11 אוגוסט 2014 | רועי סקיף
עובדים על אתר חדש? ככה תנצלו מאובדן של 60-90% מהתנועה שלכם

פרויקט של מעבר אתר, במיוחד אם מדובר באתר גדול שיש לו כבר מיקומים ותנועה משמעותית וקבועה מגוגל, הוא מבצע מורכב ומאתגר מאוד.

פרויקט של מעבר אתר, במיוחד אם מדובר באתר גדול שיש לו כבר מיקומים ותנועה משמעותית וקבועה מגוגל, הוא מבצע מורכב ומאתגר מאוד. אם איש ה-SEO שלכם ישן טוב בלילה שלפני מעבר האתר, הגיע הזמן שתנערו אותו ומהר. לא משנה כמה ניסיון יש לכם בביצוע של מעבר אתר – בדקתם כל תקלה טכנית אפשרית, ביצעתם אופטימיזציה מלאה, בדקתם את תקינות המעבר באתרי ה-staging – ברגע שזה יוצא מחוץ לידיים שלכם, תמיד תצפו לגרוע מכל.

 

עד כאן שלב ההפחדה. ועכשיו, בפועל: כל עוד תבצעו את הצעדים הבסיסיים הבאים תוכלו לצמצם למינימום את הבעיות שעלולות להיווצר. כמובן שבכל מקרה היינו ממליצים להיערך לירידה במיקומים ובתנועה האורגנית לפחות במהלך 3-4 החודשים הראשונים. כבר ראינו אתרים (גם גדולים) שהחזירו את התנועה שלהם ואף הגדילו אותה במהלך החודש הראשון, אתרים שלקח להם יותר מחצי שנה ואתרים שלקח להם כמעט שנה לחזור לנתונים המקוריים שלהם. דרך אגב, אם העסק שלכם הוא עונתי מומלץ לבצע את מעבר האתר בתקופות החלשות יותר על מנת לצמצם את הנזק ככל שאפשר.  

 

                  

 

5 הפעולות שאסור לכם לשכוח בדרך לאתר החדש

 

1. גם באתר החדש אל תזנחו את האופטימיזציה – לא פעם נתקלנו באתר שדף הבית שלו היה מדורג עבור ביטוי X, ולאחר שעלה האתר החדש הוא נעלם מתוצאות החיפוש. ברגע שהדף החדש אונדקס מצאנו במהירות את הבעיה – ה-title של דף הבית היה פשוט "דף הבית" כאשר בפועל הוא היה צריך לכלול את מילת המפתח X. ברוב הפעמים, דף הבית הוא הדף החשוב ביותר – אבל כמובן שעליכם לוודא שהאופטימיזציה של כל האתר נשארת זהה גם בגרסתו החדשה, עם דגש מיוחד על הדפים המרכזיים.
 

 

2. התכנים שהלכו לאיבוד – יש לנו לקוח שהיה לו באתר הישן בלוג עם המון תוכן שימושי שגם הביא להרבה תנועה אורגנית. באתר החדש הם החליטו, בלי להתייעץ אתנו, פשוט להסיר את כל התכנים. התוצאה – ירידה של עשרות אחוזים בתנועה האורגנית לאתר. וראו זה פלא – האתר ספג גם ירידות קשות בביטויים רבים שהיו מדורגים בזכות דפי הבלוג. למרבה המזל הצלחנו לשכנע אותם להחזיר את רוב הדפים שהוסרו ויחסית מהר הם חזרו למיקומים המקוריים שלהם.

 

3. קישורים פנימיים והיררכיה – בדרך כלל מעבר של אתר ממערכת CMS  ישנה לחדשה מביא איתו גם שינוי רוחבי של URL ים (כתובות האתר). וזה אומר שאם הטמעתם בדפי האתר היררכיה נכונה של קישורים פנימיים, עליכם לדאוג לשנות אותם בהתאם לכתובות החדשות. אם לא תעשו זאת, יווצר מצב שבו יהיו עשרות/ מאות/ אלפי (הכל תלוי בגודל האתר) דפי שגיאה 404. לא מדובר רק בחווית גולש איומה ונוראה, אלא שגוגל גם תסרוק דפים ישנים שכבר לא קיימים, דבר שמומלץ מאד להמנע ממנו.

 

4. אל תשכחו הפניות 301 – הפניות 301 (הפניות קבועות) הן Header שמחזיר השרת ובעצם מצביע על כך שהדף עבר לכתובת חדשה. הגולש שיגיע לדף מכתובת האתר הישן יופנה בצורה אוטומטית לדף החדש. ההמלצה היא שכל דף יפנה לדף המקביל לו באתר החדש, או לדף הכי רלוונטי, במקרה שלא קיים דף מקביל. לעיתים אנחנו נתקלים באתרים שכל הדפים הישנים שלהם מבצעים הפניות לדף הבית, וזה מביא גם לאינדוקס איטי יותר של האתר החדש, וגם להעברת ה-authority והכוח של הקישורים של הדפים הפנימיים (במידה שקיימים כאלה) לדף הבית במקום לדפים הרלוונטיים, וזה פוגם באופן שבו המנוע של גוגל מאנדקס את הדפים.

 

5. דומיין חדש – יש לקוחות שמחליטים לא רק לעבור אתר אלא להחליף לדומיין חדש מסיבות שונות (מיתוג, reputation, לוקליזציה). לדוגמה, מעבר מהדומיין ilovecats.comל-iluvcatz.com. על הנייר לא צריכה להיות בעיה, אבל לפני המעבר מומלץ מאד לבדוק את שני הדברים הבאים כי הם יכולים לחסוך לכם הרבה כאבי ראש עתידיים:

 

ההיסטוריה של הדומיין – האם הדומיין כלל תכנים בעיתיים בעברו כמו הימורים, מכירת ויאגרה או סקס שעלולים לשדר סיגנלים פרובלמטיים לגוגל? כל מה שעליכם לעשות הוא להכנס ל- web archive ולבדוק אם יש לאתר היסטוריה והאם היא בעיתית. במידה שלא קיבלתם תוצאות המשמעות היא שככל הנראה הדומיין מעולם לא היה מאונדקס בגוגל והוא "כמו חדש".

 

קישורים בעיתיים – האם יש לאתר קישורים בעיתיים מהסוג שעדיף להמנע ממנו? אלה לא בהכרח חייבים להיות קישורים מאתרי הימורים, אלא גם קישורים לא רלוונטיים בעליל. לדוגמה, אם אתם בעלי אתר לחיות מחמד ובמהלך הבדיקה מצאתם עשרות קישורים עם anchor texts שכוללים בכלל אזכורים של יהלומים – ייתכן שזה יהיה מאוד בעייתי. אפשר לבדוק את גרף הקישורים באמצעות הכלים SEO MAJESTIC  או Ahrefs.  

תגובות

1. nokia | 29 ספטמבר 2016

http://drivermarkets.blogspot.com/

Good work Ad min nice post thanks for share


2. משיח משיח משיח | 13 אוגוסט 2014

תודה לך רועי - מאמר שמחזק את הגוף והנפש

לפני שקראתי את מאמר הייתי עיוור כמו שה קטן שמתרוצץ באחו - עכשיו הכל השתפר


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.