26 אוקטובר 2014 | רחלי לבקוביץ'
5 טיפים לבניית אסרטגיית מובייל מוצלחת לשנת 2015

בעוד שכולם מסכימים שלכל חברה "צריכה להיות אסטרטגיית מובייל", לא תמיד ברור מה הכוונה ומה צריך לקחת בחשבון בדרך ליצירת אסרטגיה מוצלחת...

2015 כבר מחכה לנו מעבר לפינה, וביחד עם דיוני התכנון והתקציב המתקיימים בחדרי הישיבות כמעט בכל ארגון, זה גם הזמן למצב את מקומה של אסטרטגיית המובייל של החברה לשנה הקרובה. בעוד שכולם מסכימים שלכל חברה "צריכה להיות אסטרטגיית מובייל", לא תמיד ברור מה הכוונה ומה צריך לקחת בחשבון בדרך ליצירת אסרטגיה מוצלחת...  בשביל לעזור לכם בצעדים הראשונים אספנו 5 טיפים שיסיעו לכם להתחיל בבניית התכנית לשנת 2015. כמובן שזו רק ההתחלה, אבל הי – צריך להתחיל איפשהו, לא?

 

 

1. מובייל בכל מקום – איך להתמודד עם רב-ערוציות וריבוי מכשירים (multi-channel & multi-device)

 

 

היכונו להתמודד עם האתגר הגדול ביותר בבניית אסרטרגיית המובייל שלכם (וביישומה) – פרגמנטציה.

עולם המובייל הוא אחד העולמות המפוצלים ביותר שהשונות בו היא הגורם המאחד המרכזי. השונות הזו מתבטאת בשלושה פרמטרים מרכזיים:

 

מכשירים וערוצים (Android / iPhone, Smartphones, Tablets, Phablets, Smart TV, wearable)

 

מערכות הפעלה (iOS, Android, Windows-Phone)

 

מדיום (web-mobile-app/ downloadable app ànative/ hybrid)

 

בתכנון אסרטגיית המובייל של הארגון תהיו חייבים להתייחס לשלוש הפרמטרים שלעיל על מנת להציג תמונת מצב אמיתית וריאלית של מפת המובייל שלכם (גם אם האימפלמנטציה לא תהיה מיידית). גם אם תחליטו שאתם בוחרים שלא לכלול את אחד הפרמטרים בתכנית שלכם, עשו זאת במודע, אל תטטאו את זה מתחת לשטיח, זה עוד עלול להוביל לעלויות ונזקים מיותרים בטווח הקצר והארוך.

 

 

2. חוויית המשתמש (UX) במובייל עברה שלב --> אל תזלזלו במשתמשים שלכם – הם מצפים לטוב ביותר!

 

 

חווית המשתמש במובייל עברה שינויים רבים לאורך השנים. התפיסה שהמובייל הוא מסך משני ש"נחמד להיות בו" התחלפה לכך שהמובייל הוא המסך הראשון (והאחרון) שלנו לאורך היום, ושחובה להיות בו על מנת לייצר נוכחות נכונה ברמה השיווקית (באפליקציות consumer), באפליקציות הפנים-ארגונית (למערכות B2E) ובכלל לניהול מוצלח של הארגון.

 

היזהרו מלפשט יתר על המידה את חווית המשתמש במובייל, הלקוח שלכם פוגש אתכם בכל מקום ויש לו ציפיות והרגלים שהוא לא יוותר עליהם, "רק כי המסך קטן יותר"...

 

חווית המשתמש מתחילה באיכות האפליקציות (בין אם הן מונגשות באמצעות דפדפן או כאלה שאתם מורידים מהחנויות השונות), הפונקציונאליות שהן מאפשרות במסך הקטן (ביחס למסך "הגדול") והיכולת להיות מונגש בערוצים ומכשירים נבחרים, תוך שמירה על "רצף גלישה" דומה, שאינו מצריך מהגולש לימוד מחדש של תהליכים בכל מכשיר/ מדיום.

 

3. אבטחת מידע – (עדיין) אחד הנושאים החשובים ביותר לארגון במעבר למובייל

 

עולם המובייל הגיע ביחד עם עולם ה"ענן" (cloud) שנועדו לפשט תהליכי אינטגרציה ארוכים ולגרום לכולנו לגדול ולהתרחב לכל מקום "נטולי ברזלים". בעוד שבחיינו הפרטיים והצרכניים השינוי הזה מורגש לאין שיעור, לחברות וארגונים גדולים עדיין קשה לעשות את המעבר מבלי לחשוש מנושאי אבטחת מידע, ובצדק. יחד עם זאת, יש לא מעט פתרונות ומוצרים שבאים לתת מענה בנושא אבטחת המידע, הענן והמובייל, וביניהם IBM ו- Amazon המציעים secured clouds, וכן חברות כמו GOOD המתרכזות באבטחת מידע לעולם המובייל.

 

הדרך בתחום הזה רק נסללת, אך זהו נושא שלא תוכלו להתעלם ממנו וחשוב מאד שתשתפו את כל הגורמים הרלוונטים בארגון כבר בתכנון הראשוני של אסטרטגיית המובייל שלכם, על מנת לעצב לכם את הפתרון הנכון ביותר לארגון.

 

 

4. ביצועים  (Performance) - אתגר מתמשך וחשוב לא פחות!

 

 

רמת הביצועים והמהירות שלה התרגלנו בשנים האחרונות ממכשירי הדסקטופ והלפטופ, רחוקה מיישום בעולם המובייל, וזהו אחד האתגרים המורכבים שבפניו עומדת היום כמעט כל חברה. מצד אחד, כפי שהוזכר מעלה, הצורך של המשתמש הוא לחוות את המובייל כמו הדסקטופ, מצד שני המכשירים עצמם אינם חזקים דיים בשביל לתמוך בחוייה הזו מבלי לפגוע ברמת הביצועים.

 

החדשות הטובות הן שהמכשירים הופכים יותר ויותר חזקים, וגם מבלי לעשות כל שינוי, מהירות הגלישה והביצועים משתפרים עם כל מכשיר חדש שיוצא. בנוסף ניתן למצוא מספר פתרונות CDNאשר זמינים היום לאפליקציות מובייל, וכמובן שגם תיכנות Front Endחכם דיו יכול לסייע לא מעט בפתרון בעיות ביצועים.

 

אל תחכו לרגע האחרון להתמודד עם נושא הביצועים - ככל שתתייחסו לאתגר הזה בשלב יותר מוקדם, כך תוכלו למזער את הנזקים העתידיים ולשפר את חווית השתמש באופן משמעותי.

 

5. זה הזמן למובייל!

 

זה כנראה הטיפ החשוב ביותר ברשימה. היום המובייל הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. יש שאומרים שאין צורך לפתח אסטרטגיה נפרדת, כי המובייל הוא כבר חלק אינטגרלי מעולם הדיגיטל וה- web, כך שהוא עוד סעיף ברשימה הכוללת. כך או כך המסר הוא שלא ניתן להתעלם מהמובייל, ובחירת אסטרטגייה בר-קיימא שתלווה אתכם לאורך שנים, ותהיה מספיק גמישה בכדי לתמוך בטרנדים החולפים לאורך השנים היא המפתח שלכם להצלחה.

 

זכרו – אל תאכזבו את המשתמשים שלכם, ונצלו את המשאב היקר הזה למיקסום המטרות והרווחים של הארגון. הימנעו מלהמציא את הגלגל מחדש, אבל תהיו מספיק אמיצים ללמוד מטעויות של אחרים. הגידרו את האסטרטגיה שלכם, כך שהיא תתאים לארגון שלכם והעניקו מחשבה לכל האספטקים המרכיבים אותה. אז קדימה, צאו לדרך – זה הזמן למובייל!

תגובות

1. Idan L | 8 אוגוסט 2015

בליל של דברים

שנוסחו עם יותר מדי מילים "כאילו מתוחכמות" והתוצאה היא פוסט לא בהיר, שלא נעים לקרוא אותו. חבל.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.