29 יולי 2014 | מערכת StartIsrael
כללי זהב לעבודה יעילה מהבית

עבודה מהבית נשמעת כמו אופציה מפתה, אבל מדובר בחלום שעלול במהרה כסיוט. כדי לשלב נכון בין המרחב הפרטי לעיסוק המקצועי, צריך לזכור שהאויב הכי גדול שלכם לפעמים מסתתר בכם

בחירה בסגנון חיים המשלב עבודה מהבית נשמעת כמו סידור מפתה וחסכוני, ובהחלט מהווה יתרון במקרים מסוימים. אולם המציאות מוכיחה שצורת ההתנהלות הזו אינה אידיאלית לכל עובד. הסחות הדעת רבות המצויות במרחב הפרטי מביאות לכך שרק הממושמעים ביותר מצליחים להתמקד במטרותיהם המקצועיות ולשמור על פרודוקטיביות ותפוקה גבוהה.

 

 

"אם לוקחים בחשבון את ההשלכות האפשריות על החיים הפרטיים, עבודה מהבית עלולה להתגלות כסיכון קרייריסטי", מזהיר גרנט קארדון, מחבר הספר "If You're Not First, You're Last". "רמת הצייתנות הפנימית הנדרשת כדי להתרכז במטרה ולהפיק תוצרים שלמים ואיכותיים היא אינטנסיבית, ולו רק בשל כך מרבית המתנסים בחוויה ייכשלו במבחן התוצאה". אם גם אתם מפנטזים על שגרת יום בה אתם מנהלים את עבודתכם בזמן שאתם מכורבלים בפיג'מה, חשוב שתלמדו כיצד לעשות זאת נכון ולעצב את סדר העדיפויות שלכם בהתאם.  להלן חמישה טיפים המנחים כיצד לנהל ביעילות את החיים כעובד בשלט רחוק.

 

 

 

1. הגדירו חלל עבודה נפרד

 

 

רק משום שאינכם יוצאים למשרד בכל בוקר, אין משמעות הדבר שצריך להישאר במיטה או מול הטלוויזיה צמוד למחשב הלפטופ. מומחי קריירה מייעצים לעובדי הבית לבחור ולתחום את השטח המתאים ביותר לעבוד בו, כך שגם בבית תגדירו מתי אתם "הולכים לעבודה" ודעתכם לא תוסח בקלות על ידי הכלים המלוכלכים בכיור, הילד הבוכה או תכנית הטלוויזיה האהובה שתכף מתחילה.

 

"מיקום סביבת העבודה בחלל הבית עשוי להוות את ההבדל הקטן בין יעילות לאי-סדר", אמורת שרה נפל סאטון, מנכלית חברת כוח האדם "Flexjob" שעובדת מהבית מזה עשור. "כשבני השני נולד, הבנתי שלהפרדה כזו חשיבות כמעט קריטית, והעברתי את המשרד לחלל מעל החנייה הנפרדת שלנו הממוקמת מחוץ לבית".

 

 

 

2. הציבו גבולות ברורים

 

 

הגדרת חלל עבודה היא רק חצי המערכה בקרב על הריכוז שלכם. כעת יש לקבוע כללים לגבי אופי המשרד החדש: מי ומה מורשים להיכנס למרחב השקט שלכם. לפי קראדון, "מומלץ ליצור גבולות קפדניים ולהותיר את הילדים, הכלב ובן הזוג מחוץ לתחום. הדלת צריכה להישאר סגורה כמעט בכל עת". חשוב גם שבחלל העבודה לא יונחו הסחות דעת ברורות מאליהן: אל תכניסו טלוויזיה אלא אם כן אתם חייבים, ובשם האלוהים – אל תבדקו את הפייסבוק חמש פעמים ביום.

 

 

3. דבקו בשעות עבודה יציבות וקבועות

 

 

שמירה על שגרת היום ועמידה בכמות שעות העבודה שהצבתם לעצמכם, תסייע לכם לשמר את התפוקה הרצויה. היועץ הארגוני יואל גרפינקל טוען כי לא רק שיש לציית בקפדנות לחוקים שהצבתם לעצמכם בנושא, אלא לוודא ששאר בני הבית והסביבה הקרובה מודעים אליהם ואינם חוצים את הקווים בעצמם. "הם פשוט צריכים להעמיד פנים שאתם לא שם, אלא אם כן מדובר במקרה חירום קיצוני. הזכירו זאת למשפחות שלכם בכל עת, והסבירו שאתם מצפים מחבריה לכבד את המרחב שלכם בתקופה זו של היום". כמו כן, כל המומחים ממליצים שלא להיכנע לפיתוי המענג של עבודה בפיג'מה: "יש להתארגן לעבודה בכל בוקר כאילו יוצאים החוצה, גם אם הדרך הזו מובילה עבורכם רק לחדר המצוי בסוף המסדרון".

 

 

4. שנו את צורת החשיבה שלכם

 

כשמפסיקים לשרוף דקות יקרות בנסיעות ארוכות למשרד, לוח הזמנים הופך פתאום לגמיש יותר. זו היתרון העיקרי ממנו נהנים כל עובדי הבית, אולם צריך לזכור שלא כל הנוצץ זהב. "המוטיבציה העיקרית של נוחות לא תמיד מתגלה כיתרון", אומר קארדון. "אין ספק שהרבה יותר נוח לא לרוץ החוצה בכל בוקר, אבל עובדים מרחוק לפעמים מנצלים זאת כדי לגנוב לעצמם קצת זמן פנוי. בטווח, הארוך, רק מי שישמור על יוזמה ותקשורת עם המנהל שלו או עולם התעסוקה החיצוני יצליח, כי הצורך לשמר את הקשרים שנוצרו לעדכן בהישגים היא מוטיבציה הכרחית בכל עיסוק".

 

 

5. דעו מתי להכיר במציאות

 

 

כעובדים מהבית, עליכם לגלות מודעות עצמית ולערוך עם עצמכם חשבון נפש נוקב. אם כעבור תקופה נדמה שאתם לא בשיאכם המקצועי, אם הנתונים מדברים בעד עצמם, אם מצאתם את עצמכם מתקשים לאזן בין חיי העבודה וענייני הבית, אולי הגיע הזמן להעריך מחדש את הבחירה שלקחתם. עבור טיפוסים מסוימים, אינטרקציה מיידית עם עמיתים ומנהלים היא חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה, ייתכן ואתם זקוקים לה יותר ממה שחשבתם. אין שום דבר רע בלהודות שמה שמתאים לאחרים כנראה לא מתאים לכם.

 

 

(מקור)

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.