21 ספטמבר 2014 | מערכת StartIsrael
"בקרתי ביותר מ 60 מדינות בעולם.." - קרן זווית עם ליז וולד

פינה שבועית - "קרן זווית" : בכל שבוע נביא כאן אושיה חשובה ומעניינת בעולם היזמות. השבוע: ליז וולד, סמנכ''ל בינלאומי באינדיגוגו

השבוע: קרן זוית עם ליז וולד

 

ליז וולד, סמנכ''ל בינלאומי באינדיגוגו | VPInternational @ Indiegogo

 

אודות ליז

הצטרפה לאינדיגוגו בשנת 2013 בכדי להוביל את ההתרחבות הגלובאלית והשקת הנציגויות בעולם, זאת בכדי לפתוח את אופציית הגיוס דרך הפלטפורמה ולהנגיש אותה לקהילות נוספות. לפני הצטרפותה לאינדיגוגו, ליז ניהלה במשך ארבע שנים פעילות בינ''ל ב Etsy. בוגרתMBA  בשיווק ומימון מקלוג נורת'ווסטרן. ליז חברת מועצת המנהלים של מועצת העסקים למען שלום ((bpeace.com  ארגון ללא מטרת רווח המתמקד ביצירת תעסוקה לנשים המתגוררות באזורי עימות ולאחר סכסוך.

 

מהי השורה המפתיעה ביותר בקורות החיים שלך?

 

וואו, שאלה טובה... אני חושבת שזה שבקרתי ביותר מ 60 מדינות בעולם זה הדבר המשמעותי ביותר...

 

איך הגעת לעולם היזמות והעסקים (מי פתח את הדלת?:)

 

למרבה הפלא, זה לא אדם ספציפי, אלא חברה, AOL, פתחה לי את הדלת, עם סיום לימודי בקלוג ב 1995 קיבלתי דוא''ל, זו הייתה החברה הכי חמה בשוק וקפצתי על ההזדמנות.

 

באיזה אירועים נמצא אותך מבקרת?

 

אני משתדלת לאזן ולבחור אירועים בהם תהיה לי השפעה ויכולת לתרום, אירועים בהם יש יזמים, משקיעים ונציגי ממשל, אנחנו משתדלים לעביר מסר לשלושת הקהלים הללו ולכן האיזון חשוב. כמובן שכאשר יש לי הזדמנות להפגש ולדבר עם יזמים באופן ישיר זה מדהים, אירועי DLD  הם דוגמה מעולה לכך. נפגשתי עם עשרות יזמים מרתקים ובכירי התעשיה הישראלית והבינ''ל.

 

איך נראה סדר היום שלך?

 

כמובן שתלוי באיזה יום! יש לנו בחברה אנשים שפזורים בקנדה, אוסטרליה, בריטניה וגרמינה. לאחרונה עם ההצטרפות של אורן סימניאן לצוות הבינ''ל אז גם ישראל, ובחלק נכבד מהיום שלי אני מתעדכנת בפעילויות בשווקים הללו ולשאלתך, פשוטו כמשמעו, מסביב לשעון... כמובן שאני גם מחפשת את השוק הבא שיענה על הצרכים שלנו ויסייע ליזמים.

 

רגע שאת שמחה ורגע שאת מתחרטת עליו בקריירה שלך

 

רגע חיובי היה ההקמה של החברה שלי, לצאת לדרך עצמאית זה משהו שמלמד אותך רבות ומעניק לך כלים להסתכלות רחבה על הנעשה בחברות רבות. החברה שהקמתי, EDImports, עסקה בתמיכה בנשים ברחבי העולם באזורי נחותים חברתית וכלכלית במטרה לעודד אותם כלכלית ולתמוך במסחור בעבודת יד.

 

באמת קשה לבחור רגע של חרטהכשיש לך הזדמנות לעבוד עם אנשים מרחבי הגלובוס ובנושאים כל כך מגוונים...

 

ההישג בגדול ביותר שלי

 

בשנת 2002 יחד עם אחי רכבנו על אופניים וחצינו חלקים נרחבים במטרה לגייס כסף לטובת מחקר בניוון שרירים - Myotonic, מחלה שהשפיעה ישירות על אחי, למרות שלא השלמתי את כל המסלול, רכבתי 2250 ק''מ ב 30 ימים. זו בעצם הייתה החוויה הראשונה והנסיון הראשון שלי עם  Crowd Funding כאשר לבסוף גייסנו 200 אלף דולר ובעצם זו הייתה נקודת הפתיחה למחקר מצליח שגייס לאחר מכן מליון דולר נוספים לטובת מציאת פתרון למחלה.

 

טיפ ליזמים

 

בזבוז זמן גדול מידי על תכניות עבודה ולא על העבודה עצמה, חשיבה על האתגרים עוד לפני בכלל שנגשים לפעולה ונפגשים עם השוק או עם התעשיה.

 

 

משהו טוב על המתחרים

 

השבוע פגשתי אתHeadstart  ואת Mimoona, שתי חברות ובעיקר יזמים מעולים, וכפי שציינתי בפניהם, אני חושבת שזה נהדר שהם פעילים ודוחפים את הקהל המקומי להיות מעורבים יותר ולאפשר לקמפיינים לוקאליים להצליח בגיוס גם כן.

 

קצת על העתיד, תחומים או חברות שיעשו אתזה השנה

 

קשה לבחור, אני חושבת שתחום הIOT יעשה השנה קפיצת מדרגה, כמו כן תחום ה WearableTech, אשר מספק לנו המצאות יצירתיות ומעניינות מאוד...

 

דף הבית שלי

 

כמובן שאני מבלה הרבה ב Indiegogo.com !:) , כפי שגדלה באזור בוסטון אני מעריצה גדולה של Redsox  ולכן אני בודקת חדשות לבקרים את האתר JRedsox.com, עם זאת השנה זה לא כייף כ''כ כפי שהיה בשנה שעברה כשזכינו באליפות העולם...

 

פנו אלינו

 

gogoGlobaLiz – Twitter

[email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.