9 ינואר 2019 | מערכת StartIsrael
לברוח! 15 סימנים שהבוס שלך גרוע

הוא עצלן, לא טוב בעבודה שלו ומשפיל בכל הזדמנות: אם העבודה הפכה עבורך למוקד מטרד, יכול להיות שאתה סובל ממנהל כושל. כך תדע אם הגיע הזמן להחליף מעסיק

האם הרגשת מוצף, עמוס ומוטרד בזמן האחרון במקום העבודה שלך? למרות שהמנהל שלך אמור לעשות הכל כדי להבטיח לך (ולו) שקט תעשייתי, באופן לא מפתיע הוא עשוי להתגלות כמקור לכל צרותייך.

 

 

מחקרים מאששים את מה שכל עובד ממוצע בעולם המערבי היה מנחש בעצמו: לפחות 75 אחוזים מיושבי המשרד חשים שהמעסיק היא הבעיה המרכזית או המלחיצה ביותר בשגרת העבודה היומית. למרבה הצער, לא חסרות דרכים בהן הוא יכול לפגוע במוטיבציה שלך, מה שישפיע על התוצרים שתציג והתפוקה.

 

 

אז אם מצאת את עצמך בזמן האחרון חושב יותר מידי פעמים "זה לא אני, זה אתה", כך תוודא שהבוס לא מסכן את הקריירה שלך:

 

 

1. הוא פוגע לך בהערכה העצמית: האם הוא משפיל אותך בעבודה? למרבה הצער, אינך לבד. 60 אחוזים מהעובדים מדווחים כי בנקודות מסוימות הבוס שלהם פוגע באופן קבוע בהערכה העצמית שלהם, לבד או בפומבי.

 

 

2. הבוס שלך אינו טוב בעבודה שלו: מחקרים מוכיחים כי 34 אחוזים מהעובדים מאמינים שהממונה עליהם אינו אפקטיבי או מומחה בעבודתו. ומצד שני, איך לא, יותר ממחציתם מאמינים שהם יכולים לעשות עבודה טובה יותר.

 

 

3. הוא לא מפיח בך מוטיבציה: בעוד מנהל אמור להוות מקור ראשון ומרכזי להמרצת העובדים ועידוד היוזמה, 39 אחוזים מהעובדים מתארים כי הם מתוגמלים ומתומרצים בתדירות השוכנת איפשהו בין "לעיתים רחוקות" ו"לעולם לא".

 

 

4. הוא לא יודע להקשיב: תקשורת ושקיפות הן מילת מפתח להצלחה במקום העבודה, אך שליש לא חשים כי הבוס מטה אוזן לדאגות הנוגעות לעיסוקם המקצועי.

 

 

5. הוא מתעלם ממך: יש מעשים שפשוט מדברים בעד עצמם.

 

 

 

 

6. הוא מפלה בינך לבין עובד בעל מעמד וותק דומה: האם אתה מרגיש שמישהו אחר תמיד מקבל יותר יחס והזדמנויות להוכיח את עצמו, למרות שאתה מסוגל לבצע את התפקיד באותה מידה ואולי אפילו טוב יותר?

 

 

7. הוא גורם לך לפחד מביקורת מקצועית: עובדים רבים חושפים את חששם מהמעסיק בעיקר בתקופות בהן נערכות שיחות חתך ומשובים שנתיים. אז, כשמבקשים מהם לדון באיכות הביצועים של עבודתם, בערך מחציתם מסבירים שאין הם נדרשים להפעיל שיקול דעת על מנת לפתור בעיות.

 

 

8. הוא אינו מעיר ואינו מצפה למשוב: בעוד תקשורת דו-כיוונית היא יסוד חיוני בסביבת העבודה של שניכם, הבוס שלך נוטה להזניח את חשיבותה ולא שואל אותך מה דעתך אודות משימות יומיות ושנתיות, קטנות וגדולות או אפילו שאתה המומחה הבלעדי לטיפול בהן. נראה כי הוא לא "סופר" אותך בשום דרך.

 

 

9. הוא אינו שומר עלייך דרוך ועירני: לא אכפת לבוס שאתה מגיע לעבודה משועמם וחסר מוטיבציה.

 

 

10. הוא לא ניסח והגדיר חזון עבודה ברור: אם הבוס לא ממהר להחליט לאן הולכים, טבעי שתרגיש אבוד.

 

 

11. הוא גורם לך לרצות להסתיר ממנו דברים: האם אתה מנסה להימנע ממפגש איתו ככל האפשר? מנסה שלא לחשוף מידע אוודת פעולות פשוטות שביצעת, אפילו אם אין סיבה אמיתית לחשוש מכך?

 

 

12. הוא חסר יושרה: האם הוא מצטייר כטיפוס בלתי אמין? 

 

 

13. הוא עצלן: מה הטעם להתאמץ כדי לסיים את העבודה שלך, כשהבוס שלך לא מצליח אפילו לעמוד במטלות שלו? לדעת 42% מהעובדים, הממונה עליהם עובד קשה מספיק.

 

 

14. הוא "מאבד את זה": האם כשהמצב בעבודה הופך לחוץ, אתה צופה בבוס שלך הופך לענק הירוק? שאל את עצמך האם שווה ללכת לעבודה תחת תחושה של איום.

 

 

15.  הוא גורם לך לחלום על בוס יותר טוב: אם אתה מוצא את עצמך מבלה בכל יום בחלומות על פיטורי של המעסיק הנוכחי ומינויו של "בוס החלומות" שלך, דע לך שאתה לא לבד. 67% היו מעדיפים להחליף את הבוס על פני העלאה בשכר. מצד שני, אולי לא כדאי לחכות והגיע הזמן לחפש מקום אחר.

 

גרסת המאמר המקורית התפרסמה כרשימת בלוג

 על ידי הת'ר ר.היומן, מומחית לייעוץ קריירה בעולם ההיי-טק

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.