2 ספטמבר 2014 | ניר סבר ודוד וטין
מערכת דיוור, כמה כח יש לכלי הזה?...

אין טעם לחפש בגוגל ״מערכת דיוור״, כנראה יוביל אתכם לאתרים שלהן ובהם כל חברה מספרת שהיא הדבר הכי טוב מאז המצאת הנורה. ואין טעם להתייעץ עם חבר שלכם באיזו מערכת הוא משתמש לשליחת מיילים, כי הוא כנראה לא באמת מבין בזה.

אין טעם לחפש בגוגל ״מערכת דיוור״, כנראה יוביל אתכם לאתרים שלהן ובהם כל חברה מספרת שהיא הדבר הכי טוב מאז המצאת הנורה. ואין טעם להתייעץ עם חבר שלכם באיזו מערכת הוא משתמש לשליחת מיילים, כי הוא כנראה לא באמת מבין בזה.

 

אז מה עושים?


נראה שניוזלטרים הפכו להיות פופלארים מתמיד. אפילו שושנה השכנה הפכה למשווקת מומחית והיא מפיצה לכל דיירי הבנין את ההודעות מועד הבית, אבל אם אתם בעלי עסק רציני או עובדים באחד כזה, אתם בודאי יודעים שדיוור אלקטרוני הוא הרבה יותר מסתם הודעת אי מייל מעוצבת ואתם בודאי גם יודעים שאם תעשו את זה נכון, אחוזי ההמרה יהיו גבוהים וכך גם במכירות.
אחד העקרונות של דיוור אלקטרוני טוב תלוי בבחירת מערכת דיוור טובה, לאור ההצפה שיש לאחרונה בתחום החלטנו להושיט לכם יד מסייעת ובמקום לספר לכם מה לא, נסביר לכם מה כן:

 

עבירות


המושג הראשון והחשוב ביותר שאתם צריכים להכיר הוא עבירות. משמעותה של עבירות היא כמות האנשים שיקבלו בסופו של דבר את הודעת הדיוור שלכם. העבירות נקבעת על ידי פעולות שנוקטת חברת הדיוור ואתם לא תמיד מודעים אליהן, למשל עבודה מול שרתי המייל של ספקיות המייל (Gmail, יאהו, בזק בינלאומי ועוד) כדי שלא יחסמו את ההודעות שלכם, חסימת המערכת בפני שולחי ספאם שעלולים לגרום לחסימת הודעות של לקוחות אחרים – כמוכם למשל, איתור מלכודות דיוור ועוד. רק כדי שתבינו, אם למשל חברה גדולה שולחת מליוני מיילים בחודש, סביר להניח שהמון מיילים מתוכם לא יגיעו בסופו של דבר ליעד. לכן הדבר החשוב ביותר במערכת דיוור זה העבירות שלה. לצערנו יש חברות שכלל לא עוסקות בשמירה על עבירות וחברת הדיוור המובילה בעבירות בישראל היא חברת Publicators, מהוותיקות בארץ, שנבדקה גם על ידי כמה מהגופים הגדולים בישראל והראתה את תוצאות העבירות הטובות ביותר בתחום. 

מהירות שליחה


אם אתם חברה גדולה, מן הסתם יש לכם כמות גדולה של כתובות מייל שאליהן אתם רוצים לשלוח הודעות, לא פעם מדובר בהודעות שהתזמון שלהם משמעותי. מערכת טובה תאפשר הפצה של כמות גדולה בזמן קצר, בלי לתקוע את השרתים ובלי שעבודתם של לקוחות אחרים תשפיע על השליחה שלכם. הערה: מרבית חברות הדיוור המציעות דיוורים חינם, אינן עומדות בעומסי הפצה גדולים ואתם עלולים לגלות שההודעה שלכם פשוט נתקעה, לפעמים ליותר מ-24 שעות. 


רספונסיביות


אולי הפיצ׳ר החשוב ביותר בעולם המודרני. אחוז מכשירי הסמטרפונים והטאבלטים שמחזיקה האוכלוסיה הולך וגדל. עבורכם, המשמעות היא שהודעת הדיוור שלכם צריכה להתאים למגוון מכשירי קצה, מלבד המחשב האישי של המשתמש. מערכת דיוור טובה היא זו שמאפשרת לכם להכין הודעת מייל שהיא באופן אוטומטי רספונסיבית ושממשק העריכה שלה מאפשר אופציות רבות בלי לפגוע ברספונסיביות. בתחום זה מצאנו שתי חברת דיוור שעומדת בסטנדרט יפה ברספונסביות היא Activetrail.

ניהול רשימות ההפצה


גם אם אספתם כמות גדולה של כתובות מייל, החוק בישראל מאפשר לנמנעים שלכם להסיר את עצמם ללא טרחה מיותרת וללא עוררין. המשמעות עבורכם היא שהמערכת בה אתם משתמשים תדע לקבל הודעות הסרה ולשמור אותן כך שלא תשלחו בשגגה הודעות למי שאינו מעוניין בכך ותחשפו את עצמכם לתביעה אפשרית. לשמחתנו, רוב המערכות בישראל מאפשרות הסרה, אך בהרבה מקרים נתקלנו במנגנוני בטיחות לא תקינים, או שאפשרו ללקוחות להחזיר לרשימת הנמענים כתובות שלא אמורות להיכלל בהן. החברות שנמצאו כאמינות ביותר בנושא זה הן ״רב מסר״ ו Inwise.

תמיכה/אופרציה


לכל מערכת שמכבדת את עצמה, יש מנגנון תמיכה ואופרציה מאחוריה. אנחנו לא מדברים על האפשרות לשלוח מייל למתפעלי המערכת, אלא על אנשי תמיכה שהם גם אנשי מקצוע, שיכולים לסייע לכם בעיתות מצוקה אמיתיות או כשאתם נזקקים לפתרון יצירתי עבור צורך שעולה בחברה, או אפילו למישהו שיתפעל במקומכם את תכנית הדיוור. כאן אין צורך לנקוב בשמות החברות, רק נציין שהמחיר הוא האינדיקטור: ככל שאתם משלמים פחות, כך אתם מקבלים פחות.

דוחות ונתונים


בסופו של דיוור, בודאי תרצו לדעת כמה שיותר על הצלחת ההודעה שלכם. מערכות רבות מציעות דוחות מקושטים ומעוצבים, אך לא תמיד יעילים. כמות גדולה של נתונים חסרי משמעות רק תסתיר מכם את המידע החשוב כל כך שאתם באמת זקוקים לו. בסעיף זה מצאנו שחברת Publicators  מובילה, עם הצגת הנתונים החשובים ביותר בצורה ברורה ואחריה נמצאותActivetrail ו-inwise. שאר החברות שבדקנו לא ראויות לאזכור בתחום זה.


ושאר ירקות


כפי שאמרנו, יש היום הרבה מערכות דיוור בשוק. רובן מציעות פיצ'רים דומיםאך על פי רוב הם הדברים הפחות משמעותיים להצלחת הדיוור שלכם. זכרו לבדוק את הסעיפים שהזכרנו והשוו בין התשובות שתקבלו, לפני שאתם בוחרים סופית את המערכת שתלווה אתכם מכאן ואילך. 

לסיכום: לעסקים קטנים - ״רב מסר״

לעסקים בינוניים - Activetrail, inwise

לחברות - Publicators

 

בחרתם מערכת דיוור. מה עכשיו?

 

הידד! בחרתם את המערכת דיוור שמתאימה לעסק שלכם. אתם שולחים את המייל לרשימה שלכם ו.... לא קורה כלום..  אין מכירות, אין פעילות ואין השפעה. איזה באסה.. למה זה קרה!? כי לא למדתם במשך שנים שיווק ישיר, קופירייטינג, הכנת דפי נחיתה, מכתבי מכירה וסרטוני מכירה, כתיבת כותרת שאי אפשר להתעלם ממנה, הנעה לפעולה.. וכו.

המסקנה שעסקים חכמים הגיעו אליה, היא שחוץ מחברה שמספקת מערכת דיוור, הם צריכים גם חברה שמספקת שירותי שיווק באימייל כדי שהם יוכלו להפיק תוצאות ממערכת הדיוור ורשימת התפוצה שלהם. ידעתם שה- ROI (החזר על ההשקעה) הכי גבוה מכל ערוצי השיווק הוא על שיווק באימייל? החזר של 43 דולר על כל דולר ...

תגובות

1. אלי | 7 ספטמבר 2014

מאמר פרסומי

יפה, שווה להתייחס למייל-צימפ הגורם הכי צומח בתחום הדיוור בישראל. מה עם קומסטאר חשבתי שהיא מהמדוורים הגדולים בישראל


2. אבי | 4 ספטמבר 2014

מערכת דיוור

לניר,
כקורא קבוע שלך , מצאתי גם את המאמר הזה כמועיל !
כשאתה מגדיר את "רב מסר" לעסקים קטנים , מה ההגדרה/היקף לעסק קטן ? ( מבחינת כמות הרשומים).
בתודה.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.