29 ספטמבר 2014 | רועי מוזר
עובדים בארה״ב בסגנון ישראלי

מוזר ככל שזה ישמע אך המרחק מהבית ומהמשפחה עוזר וגורם לנו לעבוד ללא סוף.

לאחר שעברו שבועיים וכבר התאקלמנו והתארגנו לגמרי, הגיע הזמן להתחיל לעבוד.

 

לזכות DreamIt יאמר שהם העמידו לרשותנו תנאים אידיאליים לעבודה, אנחנו ממוקמים במשרד הראשי שלהם בפילדלפיה שנמצא בקמפוס של אונברסיטת דרקסל, מקום מרכזי מאוד בעיר.

 

המשרדים פתוחים 24 שעות ביממה ומבחינתם אם תמצא פה מקום לישון אתה מוזמן.

 

העבודה מתנהלת בחלל משותף, כאשר לכל צוות מוקצה האיזור שלו ובו אביזרים ממחלקה ראשונה, כיסאות ושולחנות נוחים, קירות מחיקים בכל רחבי המשרד, חדר משחקים מדהים עם X-Box, שולחן פינג-פונג, כדורגל שולחני ומכונת ארקייד עם משחקים נוסטלגיים.

 

התנאים, האווירה והתאורה המדהימה שיש במשרד כנראה עושים את שלהם.

 

אנחנו מעבירים פה ימים שלמים מהשעה 9:00 עד השעה 22:00 אך הזמן טס ואנחנו מצליחים להשאר מרוכזים ומפוקסים לאורך כל יום העבודה. מוזר ככל שזה ישמע אך המרחק מהבית ומהמשפחה עוזר וגורם לנו לעבוד ללא סוף.

 

כרגע אנחנו עובדים בשלושה מישורים, האחד פיתוח האפליקצייה בגרסאת iOS ועדכון גרסת האנדרואיד, השני הוא הכרת השוק האמריקאי, קהל היעד המקומי ודרכי שיווק מתאימות והשלישי הכרת משקיעים פוטנציאליים. חשוב לנו ליצור קשרים כבר בתחילת הדרך, גם על מנת שיכירו אותנו ברגע שנחפש השקעה וגם לקבל מהם קצת מידע, לדעת מה ירגש אותם ויהווה מבחינתם אבן דרך שתוכל לסלול השקעה עתידית.

 

מהרגע הראשון הסתערנו לכל הכיוונים ואנחנו ממשיכים במוטו שלנו של לפגוש כמה שיותר אנשים וללכת לכמה שיותר מפגשים או אירועים, אין לדעת מי יכול לעזור לך או לקשר אותך לאדם הרלוונטי אותו אתה מחפש. אנחנו עובדים שעות ארוכות, שישי-שבת-ראשון, בכל שעה ביום שתחפשו אותנו אנחנו או במשרד או בפגישות ולפעמים נדמה לנו כאילו השכרת הדירה הייתה לגמרי מיותרת מכיוון והיא משמשת אותנו לשינה קצרה בלבד.

 

נראה כי יש לנו יתרון משמעותי בכך שהגענו לתוכנית עם ניסיון יזמי קודם. אומנם יש לנו חסם מאוד גדול והוא השפה והכרת השוק המקומי, אך אנחנו מפצים עליהם בשעות עבודה מרובות וחלוקת עבודה נכונה בינינו. הניסיון הקודם שלנו מקל בכך שאנחנו עובדים מהיום הראשון בצורה סופר מסודרת, ישיבות והצבת יעדים שבועיים, ניהול משימות, אנשי קשר, לקוחות פונטנציאליים וניהול זמנים בתוכנה יעודית שעוזרת לנו לעבור את התקופה ולא לפספס שום פרט בדרך. בנוסף הצוות שלנו גדל פי שניים ומארבעה מייסדים נוספו לנו עוד ארבעה מתמתחים שעובדים איתנו בצמוד כך שלניהול נכון של הזמן, העבודה והמשימות היומיות ישנה כעת חשיבות רבה יותר.

 

באקסלרטור הכל קורה מאוד מהר ומשבוע לשבוע מצפים מאיתנו להגיע לשיאים חדשים, עוד לקוח שהתעניין, עוד פיילוט ושיתוף פעולה שנקבע וכמובן התקדמות בפיתוח, אנחנו מנסים להגיע ולהציג שיאים כאלו על בסיס יומי וכל יום עבודה חייב להסתיים בהישג משמעותי.

 

העבודה הקשה בהחלט משתלמת ואנחנו בהחלט עושים הרבה מאוד ״רעש״ סביבנו. מתוכננת לנו הדגמה חיה באירוע Meetup מקומי גדול ונבחרנו להציג באירוע ״עשרת הסטארטפים החמים של פילדלפיה״ - אירוע שמאורגן על ידי Tech Cocktail והוא מלווה בסיקור עיתונאי נרחב ובו יבחר הסטארטאפ החם של העיר. האירוע יהיה גם אירוע ההשקה הרשמי של Pico בארה״ב.

 

אנחנו משאירים רושם רב על כולם בזכות ההקרבה והנכונות שלנו להגיע מישראל. כל שיחה מגיעה מאוד מהר לצבא וכולם בטוחים שמוסר העבודה שאנו מציגים הוא תוצר של משמעת וחינוך שספגנו בצבא אבל האמת היא שפשוט אנחנו מבינים שבשבילנו זו הזדמנות שחבל לפספס. לכל שאר המשתתפים בתכנית ארה״ב היא הבית והם ישארו כאן גם אחריה, אנחנו לעומתם, חייבים לעשות קפיצת מדרגה משמעותית במהלך השהות שלנו כאן אחרת אנו עלולים להכשל במשימה הראשית שלנו והיא להפוך לחברה גדולה ומשמעותית.

 

בעוד שבועיים נעדכן בהמשך הפעילות, בפיילוטים הראשונים ובשיתוף הפעולה שאנחנו מתחילים לייצר עם ארגון ״תמיד״ באוניברסיטת קורנל.

 

כמו תמיד, מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה,

רועי,

 

שניה מזמנכם יכולה לעזור לנו מאוד, החלק הראשון של תחרות ״עשרת הסטארטאפים החמים של פילדלפיה״ נקבע ע״י דעת הקהל, הכנסו ללינק והקליקו בתחתית העמוד על Pico,

תודה.

 

מאמרים נוספים בסדרה:

המסע מתחיל, איך מתקבלים לאקסלרטור בינלאומי...

שבוע ראשון בפילדלפיה, תחילתו של המסע ..

 

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.