27 ספטמבר 2014 | אורן לשם
Real Time Marketing – פרסונליזציה שיווקית המסמכים והפלט הדיגיטלי שמדברים אל הלקוח

עולם השיווק לא נח לרגע. החיפוש של ארגונים רבים אחר פלטפורמות שיווקיות חדשות, המצליחות להגיע קרוב יותר ולגעת בלקוח, רווח מאד בשנים האחרונות.

עולם השיווק לא נח לרגע. החיפוש של ארגונים רבים אחר פלטפורמות שיווקיות חדשות, המצליחות להגיע קרוב יותר ולגעת בלקוח, רווח מאד בשנים האחרונות.אחת המגמות החדשות והמסקרנות ביותר בתחום זה, היא הפיכת ערוץ המסמכים התפעוליים בארגון  לפלטפורמה שיווקית אפקטיבית, כפי שנקרא בשפה המקצועית - TransPromo.

 

TransPromoהיא הצעת ערך שיווקית (Promotion) המוצעת על גבי מסמך תפעולי (Transaction) הנשלח אל לקוח קיים, כחלק ממערכת היחסים העסקית המתקיימת ביניהם: סטטוס חשבון, חיובי אשראי, תשלומים, תוצאות מעבדה ועוד. מדובר ב"מסמכים" (אפילו תבנית המייל היא מסמך לצורך  העניין) הנשלחים אל לקוחות קיימים, מכילים מידע חיוני עבורם ואינם נתפסים בעיניהם כפלטפורמה שיווקית, מה שמגביר בצורה משמעותית את האפקטיביות שלהם.

 

אחוזי הפתיחה והקריאה של המסמכים התפעוליים, הם עצומים. מדובר ב עד-95% פתיחה (בהשוואה ל-10% פתיחת דיוורים ישירים אחרים), ובהקדשת זמן של 2-3 דקות למסמך בהשוואה למייל שיווקי או דיוור ישיר הזוכים ל-15-18 שניות של תשומת לב.

 

TransPromoמתאפשרת בזכות ההתקדמות הטכנולוגית הן במישור העיצוב, הנראות וערוצי ההפצה המגוונים של המסמכים עצמם והן בתחום ה-BI  (בינה עסקית), המאפשרת יכולת עיבוד, ניתוח והפקת מסקנות מתוך נתוני הלקוחות הנאספים.

 

עד היום, נכחה פלטפורמת ה-TransPromo בעיקר בעולם הפרינט, אך בשנתיים האחרונות ישנה מגמה של השתלבות והתבססות הפלטפורמה גם בעולם הדיגיטלי, מה שמאפשר מעבר לפרסונליזציה של המסר, גם העברה שלו בזמן אמת, או כמו שנקרא בעגה המקצועית: Real Time Marketing.

 

איך עושים את זה?

 

יישום Real Time Marketing באמצעות פלטפורמת –TransPromoהוא פשוט ואפילו מתבקש. את הכוח והעוצמה של המסמכים התפעוליים ואת החשיבות המיוחסת להם ע"י הקורא, ניתן למנף ע"י הצעת ערך המותאמת לא רק לצרכיו ומאפייניו של הלקוח, אלא גם לאירוע בו הוא נמצא ובגינו הוא פתח את המסמך, וכן גם למאפייני המסמך עצמו. השליטה של הארגון, במידע המפורט בכל מסמך תפעולי, מאפשרת לו להתאים באופן מדויק ובזמן אמת את הצעת הערך לאותו מידע, לעשות אותה פרסונאלית, רלוונטית וכנגזרת מכך- אפקטיבית ביותר. שיחת טלפון עם שירות הלקוחות למשל, המלווה בשליחת מייל אישור, פוליסה או כל מסמך אחר, יכולה עכשיו להכיל, באופן מידי, גם הצעה ממוקדת, הנגזרת מאופי ותוכן השיחה.

 

רמת הפרסונאליות יכולה להיות כ"כ גבוהה ומדויקת, כך שההתייחסות מבחינת התוכן השיווקי תהיה שונה ללקוח המבקש לראשונה הצעת מחיר לעומת לקוח הנמצא בשלב מתקדם יותר של ההתקשרות ופונה כדי לקבל הצעת מחיר טובה יותר.
התאמה ברמת רגישות כזו מגדילה את הצלחת הקמפיין משמעותית והצעות אלה, מעבר לאחוז החשיפה הגבוה שהן מקבלות, מייצרות הנעה משמעותית לפעולה ומציגות אחוזי המרה גבוהים במיוחד.

 

לכלי הTransPromo -  המתקדמים הללו, יש יתרון נוסף הנוגע גם למגמת ה- Customer Journey (מסע הלקוח בארגון) הרווחת כיום בעולם השיווק.


Customer Journey מייצגת את השאיפה של הארגון להיות מעורבים במסע שעובר הלקוח ולדעת באיזה נקודה הוא פוגש אותו, כדי להתאים לו את ההצעות המתאימות לאותה נקודה בדיוק. בעבר, הארגון נדרש ללמוד את סדר היום של הלקוח שלו כדי לפגוש אותו בזמן הנכון ביותר, בו הוא יזכה למלוא הקשב שלו, אך כיום ה-TransPromoפוגש את הלקוח בזמן שהלקוח בעצמו בוחר. כלומר, בזמן בו הלקוח מחליט להעניק לארגון את כל תשומת הלב.

 

לכל זה יש להוסיף גם את  היכולות הטכנולוגיות הקיימות במערכות המתקדמות, שמייצרות בארגון מעורבות ותקשורת גבוהה יותר בין  המחלקות השונות ובראשן הIT - והעסקית (שיווקית). בזכות מערכות אלו, כיום יכולה כל מחלקת שיווק בארגון לקחת לידיה את ניהול מגוון תבניות ה Output בעצמה וכך לקצר ולייעל תהליכים, ובמקביל, מח' הIT -יכולה להיות מעורבת יותר ולתת ערך עסקי למהלכים של שדרוג מערכות IT פנים ארגוניות.

 

לסיכום, TransPromoהוא כלי הנותן מענה להרבה מגמות מרכזיות בשיווק היום.


לא בכדי הוא זוכה להכרה והצלחה רבה בקרב ארגונים עסקיים בחו"ל, וגם בארץ ההכרה בחשיבותו וערכו הולכת ומחלחלת בהדרגה לתודעת מחלקות השיווק וה-IT בארגונים השונים. פתרונות מתקדמים אלה חוסכים כסף רב לארגון בהשוואה לפתרונות הקיימים כיום, המחייבים פיתוחים עצמיים בכל מערכת תפעולית או מוצרים מיושנים המחייבים כתיבת קוד). הערך השיווקי המוסף שלהם, אינו בא לידי ביטוי בעלות – אבל בהחלט בא לידי ביטוי בשורת הרווח.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.