המתחרים, ולכן צפויות להן עלויות שוק דומות. עדיין, ננסה להוריד אותן עבורנו נמוך ככל הניתן.

 

 

מפרסמים אתר ולא אפליקציית מובייל? כבו את הפרסום לסמארטפונים

 

מרבית הלקוחות יוצרים את הקמפיינים עם הגדרות הפרסום הרגילות הן בגוגל והן בפייסבוק. צעד חכם, עם חיסרון אחד בולט: הגדרות אמנם אלו גורמות לפרסומות להופיע בכל סוגי הדפדפנים, אך הלקוחות המגיעים מהמובייל יגלשו פחות וישלמו פחות, ובעולם שבו המובייל רק הולך ומתפתח לקוחות פחות "איכותיים" כאלו הולכים והופכים נפוצים יותר על חשבון דפדפנים.

 

אם אתם מפרסמים למובייל ולדפדפנים רגילים ללא אבחנה, נסו לשנות את הגדרות קהל היעד ולבחון כיצד משתנה אפקטיביות הפרסום. סביר להניח שעבור אותו תקציב פרסום בדיוק, תקבלו במפתיע לקוחות טובים יותר.

 

שימוש מתקדם ב Google AdWords: נסו את הכלים האוטומטיים

 

כל מי שמשתמש במערכת הפרסום במנוע החיפוש של Google, כבר יודע שהופעת המודעות לצד שאילתות החיפוש מותנה בשני משתנים: ציון האיכות של המפרסם והמחיר שהוא מוכן לשלם. מה שהרבה מפרסמים לא יודעים, הוא ש-Googleמציעה כלי אוטומציה חזקים. הם מאפשרים לנו, המפרסמים, לנצל את האלגוריתמים המתוחכמים של המערכת לטובתנו.

 

הפעלת ה-conversion optimizer של גוגל תאפשר לכם לקבוע מחיר יעד להמרה (מילוי טופס ליד או הרשמה לניוזלטר) במקום לקבוע bidלכל מילת חיפוש. אם תנסו, אולי תגלו שניתן למתן את הצעות המחיר הנוכחיות שלכם, ובכך תחסכו כסף רב.

 

 

 

 

 

מפתחים אפליקציית iOSבתשלום? לכו על Facebook Mobile Ads

 

הפרסומות של פייסבוק כבר הזניקו מספר חברות ישראליות. הם מאפשרות להשיג מסה גדולה של הורדות ולייצר קמפיינים רווחיים כמעט מהיום הראשון. כמו כן,

מצב של כמות הורדות גדולה מקפיצה את דירוג האפליקציה ב- App Store, מה שיכול להוסיף אחוז לא מבוטל של של הורדות אורגניות.

 

כדי לממש נכון את הטריק הזה מומלץ למצוא מקורות שמגדירים מהי כמות ההורדות הנדרשת להופעה באותה צמרת (top) בקטגוריות השונות לפי מדינה. מומחי הקידום מיודדים היטב עם המספרים, וגם הרשת אינה חפה ממקורות. לדוגמא: כדי להגיע לרשימת ה-top50של האפליקציות האמריקניות בתשלום יש להגיע לכמות ממוצעת של 950 הורדות ביום.

 

המשיכו ללמוד כל הזמן

 

כדי להמשיך ולקדם את המיזם שלכם בצורה האפקטיבית ביותר, המשיכו ללמוד על הטריקים החדשים ביותר והעמיקו בידע אודות הלקוחות שלכם ושיטות הפרסום. ככל שתשכללו את הטריקים שלכם, תוכלו להביא לקוחות רבים בעלות קטנה יותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.