29 אוגוסט 2014 | עידן כץ
"הכי חשוב עבורי, רכיבה על האופניים עם הבן בשבת" : קרן זווית עם עידן כץ

השבוע: עידן כץ, סמנכ''ל פיתוח עסקי בחממת Incubit

השבוע: עידן כץ, סמנכ''ל פיתוח עסקי בחממת Incubit

 

מי האיש: עידן כץ, בן 45 אב לארבעה, שני בנים ושתי בנות. בוגר הפקולטה להנדסת מחשבים מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים בתוכנית קלוג רקאנטי באוניברסיטת ת''א. אוהב יזמות, גדג'טים, אפני הרים ועכשיו גם רחפנים.


עבד בחברת BCV BootCamp Ventures שעסקה במציאת מימון ושיתופי פעולה בינלאומיים לחברות הזנק. לפני עבודתו ב- BCV ניהל בחברת TI - Texas Instruments את המכירות של כל הרכיבים הדיגיטליים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. בתפקידיו ההנדסיים בחברות Net2Wireless, General Electric ניהל קבוצות פיתוח בתכנות זמן אמת ובחומרה בפרויקטים שונים בתחום תקשורת ספרתית ומערכות אבחון רפואי. הקים יחד עם החבר, מנכ"ל רן בר סלע, את החממה הטכנולוגית של אלביט, אינקוביט בה הוא סמנכ"ל עסקי היום. מרצה בנושאי יזמות ועסקים. 

 

מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך: לתעשיית ההייטק - התקבלתי לעבודה באינטל כסטודנט בסימסטר שלישי והייתי תקדים. עבדתי בפרוייקט שאפתני של אינטל חיפה למעבד פנטיום mmx. מנהל הפרויקט היה מולי עדן כיום מנכ"ל אינטל ישראל. הפרויקט שהביא את היוקרה של ייצור מחשבי הפנטיום לישראל מאורגון.

 

הכניס אותי לפורטפוליו (מי פתח לך את הדלת לתעשייה?): פגשתי חבר ילדות דניאל כהן (אז בג'מני היום בכרמל) שיעץ לי לעשות תואר שני במנהל בעסקים והסביר את הערך המוסף בתואר איכותי בינלאומי. ל insead לא נגשתי בסוף אבל יישמתי את הדברים באוניברסיטת ת''א בתכנית קלוג רקאנטי. 

 

מסתובב בכנסים: השנה השתתפתי כשופט בכנס היזמות של אוניברסיטת ת''א, TAU INNOVATION DAY, אני מקפיד להגיע לכנסים רבים, עם זאת מעדיף להשקיע את זמני כמרצה ליזמות ולעסקים עבור יזמים בתחילת דרכם.

 

איך נראה יום עבודה שלי: קם בשש וחצי (4 ילדים), מארגן את הילדים, יש ימים שאני בת''א, בחיפה, או בבאר שבע, מנסה לייעל את הזמנים ולמקסם שיחות, פגישות ותאומים בדרכים. אז בגדול עבודה, עבודה, עבודה ובית. הכי חשוב זה בשבת אופניים עם בני בן ה 15, שמשאיר לי אבק בעיניים...

 

רגע בקריירה שאתה שמח עליו ורגע אחד שאתה מצטער עליו: יש רגע אחד שקצת צובט את הלב, במסגרת תפקידי העבר שלי הייתי בקשר עם חברת סטראט אפ אשר קנתה מאיתנו שבבים. לאור המשבר הכלכלי בשנת 2008, תעשיית ייצור השבבים הצטמצמה לאור הפחד מעודף ייצור, אך קרה המקרה ההפוך והיה עודף ביקוש ולא הצלחנו לספק לחברת הסטראט אפ את השבבים כפי שהייתי מצפה שיקרה, לבסוף גרדנו מימין ומשמאל ועברנו גם את זה.

 

היו הרבה רגעים משמחים, באחת החברות הראשונות בהן עבדתי קיבלתי לידי פרוייקט, בצעתי אותו לבד ולבסוף התבשרתי מהמנהל הישיר שלי שלפרויקט הוקצו 8 תקנים ומאחר ובצעתי אותו לבד אני מקבל בונוס שווה ערך לשמונה עובדים.

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום: 22 שנים של זוגיות מאושרת בה זכיתי להקים משפחה עם ארבעה ילדים, תוך כדי הצלחה בתפקידים שונים בקריירה הן בחברות גדולות והן בסטארטאפים.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים: יזמים רואים באי הסדר ובלקיחת סיכונים סוג של חופש. במציאות סטארטאפ דורש ניהול ולקיחת סיכונים מחושבת. בתוכנית עבודה וניהול חכמה ניתן להוריד סיכונים מיותרים.

 

טיפ ליזמים: יזמים פוחדים לחשוף או לצאת ללקוח "מוקדם מידי". לדעתי, אין דבר איכותי כמו משוב מלקוח אמת.

 

כולם אוהבים את כולם (פרגן למתחרים):  אני מאד מעריך את השילוב של התכונות מקצוענות וצניעות כשהן משולבות יחד. ברק סלמון שהיה האיש הראשון בקרן ויולה ישב והסביר לי איך עובד עולם ההשקעות ואיפה המקצוענים נופלים.

 

בגלילות קפיטל פועלים קובי ואריק ושניהם עונים לפרופיל הזה. כייף להתייעץ ולזרוק רעיונות איתם, בעייני זה כובש.  

 

פינת ההימורים - תחומים שיעשו את זה בגדול:

וואו, לא פשוט...

אני אבחר שני תחומים שלדעתי יתפתחו השנה:

1.       תחום ה -VISION  הולך להשתנות, הרבה מאוד מעיבודי התמונה עוברים שינוי, הולך להיות חיבור בין 'מחשוב לביש' דוגמת  google glasses ודומיו לבין עיבוד תמונה שיעזור להבנת התמונה ולא רק עיבוד תמונה.

2.       תחום ה -CYBER יקבל לדעתי ספין ויתפתחו בו תחומים משלימים, מכיוון שהפתרונות בתחום האבטחה יהיו נקודתיים יווצר צורך באינטגרציה של הפתרונות החדשים לתוך הקיימים בצורה ייחודית.

 

מה ההומפייג' שלך? 

אני בכרום, אבל מכור לתוכן של WIRED ו -Audio books לנהיגה

 

דברו אליי: אפשר לפנות אליי בכל אחת מהכתובות הבאות:

 

[email protected]

 0546900812

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.