6 אוגוסט 2013 | מערכת StartIsrael
האם גוגל הנחיתה מכת-מחץ לניוזלטרים?

גוגל שינתה לאחרונה את ממשק המשתמש של תיבות האימייל והגלתה את הניוזלטרים ללשונית נשכחת

 

האם גוגל הנחיתה מכת מוות לשיווק באמצעות אימיילים? את התשובה עוד מוקדם לקבוע, אך כבר כעת ברור שלכידת תשומת-לבם של מנויי הניוזלטרים הולכת להיות קשה הרבה יותר.

 

ממשק המשתמש של ג'ימייל שונה לאחרונה ללשוניות בעלות עדיפות שונה. ברירת המחדל שיצרה גוגל היא שלוש לשוניות: לשונית ראשית, אליה מתנקזים אימיילים ממשפחה, חברים ומכרים; לשונית Social, אליה מגיעים דיוורים מבלוגים ומרשתות חברתיות כמו פייסבוק, meetup, לינקדאין וכדומה; לשונית promotions - אליה מגיעים ניוזלטרים ודיוורים קבוצתיים.

 

השינוי שביצעה גוגל עשוי להקל על משתמשי ג'ימייל מעומס המיילים המצטברים בתיבה, אך עלול לעורר אי-נחת בקרב חברות שהצליחו בעמל רב לשכנע מנויים להירשם לדיוורים שלהן – וכעת אלה ייבלעו בלשונית נידחת. 

 

ממשק הג'ימייל החדש (מקור: בלוג gmail הרשמי).

 

כיצד משפיע הממשק החדש על דיוורי חברות, ובכלל זה ניוזלטרים? במצב ברירת המחדל, משתמש מקבל חיווי חיצוני על אימייל חדש רק כאשר האימייל מגיע ללשונית הראשית (primary). כלומר, סימן על כך שהגיע אימייל מהמשפחה יופיע גם בתוך חלון הג'ימייל (לצד הכיתוב inbox) וגם בראש הלשונית בדפדפן, המעידה על מספר האימיילים שלא נקראו.

 

אך אימיילים חדשים שהגיעו ללשוניות האחרות, כמו social ו-promotions לא יזכו לחיווי דומה. אימיילים שיגיעו ללשוניות הללו יזכו לחיווי קטן וצבעוני (כמו בתמונה) עם ציון שם השולח, כך שהגולש עשוי כלל לא לטרוח להגיע ללשונית הזאת אם אינו להוט לבדוק מה מעוניינת החברה לספר לו.

 

אך השינוי אינו נעצר בכך: גם אם הגולש הגיע ללשונית ה-promotions וראה כי מצפה לו אימייל מהחברה, אך החליט לצפות בו מאוחר יותר מבלי לפתוח אותו – כשישוב ללשונית הראשית, החיווי על אימייל בלתי-נקרא ייעלם ולא יזכיר לו שמחכה לו בתיבה דיוור. לשונית ה-promotion לא רק שאינה סופרת את האימיילים החדשים שבה במניין האימיילים הבלתי-נקראים בתיבה, אלא שהיא מסמלת חיווי רק עד שהמשתמש נכנס ללשונית הרלוונטית. לאחר מכן, החיווי נעלם.

 

מאז הודיעה גוגל על השינויים בממשק המשתמש של ג'ימייל, המשווקים באימייל מעלים ספקולציות לגבי השלכות המהלך על קמפיינים מדוורים. עבור חברות שצברו רשימת מנויים לניוזלטר השינוי עלול להיות בעל השלכות מרעות שיפחיתו את שיעור פתיחת האימיילים. בבלוג של חברת הדיוורים mailchimp בחנו את השינויים והודו כי קיימת ירידה בשיעור פתיחת הדיוורים, אך לפי שעה, לא מדובר בשינוי משמעותי.

 

שאלנו באימייל את מארק בראונלאו (Mark Brownlow) מ-Email Marketing Reports, מה מסקנותיו מהשינויים. בראונלאו השתדל להרגיע וטען שכל עוד אין נתונים חדשים על שיעור פתיחת האימייל בעקבות השינויים – הוא אינו ממליץ לבצע שינויים בדיוורים. "ככל הנראה ייקח עוד זמן עד שיתבררו ההשלכות האמיתיות וארוכות הטווח של השינויים האלה. משתמשי ג'ימייל מסתגלים כעת לשינויים בתצורה החדשה, ומחליטים האם לשמור על הלשוניות כפי שגוגל הגדירה כברירת מחדל, או לאפיין אותן לפי צרכיהם. עבור חברות, הייתי מציע לבדוק את כתובת הג'ימייל שברשימות התפוצה לבחון לא רק את שיעור פתיחת האימיילים, אלא גם הקלקות, מכירות ונתונים חשובים נוספים, ולבחון האם התגלו מגמות חריגות".

 

האם חברות יכולות לנקוט באיזשהי פעולה בכדי להגיע ללשונית הראשית של המשתמשים?

 

"ראשית, יש לבדוק שהדיוורים מגיעים ללשונית ה-promotions ושכתוצאה מכך חלה הרעה בתוצאות לעומת המצב הקודם. אם החברה מעוניינת לעודד את המנויים שלה להעביר את המנויים ללשונית הראשית, אפשר להוסיף הוראות כיצד לעשות זאת עבור מנויי ג'ימייל. גוגל פרסמה את ההוראות בעמוד התמיכה שלה.

 

בראונלאו ממליץ לבחון כמה מאפיינים בסיסיים בכדי לשפר את הסיכוי שמשתמש שהגיע ללשונית ה-promotions יפתח את האימייל שנשלח אליו: "שינויי הממשק הם תזכורת לכך שצריך לעורר רושם מתאים בתיבה כבר ממבט ראשון:

 

1. האם ניתן להכיר את שם השולח שלכם במבט ראשון (כלומר, הוא משקף את החברה ואינו מופיע בשם גנרי כמו "Office" או "info")?

 

2. האם אתם מצליחים להעביר את הערך הממשי של תוכן האימייל בשורת הנושא?

 

3. בשורת הנושא בג'ימייל מוצגת פיסה ראשונית מהאימייל (בהמשך לכותרת) - האם אתם עושים בה שימוש? כלומר, האם אתם מקדישים מחשבה לטקסט שאתם כותבים מיד בשורה הראשונה של האימייל (מכונה preheader)?"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.