15 ספטמבר 2014 | רועי מוזר
שבוע ראשון בפילדלפיה, תחילתו של המסע ..

את השבוע הראשון שלנו בעיר העברנו בריצות ממקום למקום, סידורים ומקבץ אירועי פתיחה זוהרים של האקסלרטור DreamIt שלשמו הגענו לעיר.

בעקבות הניסיון שרכשנו באקסלרטור קודם בארץ, ידענו מראש שאנחנו חייבים להגיע ממוקדים לעבודה ואין לנו זמן לבזבז. הגענו יומיים לפני אירוע הפתיחה הרשמי, וחמישה ימים לפני תחילת העבודה.

אורכו של אקסלרטור ממוצע הוא שלושה חודשים, תקופה אשר בהחלט יכולה להחשב כארוכה ומשמעותית, אבל מה שלא מבינים הוא שהזמן פשוט טס ויש לנצל כל יום בחוכמה. ההזדמנות יכולה לחמוק מבין האצבעות ואתה עלול למצוא את עצמך בסוף ללא שום הישגים משמעותיים, לכן נקטנו בשתי פעולות מידיות.

הקמת תשתית לקשרים

ברגע שנחתנו בפילדלפיה הדבר הראשון שעשינו היה לרכוש כרטיס סים סלולרי מקומי ולהדפיס כרטיסי ביקור חדשים כאשר המספר האמריקאי מופיע בהם. ברמה הכללית חשוב להבין, זהו חסם מאוד גדול כאשר אתה נותן כרטיס ביקור למישהו ללא מספר מקומי בו הוא יכול ליצור איתך קשר בקלות. ובמקרה שלנו מספר אמריקאי על הכרטיס נותן תחושה לכך שיש לנו בסיס עבודה בארה״ב, בסיס אמריקאי נותן ביטחון מול מי שמעוניינים לעבוד איתו או בגיוס כספים ממקור אמריקאי. פסיכולוגית קל יותר לאדם לעבוד איתך כאשר הוא יודע שאתה קרוב אליו ונמצא באזור זמן דומה לו.

גיוס כוח אדם

מכיוון שחשוב לנו לנצל את הזמן נכון ולהפיק את המירב בזמן שיש לנו בפילדלפיה החלטנו קודם כל להתחיל בתהליך של גיוס מתמחים. בארה״ב כל סטודנט שמעוניין לצבור ניסיון עבודה מבקש להתמחות בחברות שונות בתחום שאותו הוא לומד או בתחום בו הוא מעוניין לעבוד בעתיד.

מתמחים יכולים לתרום בשני מובנים, האחד כמובן הוא האצת הפרוייקט, כל זוג ידיים עובדות הוא יתרון. והשני הוא העובדה שהשוק לא זר להם. השוק האמריקאי שונה מאוד מהשוק הישראלי, ולמתמחים יש את היכולת לעזור בהתאמות ולערוך שינויים במוצר ובדרכי השיווק שלו בהתאם לידע שלהם על השוק המקומי. יש להם את היכולת להסתכל על המוצר בצורה מרעננת וחדשה כחלק מלקוחות היעד שלך.

את תהליך גיוס המתמחים התחלנו עוד בארץ בפירסום מודעות באתרים רלוונטים וניסיון ליצור       קשר עם מועמדים פוטנצאליים. במסגרת החיפושים מהארץ צירפנו לצוות את אוולין, סטודנטית מוכשרת לעיצוב גרפי שהגיעה לארה״ב מטיוואן. ברגע שהגענו הרחבנו את מאגר החיפוש ונעזרנו בקשרים מקומיים של DreamIt ושל חברות נוספות שמשתתפות איתנו בתוכנית, וגייסנו את ארון שהוא מפתח אנדרואיד.

כעת אנחנו בשלבי גיוס סופיים של מתמתחים נוספים שיתמקדו בתחום התוכן, שיווק, מכירות

ופיתוח.

אירועי הפתיחה של DreamIt לא היו משהו שאנחנו רגילים אליו. נתחיל בזה שיום לפני הטיסה קיבלנו מייל שאומר שישנו קוד לבוש לאירוע הפתיחה ושעלינו להגיע בחליפות לכל האירועים הרישמיים. חליפה זה לא משהו שמישהו מאיתנו אי פעם לבש, ולכן ביומנו השני בפילדלפיה מצאנו את עצמנו מחפשים המלצות לחנויות שבהן נוכל לקנות חליפות. אל דאגה, המשימה הושלמה בהצלחה וכולם אמרו לנו שאנחנו נראים טוב מתמיד.

סדרת אירועי הפתיחה התחילה באירוע הרשמי, במעמד ראש עיריית פילדלפיה. האירוע התקיים בבנין הגבוה ביותר בפילדלפיה שהוא המשרד הראשי של חברת הכבלים Comcast שהיא גם שותפה ומשקיעה ב DreamIt, היה אירוע נוצץ ומרשים.

ביום למחרת התקיים יום אורינטציה במשרדים אליו הגיעו שלושת המייסדים של DreamIt (דיוויד בוקספן, מייק לווינסון וסטיב וולש), במהלך אותו יום עברנו מספר הרצאות שנועדו להסביר לנו את הציפיות מהחברות המשתתפות באקסלרטור, הכרת המשרד, סביבת העבודה והנהלים.

DreamIt שמים דגש מאוד גדול על הפן החברתי ולכן האירוע האחרון (שקדם לפתיחת התוכנית באופן רישמי) היה טורניר באולינג באולם מקומי שנשכר עבורנו, כל החברות התערבבו ביניהן, שיחקנו באולינג, שתינו הרבה בירה ובעיקר הכרנו את שאר המשתתפים, דבר שעתיד להקל על כולם את העבודה. אחד מהיתרונות הגדולים של אקסלרטור הוא העבודה בחלל משותף עם המון מוחות טובים שיכולים לעזור אחד לשני ברגע שנתקלים בבעיה או צריכים עצה. יצירת קשרים חברתיים חשובה לא פחות מעבודה על המוצר.