9 ספטמבר 2014 | מערכת StartIsrael
קטן וחכם

בין שלל הבשורות שהביאה עמה המהפכה הדיגיטלית, חשוב לציין גם את הכוח השיווקי שקיבלו העסקים הקטנים והבינוניים. באמצעות תקציבים שאינם מספיקים לרכש מדיה קונבנציונלית הצליחו עסקים רבים, ברחבי העולם ואף בארצנו, לייצר קמפיינים משמעותיים בערוצי המדיה החדשים. להלן כמה מהדוגמאות בתוספת ניתוח המסקנות.

בין שלל הבשורות שהביאה עמה המהפכה הדיגיטלית, חשוב לציין גם את הכוח השיווקי שקיבלו העסקים הקטנים והבינוניים. באמצעות תקציבים שאינם מספיקים לרכש מדיה קונבנציונלית הצליחו עסקים רבים, ברחבי העולם ואף בארצנו, לייצר קמפיינים משמעותיים בערוצי המדיה החדשים. להלן כמה מהדוגמאות בתוספת ניתוח המסקנות.

 

בימים עברו, לפני פרוץ העולם הדיגיטלי לחיינו, הורכבה המפה המדיומלית השיווקית מארבעה שחקנים משמעותיים בלבד: שילוט חוצות, עיתונות, רדיו, וכמובן 'האח הגדול' - הטלוויזיה. מסביב חגו כמה לוויינים קטנטנים כגון קולנוע, קד"מ ודיוור ישיר. מפרסם שהחליט כי הגיע הזמן לשגר לעולם מסר שיווקי חדש, יכול היה לבחור באחד מהאמצעים או בכמה מהם. בדידותם המזהרת של ערוצים אלו בשמי המדיה אפשרה להם לקבוע רמת מחירים גבוהה, כמעט ללא גבול. זאת ועוד, על מנת להטמיע מסר בתודעת הקהל, המליצו מומחי המדיה לרכוש חבילות פרסום הכוללות מספר ספוטים/ שלטים/ מודעות. כך יצא, שעל מנת להעלות קמפיין מינימלי, צריך היה להצטייד בכמה מאות אלפי שקלים לפחות.

מצב זה הדיר, מן הסתם, את רגליהם של עסקים רבים ממפת הפרסום, ולכן גם מהתודעה הצרכנית. רק התאגידים הגדולים יכלו להרשות לעצמם לפרסם, והיצרנים הקטנים נשארו, בסופו של דבר, על המדף בסופר.

 

פרסום דיגיטלי. עולם ללא גבולות (כמעט).

 

מפרסם שמביט היום סביבו, מגלה אינסוף ערוצים בעזרתם הוא יכול לשגר את המסר שלו לציבור. פייסבוק, אדוורדס, יוטיוב, בלוגים, טוויטר, ווטסאפ ואינסטגרם הם רק חלק מערוצי המדיה שהפציעו בעשור האחרון, והם הולכים ומתרבים גם בזמן כתיבת שורות אלו. הערוצים הדיגיטליים לא רק מרחיבים את קשת האפשרויות, אלא גם מאפשרים למפרסם להתחיל בתקציב יומי קטן, לבדוק מה עובד לו, ולהמשיך או להפסיק בהתאם לתוצאות. כך גם יכול המפרסם לכוון את הפרסום לקהלים מפולחים היטב ולשלם רק כשהוא מצליח. שכלולים אלו לא הפכו את מפת הפרסום על פיה (לפחות בינתיים). המפרסמים הגדולים שמתבססים על טלוויזיה, עדיין שולטים ללא עוררין במדיה ועל כן גם בתודעה הצרכנית. אולם לפתע, אפשר לפגוש גם לא מעט מותגים קטנים, שגדלים לאט לאט ותופסים לעצמם את מקומם היחסי. קטנים, אבל נוכחים. איך הם עושים את זה? עם מעט כסף והרבה שכל. להלן שתי דוגמאות מקומיות, ואחת מעבר לים.

 

הצלחה מתוקה

 

גליתא היא חוות שוקולד שהקימה השוקולטיירית גלית אלפרט. עד 2013 היא ביססה את השיווק שלה בעיקר על יח"צ, והצליחה לבסס לעצמה מעמד יפה במודעות המטיילים לצפון. אולם כשהחליטה להגדיל את המכירות דרך האתר עצמו, הפנת את מאמציה לכיוון הדיגיטלי. היא שדרגה את החנות הוירטואלית שלה, והשקיעה בקמפיינים ממוקדים לקראת החגים בפייסבוק ובמודעות חיפוש בגוגל (אדוורדס). התוצאות לא אחרו לבוא - בפסח האחרון חיסלה גליתא את מלאי חבילות השי כשבועיים לפני החג עצמו.

 

לעסק שלך יש אלפי לקוחות פוטנציאליים, בוא לצמוח עם  Bigger

 

המוצ'ילרוס יצילו את העולם

 

לפני 3 שנים בלבד, הקימו מספר יזמים הוסטל גדול לתרמילאים בלב ירושלים, וקראו לו "אברהמס הוסטל", על שם רוח הכנסת האורחים של אברהם אבינו. באמצעות בניית אתר לתלפיות, עבודת מיתוג דקדקנית, טיפול קריאייטיבי בכל פינה (כולל סרט הדרכה משובב למדי המדגים את דרכי ההגעה למלון), עבודה אינטנסיבית בפייסבוק ותוכן גולשים איכותי בטריפאדוויזר, הגיע "אברהמס" לתפוסה שנתית ממוצעת של כ-92% - נתון שהוא קרוב ל-'מדע בדיוני' בשוק התיירות המקומית.

 

בריכות, אבל לא מהעולם הזה

 

מה עולה לכם בראש כשאתם חושבים על חברה לאביזרים והרכבת בריכות שחייה? מן הסתם מדובר בפילטרים, משאבות וחומרי איטום. כמה מסעיר זה יכול להיות? Pool supply worldחשבו על זה אחרת. מי שמתקין לעצמו בריכת שחייה, ירצה כמובן להראות לכולם. לא כל שכן כשמדובר בבריכה מיוחדת. הלא אם חושבים על זה, בריכות שחייה מיוחדות יכולות להיות באמת מראה עוצר נשימה. החברה הזמינה את לקוחותיה לשתף את מראה הבריכות שלהם בעמוד הפייסבוק שלה, ואף אספה והעלתה מרחבי הרשת תמונות של בריכות יפיפיות. התוצאה: לפחות פוסט ביום, כל אחד זוכה ליותר נתוני שיחה מקודמו. אין פלא שעוד רגע הם חוצים את רף  100,000 הלייקים לעמוד. כמה פשוט, ככה אפקטיבי.

 

עד לפני זמן לא רב, כבעל עסק קטן עד בינוני, יכולת לפרסם מקסימום בעלון המקומי או על עמודי החשמל ברחוב. מעכשיו, עומד לרשותך ארגז כלים גדול ומגוון. שום דבר לא מגיע בחינם וקמפיינים שלא מושקע בהם כסף בכלל גם לא מצליחים להתרומם. אולם בעזרת חשיבה ממוקדת ויצירתית, אפשר להתקדם גם בתקציבי פרסום צנועים. צריך רק להכיר את הכלים הללו  ולנסות. בסקרנות ובזהירות.

 

 

עם שירות Bigger  גם העסק שלך יכול להפוך לסיפור הצלחה! לחצו כאן


 

הכתבה בשיתוף Bigger

תגובות

1. יוני | 26 ינואר 2016

הפירסום בגוגל עובד

מסכים עם הכתבה. אומנם כל אחד היום יכול לשים כרטיס אשראי בגוגל אדוורדס ולהתחיל לפרסם אבל חשוב מאוד להעמיק וללמוד את הנושא כדי להקטין את העליות ולהגדיל את האפקטיביות. לי זה עזר נורא לקדם את האתר שלי סל אקספרס לאביזרי סלולר עלפני המתחרים


2. שי | 13 דצמבר 2015

קשקוש. כל אפיקי הפרסום יקרים או לא אפקטיביים

הרי מה שבעל עסק קטן יכול לעשות חינם. חברות גדולות ינצו לפניו ופי מיליון.


3. אפי | 23 נובמבר 2015

וכמובן, כדי לשדרג את האתר והקריאטיב

צריך את החברה הנכונה. זו שהמחשבה שלה היא מרקטיאלית (שיווקית), ויודעת איך למקסם את הגולשים הנכנסים ללקוחות. בקיצור...דברו איתנו ;) uxstudio.co.il


4. בעל עסק | 7 נובמבר 2015

הנהלת חשבונות

כתבה מעניינת, אחרי השיווק צריך לנהל את ההכנסות, ממליץ על האתר account-it.co.il


5. שלומי | 5 אפריל 2015

כתבה מעניינת

ניסיון


6. יוני | 7 אוקטובר 2014

ממליץ על אפליקאציה לשימור לקוחות ומכירות של ezapp

כמי שיש לו מסעדה קטנה לא יכולנו להרשות לעצמנו אפליקאציה בעלות של 20,000-30,000 שקל, במקום זה הקמנו אפליקאציה יעודית למסעדה דרך ezapp במחיר של 200 שקל לחודש, זה נותן לנו אפשרות לנהל מועדון לקוח׳ות בקלות ובעלות סבירה. מתאים למי שעובד עם לקוח׳ת חוזרים ולא מזדמנים.


7. זה להיט | 28 ספטמבר 2014

שיווק באינטרנט

מסכים עם כל מילה.

עם קמפיינים ממוקדים ותקציבים לא גדולים אפשר לקבל חשיפה, מיתוג ולקוחות לא מעטים.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.