(צילום: giulia.forsythe, רשיון Flickr, CC BY-NC-SA 2.0)
8 מאי 2013 | מערכת StartIsrael
להפוך את המספרים לסיפור

מספרים לא חייבים להיות משעממים אם יודעים לספר אותם נכון באמצעות אינפוגרפיקה

 

 

אינפוגרפיקות הפכו לטרנד חם בשנתיים האחרונות, אך מרבית השימוש בהן נותר בשימוש העיתונות, בשיווק באימיילים או בכתבות פנימיות באתרי חברה. אינפוגרפיקה היא כלי יעיל להצגת מידע רב באמצעים ויזואלים. מידע כמותי וגרפים נוטים להיות משעממים במצגות רגילות, אך באמצעות אינפוגרפיקה ניתן להפיח בהם חיים.


עבור סטארט-אפים ומיזמים קטנים אינפוגרפיקות יכולות להיות כלי מצוין בפרזנטציה. האינפגרפיקה היא למעשה אמצעי לספר סיפור מורכב בהמחשה פשוטה. חיפוש פשוט באינטרנט יעלה מגוון רחב של אינפוגרפיקות מוצלחות. כדי לקבל מושג ראשוני אפשר להיכנס לקטגוריה הרלוונטית בפינטרסט.


היתרון הגדול של אינפוגרפיקה הוא היכולת לספר סיפור. אינפוגרפיקה טובה היא לינארית ומאפשרת הבנה של תהליך החשיבה שעמד מאחוריה – כיצד הגענו מהנתונים שהוצגו בחלק העליון להמשך הדרך. הכלים ליצירת אינפוגרפיקות ברשת מאפשרים גם ליצור מקטעים שונים בתוך התמונה, כך שהאינפוגרפיקה יכולה להיות מחולקת ל"פרקים", כמו למשל – הבעיה, החלופות האפשריות, והפתרון שאתם מציעים. 


כיצד יוצרים אינפוגרפיקה? האתרים המובילים בתחום מאפשרים לבנות בקלות אינפוגרפיקה באמצעות שימוש בתבניות, צורות, בחירת צבעים מושכים, בועות טקסט, מספרים בפונטים ברורים, ושילוב תמונות מתוך מאגרים פנימיים או תמונות שלכם. קיימים אתרים רבים המציעים יצירת אינפוגרפיקות, והדרך הטובה ביותר להכריע מביניהם היא לבחון את הדוגמאות שבאתר ולראות האם הן מתאימות לסיפור שאתם רוצים לספר. שלושה אתרים שכדאי לנסות הם - infogr.am, visual.ly ו- pictochart.

כיצד ליצור אינפוגרפיקה מוצלחת?


1. ספרו סיפור: כתבו תרשים שבו תספרו את הסיפור שאתם רוצים להציג באינפוגרפיקה. האם הסיפור שלכם רציף, כשכל חלק מוביל אל החלק הבא בטבעיות?


2. הכניסו אנקדוטה אחת או שתיים לתוך הסיפור כדי לאפשר מנוחה לעיניים בתוך שטף המידע שבתמונה.


3. חשבו על איור מוצלח לכל נתון מספרי שאתם מכניסים. אם אתם מציגים נתונים ממאגרי מידע, אל תציגו תמונות של אמצעי אחסון המידע אלא את מה שהנתונים מייצגים (תמונות המוצרים למשל).


4. שמרו על אחידות: אם אתם מספרים על תהליך בודד בתוך האינפוגרפיקה, השתמשו בצבע רקע יחיד. אם הסיפור שלכם מחולק לשלושה פרקים, ייחדו לכל פרק צבע משלו כדי שהקורא יבין שהוא נמצא בחלק אחר של התמונה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.