18 אוגוסט 2013 | מערכת StartIsrael
"שיטת האבטיח" לעבודה עם אתרי פרילנסרים

עשרות הצעות עשויות להתקבל להצעת עבודה באתרי הפרילנס. יש שיטה פשוטה לייעל את התהליך

 

פרסום הצעת עבודה באתרי פרילנסרים יכולה להיות מתסכלת. אתם מנסחים מודעה מפורטת עם כל הדרישות ומקבלים עשרות הצעות עבודה מפרילנסרים. כעת נוצרה לכם עבודה מרובה בסינון ההצעות ומציאת העובד המתאים.

 

יוני אופיר, מנכ"ל משותף בחברת הסטארט-אפ Alcohoot הממוקמת בניו-יורק, התנסה פעמים רבות בעבודה עם אתרי הפרילנסרים כמו oDesk ו-Elance, בין היתר לבניית אתרים, פיתוח בסיסי והפקת סרטוני וידיאו. אופיר משתף כמה עצות שימושיות ליזמים:

 

"באתרים הגדולים רוב התגובות וההצעות שמקבלים על הצעת עבודה הן ספאם: רובוטים שמגיבים על כל הצעה. יש חברות או פרילנסרים שפיתחו אלגוריתמים המגיבים על כל הצעה שעונה על פרמטרים מסוימים. כתוצאה מכך מקבלים הרבה תגובות לא-רלוונטיות שחייבים לסנן", מסביר אופיר.

 

"כדי לסנן את התגובות האוטומטיות התחלתי להשתמש בטריק פשוט - שיטת 'האבטיח': אני מנסח מודעה רגילה עם דרישות העבודה. אך בתוך המודעה אני משתיל משפט – את התשובה למודעה התחילו עם המשפט 'אבטיח הוא...'", מסביר אופיר. "כך מיד ניתן לסנן את כל התשובות האוטומטיות או מענה שהתקבל מאנשים שלא טרחו לקרוא את המודעה".

 

מבין ההצעות שעוברות את הסינון מציע אופיר לבחון את הפרוטפוליו של המועמד ולעתים ניתן לנסות גם אנשים שעדיין לא ביססו את עצמם יתר על המידה ומשתמשים באתרים הללו למטרת בניית פרוטפוליו נרחב יותר. במקרים כאלה, האינטרסים של שני הצדדים, מזמין העבודה והמבצע, נפגשים.

 

אופיר מוסיף: "אני נוהג להציע את ההצעה בתמחור לפי פרויקט (project rate), ולא לפי שעות, כדי לא למשוך את העבודה סתם וכדי שגם לא לפרילנסר תהיה מוטיבציה לסיים אותה בזמן".

 

Alcohoot, החברה של אופיר, מפתחת מכשיר בדיקת רמת אלכוהול המתחבר לטלפון חכם. המכשיר הוא קטן-מימדים וכאשר נושפים לתוכו מופיע למשתמש חיווי של רמת האלכוהול בדמו, בדומה למכשירי ה"ינשוף" המשטרתיים. האפליקציה בטלפון מציגה למשתמש מידע נוסף כמו היסטוריית בדיקות, כמו גם המלצות למסעדות קרובות אם ברצונו לאכול משהו לפני הנהיגה, ואף שירות הזמנת מוניות. כיום נמצאת החברה כחודש לפני המשלוח הראשון של המוצר לשוק. החברה נולדה לאחר שאופיר ושותפו, בן בירון, שירתו בצה"ל בתחום הבטיחות ונחשפו לבעיות המתעוררות מנהיגה בהשפעת אלכוהול. 

 

אופיר מציין אתר נוסף שמחפשי-פרילנסרים עשויים להיעזר בו, Toptal, שבו בעלי האתר מאתרים מפתחים מכל העולם ויוצרים את מאגר המשתתפים באתר. הם פונים אל המפתחים וכך יוצרים מראש סינון של איכות המפתחים ומהימנותם.

 

 

תגובות

1. יזם אינטרנט | 20 אוגוסט 2013

לגבי עבודה עם פרילאנסרים

אני עובד עם oDesk כבר 4 שנים, ושכרתי עשרות רבות של אנשים דרכו.

השיטה שלי היא ליצור פרוייקטון מבחן, לבחור 10-20 מועמדים שנראים טובים, ולבחון אותם (בתשלום).
זה עולה קצת, אבל מאפשר למצוא עובדים ברמה גבוהה.
לדוגמא, ביקשתי מ-15 מועמדים שנראו טובים לתרגם מאמר אחד, ובחרתי את 2 הטובים ביותר.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.