17 ספטמבר 2014 | גראנט קארדון
5 דרכים לצאת משלב ה"סטארט-אפ" ולהרחיב את החברה

הגיע הזמן לתת גז ולהפוך לחברה חיה שתופסת נתחי שוק לשחקנים הגדולים והמבוססים יותר. פעם זה היה הגדול שאכל את הקטן, היום זה המהיר שאוכל את האיטי.

יזמים נשארים בסטטוס הסטארט-אפ זמן רב מדי. עסק קטן שנשמר בסטטוס של "סטארט-אפ" מחייב אתכם להיות מוגבלים. אם תמשיכו להגיד לאנשים שאתם בסך הכל סטארט-אפ, לעולם לא תנקטו בצעדים שיקדמו אתכם לגדילה משמעותית.

 

הגיע הזמן לעבור מסטטוס הסטארט-אפ לסטטוס מתקדם, ומתכנון לביצוע. בתוך שנתיים אתם רוצים להסתכל אחורה על השלב המיזמי שלכם כחלק חשוב מהיסטורית החברה המשגשגת שלכם. אתם רוצים להגיד "אני זוכר איך הייתי יושב על הריצפה וארזתי את הארגזים לבד, והיום אני מעסיק למעלה ממאה עובדים". זוהי צורת החשיבה שיש להתקדם אליה ולהלן חמש דרכים לעשות זאת:

 

1.     האצלת סמכויות

 

כאשר אתם בשלב הסטארט-אפ אתם מתמודדים עם הכל. כדי להפוך לעסק חי עליכם להשקיע באנשים שיעשו משימות שיותר לא תתעסקו בהן. לשלושת רבעי מהעסקים הקטנים יש אפס עובדים, דבר אשר מדגיש את ההתנגדות שיש לאנשים כלפי האצלת סמכויות. זו טעות לחשוב שאנשים עולים כסף. חוסר ייצור וכישלון בהגדלת החברה שלכם יעלו לכם הרבה יותר.

 

2.     בחרו את המלחמות שלכם

 

אל תשברו את הראש במשך שבוע על עיצוב לוגו כאשר בפועל אין זה משנה כלל. המותג שלך יתפתח כשהמיזם שלך יתפתח, כך שסביר להניח שהלוגו שלכם ישתנה. יש דברים הרבה יותר חשובים לנבור בהם- להשיג לקוחות ולעשות כסף. אם אתם הולכים על ה-Big game, אל תבזבזו את הזמן על זוטות.

 

3.     השיגו תשומת לב

 

הבעיה הכי גדולה עבור כל סטארט-אפ היא להפוך למוכר. המשימה החשובה ביותר היא להשיג תשומת לב עבורכם ועבור החברה שלכם. זו פתיחת דלת עבור כל שקל שתרוויחו. מוחמד עלי אמר לעולם שהוא הכי טוב הרבה לפני שמישהו שמע עליו. הוא קיבל תשומת לב והרגיז אנשים, אבל הוא הוכיח את עצמו, וזה הפך את הביקורת להערצה בינלאומית. השיגו תשומת לב. השיגו ביקורות. ואז השיגו הערצה.

 

4.     שנו את הפרזנטציה

 

במקום להגיד "יש לי סטודיו קטן לעיצוב", הגידו, "יש לי חברת עיצוב לאינטרנט שלא דומה לאף אחת ושיכולה להבטיח שהמכירות של החברה שלכם יעלו". שמתם לב להבדל? הראשון גורם לכם להיראות קטנים וחסרי חשיבות, אין לכם שום טענה כאן. השני גורם לכם להיראות ייחודיים, בטוחים ומסוגלים להיות מכונת כסף. דעו כיצד להציג את עצמכם ואת העסק שלכם. היו מוכנים להסביר במהרה מדוע העסק שלכם הכי טוב, הכי מהיר והכי מתאים לשוק. לאחר מכן צאו בהצהרות לעולם.

 

5.     צרו דחיפות

 

אם אתם מתחילים את המיזם העסקי שלכם ללא קביעת לוחות זמנים ספציפיים לפעולות ולהישגים, אתם תיתקעו לנצח עם תירוצים. אחת הטעויות הגדולות ביותר שעשיתי הייתה לא ליצור מספיק דחיפות. להיות יוזם זה כמו לרוץ מרתון של מלא ספירנטים. אם תזכו במלא מירוצים קטנים תוכלו לתת את המומנטום לחברה ולאנשים שלכם. לא מזמן צילמנו סדרת טלוויזיה במשרד שלי, ואמרתי לצוות העריכה שאני רוצה קאטים גסים במחצית מהזמן שהם חשבו שיש לכך צורך. לאחר מכן התקשרתי כל היום כדי להתעדכן בהתפתחויות. הלחץ הזה לביצוע אינו מוביל לתוצרים חצי-אפויים, אלא הוא מביא לכך שהתוצרים יושלמו. דחיפות היא המפתח לגרום לדברים להתבצע.

 

זכרו: החזון שלכם הוא לא להשתפר על ידי הישארות בשלב הסטארט-אפ. הגיע הזמן לתת גז ולהפוך לחברה חיה שתופסת נתחי שוק לשחקנים הגדולים והמבוססים יותר. פעם זה היה הגדול שאכל את הקטן, היום זה המהיר שאוכל את האיטי.  

 

המאמר במקור פורסם כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.