1 נובמבר 2014 | ויקטור לויטין
עמוד המכירה המושלם: איך הקפצנו את המכירות ב - 220%?

בואו לגלות את הטריקים הקטנים והפשוטים שיאפשרו לכם להגדיל את המכירות שלכם

הסיפור שלנו מתחיל לפני כמה שנים כאשר חיפשתי לרכוש מכשיר GPS ב - eBay. בסופו של חיפוש ממושך הגעתי לעמוד מכירה של מוכר אנונימי מסין, עמוד מכירה אשר היה מורכב מכמות מלל אינסופית, כותרות בלתי קריאות בכל צבע אפשרי ואוסף תמונות קיטשיות שהקשר בינן לבין המוצר שחיפשתי היה מקרי בהחלט.

 

העובדה שלא הכרתי את הדגם של המוצר או את המוכר לא הפריעה לי כמו עמוד המכירה הנוראי שפשוט זעק 'אל תקנה ממני' כשברקע מתרוצצת לי בראש המחשבה 'רצית בזול, שילמת ביוקר'. עם זאת, בלעתי את הפיתיון והזמנתי את המוצר, מה לעשות, הוא היה ממש זול. 

 

למזלי הרב, קיבלתי הרבה מעבר למה ששילמתי עבורו. המוצר היה באיכות מעולה ובמחיר מציאה. נדהמתי מהניגוד בין איכות המוצר לבין עמוד המכירה שלו שבאמת היה איום ונורא ושעל פיו הסקתי, שלא בצדק, כי גם המוצר הוא באיכות ירודה. הסקרנות שלי הובילה אותי לחפש עמודי מכירה נוספים של המוצר שרכשתי, כאשר התוצאות לא היו טובות בהרבה ממה שכבר הכרתי וחלקן פשוט הוזילו את תדמית המוצר בצורה דרסטית.

 

פתאום עלה לי רעיון מטורף. למה לא ליצור עמוד מכירה הכולל תיאור מקצועי של המוצר ולמכור את אותם מכשירי GPS במחיר גבוה יותר? שיחת טלפון קצרה לשותף שלי חתמה את ההחלטה וכך הפכנו למוכרים ב - eBay. פנינו לאותו מוכר שממנו רכשתי את מכשיר ה - GPS, אשר הסכים לשמש עבורנו כ - Dropshipper.

 

שישה חודשים לאחר מכן, כבר דורגנו בין המוכרים הטובים ביותר ב - eBay בקטגוריית מכשירי GPS כאשר עמודי המכירות שלנו מובילים את תוצאות החיפוש ב - eBay ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, צרפת וגרמניה וכל זאת, חרף העובדה שהמחיר שלנו רחוק היה מלהיות הזול ביותר.

 

מספר חודשים לאחר מכן, eBay העניקו לנו אות הצטיינות על השגת קצב המכירות הגבוה ביותר.

 

אז איך עשינו את זה?

 

יחס המרה

 

בדומה ל - Google, eBay משתמשת באלגוריתם חיפוש לקביעת סדר תוצאות החיפוש כאשר המדדים הקובעים הנם כמותיים ואיכותיים. מדדים איכותיים כוללים, פריטים שנצפו, חיפושים אחרונים, מיקום הלקוח וכו' ואילו מדדים כמותיים כוללים, בין היתר, את מחיר המוצר, שם המוצר, דירוג המוכר וכמובן, יחס המרה.

 

יחס המרה הוא אחוז המבוסס על מספר הרכישות חלקי מספר הכניסות לעמוד המכירה. לדוגמה, אם 100 אנשים נכנסו לעמוד המכירה ומתוכם, אדם אחד ביצע רכישה, יחס ההמרה יהיה: 1/100 = 1%.

 

מדוע eBay  מייחסת חשיבות כה רבה ליחס ההמרה? התשובה פשוטה. eBay מרוויחה מכל מכירה ולכן האינטרס המובהק שלה הוא להציג את המוצרים הרלוונטיים והנמכרים ביותר בראש תוצאות החיפוש.

 

בשורה התחתונה, שיפור יחס ההמרה של המוצרים אותם אתם מוכרים מוביל לחשיפה בראש תוצאות החיפוש ב - eBay, ולדבר החשוב ביותר - מכירות! מכירות! מכירות!

 

אז איך משפרים את יחס ההמרה?

 

ישנם כמה דברים שצריך לקחת בחשבון כשלקוח פוטנציאלי נכנס לעמוד המכירה:

 

1. העובדה שהלקוח נמצא בעמוד המכירה, משמעה, שנוצר כבר עניין ראשוני, הנובע ממחיר המוצר, כותרת המוצר ותמונתו.

2. ה"ארנק הוירטואלי" של הלקוח פתוח והוא מוכן לבצע רכישה.

 

אז מה עוצר בעדו?

 

עמוד המכירה שלכם הוא הגורם המכריע בתהליך המרת המבקרים ללקוחות. במקרה שלנו, על ידי התאמת תיאור המוצרים לתיאור מקצועי הכולל את כל המידע הרלוונטי ללקוח, הצלחנו להעלות את יחס ההמרה של המוצרים מ - 2% ל - 4.4%. אנשים נוטים לגבש דעה מהר מאד כאשר הם קונים אונליין וההחלטות שהם מקבלים מבוססות לרוב על אלמנטים שטחיים כמו הנראות המקצועית של עמוד המכירה ותיאור המוצר. עמודי המכירה המשודרגים שלנו הוכיחו נקודה זו כשעל ידי יצירת עמודי מכירה מקצועיים הצלחנו למעלה מלהכפיל את מכירת אותם המוצרים בדיוק ואף במחיר גבוה יותר.

 

כמה מהירות ההחלטות שמקבלים הלקוחות אונליין?

 

7 שניות! זה כל הזמן העומד לרשותכם לנסות ולהפוך מבקר ללקוח. אנו חיים בעידן של עומס יתר של מידע שבו לקוחות אינם יכולים ואינם מעוניינים להיות מוצפים במידע ארוך ולא רלוונטי. ב - 7 השניות העומדות לרשותכם אתם צריכים לנטרל את המגננות של הלקוח ולשכנע אותו שאתם הטובים ביותר מבין כל המתחרים.

 

על מנת לעשות זאת, חשוב שתתנו מענה ראוי ומדויק לשאלות העיקריות שרצות בראש של כל לקוח ב - eBay:

 

1. האם זהו בדיוק המוצר שאני מחפש?

2. האם המוצר כולל את התכונות הספציפיות בהן אני מעוניין?

3. תוך כמה זמן אקבל את המוצר?

4. האם מדובר במוכר הגון ומקצועי?

 

אבל רגע, בטוח ישנם דברים נוספים שחשובים ללקוחות, אך איך נוכל לדעת מהם?

 

ישנן כמה דרכים ושיטות בהן אנו משתמשים על מנת להבין מה הלקוחות שלנו מחפשים:

 

1. ניתוח הודעות - נתחו את ההודעות והשאלות שמתקבלות ממבקרים בעמודי המכירה שלכם. הן כוללות מידע בעל ערך רב ונותנות אינדיקציה טובה לפרמטרים שלא קיבלו מענה מספק או נגיש בעמודי המכירה שלכם.

2. מעקב אחר מתחרים - מצאו מתחרים עם יחס המרה גבוה משלכם ונתחו את עמודי המכירה שלהם על מנת להבין אלו פרמטרים עובדים עבורם ואותם ניתן ליישם בעמודי המכירה שלכם.

 

3. ניתוח פידבקים - עברו על פידבקים שהושארו מלקוחות, הן שלכם והן של המתחרים שלכם. ניתן ללמוד מהם מה הלקוחות חושבים על המוצרים ועל השירות? מהי לדעתם התכונה הטובה ביותר במוצר? ועל מה הם מרבים להתלונן.

 

4. הרוב קובע - בדקו מה אנשים חושבים על עמודי המכירה שלכם. השתמשו ב - Online Crowd Sourcing Tools, דוגמת Mturk של Amazon כדי להבין איך אנשים רואים את עמודי המכירה שלכם. שליחת שאלה בסגנון, 'מהם שלושת הדברים שלדעתכם צריך לשפר בעמוד המכירה?' ל - 100 אנשים, בעלות של דולרים בודדים, תחשוף דברים שאולי לא שמתם לב אליהם.

 

עכשיו כשאנחנו יודעים מה צריך לעשות, אפשר להתחיל ליישם. בואו נשפר את יחס ההמרה ונתחיל למכור!

 

העלאת עמודי המכירה ל - eBay

 

אני לא יודע HTML ואני חייב להודות שגם כישורי העיצוב שלי מוטלים בספק. נהגתי לבזבז ימים על גבי ימים בניסיון ליישם את הידע שרכשתי ולנסות ולעצב עמודי מכירה מקצועיים. הייתי משוכנע שחייבת להיות דרך אחרת, דרך קלה ופשוטה ליצור עמודי מכירה מקצועיים, ללא כל ידע בעיצוב או בתכנות, אך כל החיפושים שלי עלו בתוהו.

 

מצאתי כלים רבים המאפשרים ליצור עמודי מכירה אך בכל הכלים שמצאתי חסרו שני דברים מרכזיים:

 

1.      תפעול קל ופשוט להבנה.

2.      התאמה אישית לצרכים שלי.

 

ידעתי בדיוק מה אני צריך. עורך עמודי מכירה שיאפשר לי ליצור התאמה אישית מלאה, מבלי להגביל אותי לתבניות או עיצובים קבועים ומבלי לערוך קוד HTML, אך עורך כזה לא היה קיים. הייתי בבעיה, אך במקום להשלים עם המצב הקיים, אספנו צוות של מומחים בתחום האופטימיזציה וביחד יצרנו את CrazyLister.

 

CrazyLister הוא עורך עמודי מכירה בשיטת Drag&Drop אשר נבנה במיוחד עבור מוכרים ב - eBay. CrazyLister מאפשר לכל מוכר ליצור עמודי מכירה מקצועיים, בהתאמה אישית, ללא כל ידע בתכנות ובתוך דקות בודדות. וזה הולך ומשתפר: CrazyLister כולל בתוכו אלמנטים מתקדמים כמו גלריית תמונות, סרטוני וידאו, טאבים מובנים ועוד.

 

עכשיו גם אתם מכירים את הטריקים הקטנים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות שלכם וכל שנותר לנו לאחל לכם הוא בהצלחה ומכירות מוצלחות!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.