23 אוגוסט 2014 | מערכת StartIsrael
כל מה שרציתם לדעת על השעון החכם

שעון הוא לא רק אביזר אופנתי. בזכות הטכנולוגיה הקיימת ניתן להשתמש בשעון גם כדי לצרוך מידע ולבצע שורה ארוכה של פעולות.

שעון הוא לא רק אביזר אופנתי. בזכות הטכנולוגיה הקיימת ניתן להשתמש בשעון גם כדי לצרוך מידע ולבצע שורה ארוכה של פעולות. השעון החכם מיוצר כיום על ידי החברות הגדולות אפל וסמסונג, אך יש עוד המון גורמים מתחרים המעוניינים להשיג דריסת רגל בתחום. השעון מפותח באופן עצמאי כאשר הדגש הוא על מערכת ההפעלה והאופן בו היא יכולה להסתנכרן עם טלפון חכם, מחשבי לוח, מחשבים ניידים ומערכות תקשורת נוספות.

 

היתרון של השעון החכם הוא שלא צריך תואר במדעי המחשב כדי להפעיל אותו. השעון הוא חלק ממערך של "מחשוב לביש" שהתחיל עם מכשירי כושר מתקדמים, המשיך עם המשקפיים של גוגל וכעת מגיע גם לפרק כף היד. המראה של השעון הוא יוקרתי ואלגנטי ולכן גברים ונשים יכולים לענוד אותו ללא חשש. מעבר לכך, ענקיות הטכנולוגיה משתפות פעולה עם יצרניות שעונים ותיקות וכך נותנות מענה על צרכים אסתטיים ופונקציונאליים.

 

מה מציע השעון החכם?

 

יש כמובן הבדלים בין המפרט הטכני של שעונים חכמים שונים, אולם קיימות גם פונקציות משותפות. ההפעלה של השעון היא על בסיס קריאה קולית וניתן להקריא לו הודעות, לחפש מידע ברשת וגם לצלם או להפעיל אפליקציות. השעון של סמסונג לדוגמא עובד עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל ולכן מתכתב עם שאר מוצרי החברה. מנגד, השעון של חברת אפל מבוסס על מערכת ההפעלה של אייפון. בשעון של חברת LGיש מצלמה עם 2 מגה פיקסל ופוקוס אוטומטי, המציעה תיוג על פי מיקום. החברות הצליחו לשלב בתוך השעונים מעבדים רבי עוצמה, נפח אחסון ואפילו תמיכה ברשת הדור הרביעי.

 

שעון חכם עמיד בפני מים, פגעי מזג אוויר, אבק וחול. הוא כולל חיישנים מובנים למדידת דופק ואידיאלי עבור ביצוע פעילות גופנית. בתוך השעון קיימת אפשרות לניגון קבצי אודיו וסוללה המסוגלת לשרוד יומיים-שלושה ללא צורך בטעינה חוזרת. במקביל, השעון של חברת סוני מתפקד בתור מסך שני לסמארטפון ואפשר לענות דרכו לשיחה, ליזום שיחה ולצלם תמונות. בשעון של סוני יש שבב קרבה מסוג NFCהנפוץ במערכות ההפעלה של אנדרואיד ובלוטות'.

 

למי מתאים השעון החכם?

 

השעון החכם מציע יתרונות רבים והתפעול שלו פשוט מכפי שנהוג לחשוב. הוא מחובר דרך בלוטות' למכשיר הטלפון הנייד והשימוש העיקרי בו הוא לצורך קריאה או הכתבה של הודעות ללא צורך בהוצאת המכשיר מהכיס. שימוש נוסף הוא הצצה בשעון כדי לראות מי מחייג אליכם, בעיקר כאשר אתם נמצאים בנהיגה, מחוץ לבית או בישיבה במשרד.

 

השעון החכם מציע רמה חדשה לגמרי של נוחות ואיכות חיים ולכן הוא לא פונה רק לחובבי טכנולוגיה. סביר להניח כי עם הזמן יחלו יצרניות השעונים לשלב עוד ועוד טכנולוגיות, מה שיאפשר גם לילדים ומבוגרים להשתמש במחשוב לביש. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.