19 אוקטובר 2014 | גיל צנבחט
5 חידושים בגוגל אנליטיקס שאתם חייבים להכיר

בשנה האחרונה הצוות של גוגל אנליטיקס עבד קשה מאוד על שדרוגים למערכת הניטור וניתוח האתרים הנפוצה ביותר. באפריל יצאה מגרסת הבטא מערכת היוניברסל החדשה ואיתה כמה פיצ'רים שכדאי להכיר

בשנה האחרונה הצוות של גוגל אנליטיקס עבד קשה מאוד על שדרוגים למערכת הניטור וניתוח האתרים הנפוצה ביותר. באפריל יצאה מגרסת הבטא מערכת היוניברסל החדשה ואיתה כמה פיצ'רים שכדאי להכיר:

 

      1. Benchmark Reports

      2. Content Grouping

      3. Referral Exclusion

      4.  User ID

      5. Enhanced Ecommerce

 

 

דוחות Benchmark

 

Benchmark Reports הם דוחות שמציגים היכן ממוקם האתר מבחינת הפעילות השיווקית שלו לעומת אתרים אחרים בתחום.

 

בעבר היו באנליטיקס דוחות שמציגים השוואה של מדדי האיכות באתר מול אתרים אחרים אבל הם לא היו כל כך מוצלחים. הפעם, החברים בגוגל עשו את זה טוב יותר. אפשר לבחור תחום, כמות ביקורים יומיים ומדינה, כך שההשוואה היא הרבה יותר מדויקת. כמו כן, הדוחות עצמם יותר נעימים לעין מה שמקל על זיהוי ההבדלים.

 

 

הדוחות יתנו לכם מבט רחב על מצב ביצועי הפעילויות השיווקיות שלכם מהערוצים השונים.

 

Content Grouping

 

זהו פיצ'ר נחמד שמאפשר לכם לאגד תכנים מסוימים באתר ולהציג מדדי איכות לקבוצה של דפים באותו הנושא במקום לכל דף בנפרד כמו שעשיתם עד עכשיו. הדוגמה הקלאסית לשימוש בפיצ'ר היא בבלוגים שבהם התכנים מאורגנים בקטגוריות. אם תרצו לדעת איזה קטגוריה יותר מעניינת את הקוראים, עכשיו תוכלו לעשות את זה בקלות יחסית.

 

 

בשביל להגדיר קטגוריות יש ללכת ל- Admin -> Content Grouping ואז לבחור באחת מאופציות ה-Grouping.

 

 

Referral Exclusion

 

פעמים רבות מוצגים בדוח אתרי ה-referral (אתרים שמהם מגיעה תנועה לאתר שלכם) אתרים שאתם לא מעוניינים לראות אותם בדוח. למשל, הפניות עצמיות (כאשר כתובת האתר שלכם מופיעה באתרים מפנים) או הפניות ממערכות תשלום (Paypal או Tranzilla). בעבר, העלמת המקורות הללו מהדוחות היתה כרוכה בתהליך די מיגע אם בכלל אפשר היה לעשות זאת. היום זה מאוד פשוט: כנסו ל-Admin

תחת Tracking Info ושם תוכלו למצוא את ה-referral exclusion. כל מה שעליכם לעשות כאן הוא להכניס את ה-URL שאתם רוצים להסיר.

 

 

שימו לב, אתם עדיין עלולים לראות תנועה מהאתר הזה בעתיד הקרוב בגלל שאנשים שחוזרים לאתר עדיין נספרים (ה-cookie עדיין קיים), אבל לא תראו כניסות ממבקרים חדשים.

 

 

User ID

 

אפשר להגיד שזה השינוי הכי משמעותי שהגיע עם יוניברסל אנליטיקס: האפשרות לעקוב אחרי יוזרים ספציפיים Cross device. ברגע שתאפשרו את האופציה הזאת תוכלו לדעת אם משתמשים נכנסו לאתר מהמחשב בבית, לאחר מכן מהנייד וחוזר חלילה.

 

תהליך ההתקנה מצריך קצת תכנות, הפיצ'ר אמור להתלבש על מערכת ההרשאות הקיימת (ה-Login לאתר שלכם) ולאחר מכן נוצר פרופיל חדש באנליטיקס שמראה לכם דוחות cross device.

 

 

אנחנו צופים שהדוחות עוד יתפתחו ושבקרוב יגיעו עוד חידושים בתחום.

 

Enhanced Ecommerce

 

אם בעבר הכלי היחידי שאפשר לנו לבדוק את תהליך הרכישה באתר היה ה- funnel visualization, היום כבר יש אפשרות לעשות את זה כמו שצריך עם שדרוג דוחות ה-Ecommerce. Enhanced ecommerce נותן לנו גמישות עצומה וגם מאפשר לעקוב אחרי קידומי מכירות פנימיים, קופונים, affiliates ו-refunds.

 

 

ההתקנה לא פשוטה (אלא אם כן אתם משתמשים ב-Plugin קיים ל-CMS) אבל מומלצת בחום כי התוצאות מדהימות.

 

 

 

יוניברסל של גוגל אנליטיקס היא המערכת המתקדמת ביותר עד כה לעקוב אחרי ביצועי האתר בצורה הרבה יותר מדויקת ולענות על שאלות שיווקיות חשובות ומאפשר פרשנות עמוקה וכלי ניתוח מורכבים הרבה יותר מאלה שהיו זמינים לפני כן. מומלץ לכל משווק, בעל אתר ואנליסט ללמוד את המערכת החכמה הזאת ולעשות שימוש בפיצ'רים המתקדמים שלה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.