20 אוגוסט 2014 | זוהר שלום
יזמים, מה חשוב לדעת לגבי שירות SaaS?

כיצד ניתן לחסוך בעלויות תוכנות חדשות? שירות SaaS מספק פתרון יעיל, קליל ואלגנטי שכל סטארט-אפ חייב להכיר

אם אתה יזם או מפתח, וודאי תרצה לדעת כיצד אתה יכול לחסוך עלויות על תוכנות חדשות בהן תרצה לעשות שימוש. שירותSaaS , המאפשר לך את היתרון הזה בקלות רבה, הפך לאחרונה למונח שגור בפי יזמים ומפתחים רבים. מה בעצם הוא נותן לנו?

 

 

מהי תוכנת SaaS  ?
 

תוכנת ( ,SaaS (Software as a Serviceאו בעברית: "תוכנת כשירות", היא תוכנה המסופקת למשתמש כשירות בענן על פי שעות שימוש. בין יתרונותיה הבולטים נמצא חיסכון בעלות רישיון התוכנה הנדרשת ומחיר התקנתה (במקרים בהם לא נזקקים לתוכנה בשימוש יומיומי), חיסול הסירבול ובזבוז הזמן הנדרש בהתקנתה ויישומה, וכן יתרונות באבטחה ושירות.

 

חברות סטארט אפ חדשות משקיעות כספים רבים בהקמה ובפיתוח, ונדרשות לחסוך עלויות ככל האפשר. עבורן, פתרון ה- SaaS  מתגלה במהירה אטרקטיבי ומשתלם. תוכנות אלו יושבות על השרת או על הענן של החברה המספקת את השירות, ובאמצעות חיבור אינטרנט פשוט מאפשרות למשתמש גישה ישירה לתוכנה.

 

 

3 יתרונות בשימוש בשירות SaaS

 

1. חיסכון: אולי היתרון המשמעותי ביותר הינו צמצום עלות רכישת תוכנה בשווי מאות שקלים. כאשר המשתמש נזקק לתוכנה שלא על בסיס יומי, רכישת התוכנה אכן יקרה ומיותרת. פתרון בדוגמת אחסון התוכנה בענן, יחד עם אפשרות גישה דרך האינטרנט, הוא יעיל וחסכוני.

 

2. שיפור בעדכוני התוכנה השוטפים: מאחר וכל המשתמשים בתוכנה פונים לאותו שרת, כל עדכון ופיתוח שנעשה בה זמין מיידית למשתמשים. המשתמש פטור מהצורך לבצע עדכוני תוכנה בעצמו, וכתוצאה מכך לאבד זמן יקר. כמו כן, המשתמשים יכולים לבחור בקלות ביישומים שיתאימו לתהליכים העסקיים שלהם, מבלי להשפיע על התשתית המשותפת.

 

3. אמינות: יתרון נוסף נובע מהתקשרות מול ספק השירות. אותו בעל מקצוע המנהל את הגישה לתוכנה, ואף אחראי על אבטחת המידע ועל זמינות התוכנה. בזכותו ניתן ליהנות מאחריות ומשירות קבוע בכל הקשור לתוכנה.

 

 

 

 

מתי לבחור בשימוש בשירות SaaS

 

שימוש בשירות מומלץ ונכון במקרים הבאים:

 

1. במצב בו ידוע מראש שהשימוש בתוכנה יהיה לצורך פרויקט בודד או כזה התחום בזמן.

2. במצב בו לא מעוניינים בהוצאה כספית הנלווית לקניית ותחזוקת חומרה וגיבויים.

3. במצב בו חבילת הבסיס מספקת מבחינת הדרישות, ואין צורך בפתרונות מותאמים אישית.

4. במצב בו כמות המשתמשים והשירותים קטנה או גדלה כל הזמן, כך שהשאיפה היא לשלם לפי שימוש.

 

 

איך תבחרו את שירות ה-SaaS  המתאים?

 

מאחר והתוכנה מתעדכנת מפעם לפעם, מתקיימת סינרגיה בין העדכונים לאבטחה. החברה המספקת את השירות מחויבת להגנה ולאבטחת המידע, ובעת עדכון התוכנה הספק מחויב לבדיקת באגים ווירוסים שעשויים להצטרף לעדכון (ובמילים אחרות, חוסך ממכם התעסקות נוספת ומיותרת). חשוב לבחור בחברה אמינה, המספקת שירותי ענן יעילים ובטוחים.

 

 

קהל יעד

 

קהל היעד לשימוש בשירותSaaS  הם יזמים ומפתחי סטארט-אפים המעוניינים לחסוך בעלויות, להם הם זקוקים לצורך המיצוב והפיתוח. מדובר בעיקר באלו המגבים את הקבצים שלהם בענן באופן קבוע וזקוקים לשירות תכנה מהיר, זמין תמידית ובשירות קבוע. גם חברות גדולות הזקוקות לתוכנה לתקופה מסוימת ימצאו בה יעילות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.