12 נובמבר 2014 | ניר חינסקי
עסקים ''צומחים'' בענן

צמיחה מהירה נראית לעיתים כמו רעיון חמקמק, משהו שרק קומץ סטארטאפים ברי מזל מצליחים ליהנות ממנו במשך כמה שנים חולפות, בטרם יאטו לכדי צעדי התקדמות קטנים יותר.

צמיחה מהירה נראית לעיתים כמו רעיון חמקמק, משהו שרק קומץ סטארטאפים ברי מזל מצליחים ליהנות ממנו במשך כמה שנים חולפות, בטרם יאטו לכדי צעדי התקדמות קטנים יותר. גם עסקים קטנים ובינוניים שנמצאים בשלב הבשלות מתמודדים עם שאלת הצמיחה ובוחנים אופציות שונות, כאשר יישום של טכנולוגיה בעסק לא נכנס לרשימת השיקולים, לפחות לא לראשם וכאן הטעות.

 

דו״ח חדש של Google Cloud Platform בשיתוף דלויט, שכותרתו ״עסקים קטנים, טכנולוגיה גדולה: כיצד הענן מאפשר צמיחה מהירה לעסקים קטנים ובינוניים״, מצייר תמונה מעודדת, על פיה עסקים קטנים ובינוניים אשר משתמשים בטכנולוגיית ענן כדי להתגבר על אתגרי צמיחה, מצליחים לגדול ולצמוח מהר יותר. המחקר, אשרבחן את נהלי העבודה ואסטרטגיות הפעולה של עסקים בארה״ב ובאירופה, מצביע על כך שעסקים קטנים ובינוניים צריכים להעביר כלים ואפליקציות אל הענן, על מנת לפנות זמן, הון ומשאבים, ולבסס פלטפורמה לצמיחה מהירה ברת קיימא. למרות שהתקיים בארה"ב ובאירופה, מסקנות המחקר ישימות לכל מקום בעולם, כי לטכנולוגיה אין כידוע גבולות פיזייים.

 

הנה כמה מהתובנות המרכזיות שהתגלו מהמחקר:

 

טכנולוגיית ענן מאפשרת גידול מהיר יותר ומספקת הזדמנויות לצמיחה -85% מהעסקים הקטנים והבינוניים דיווחו, כי טכנולוגיית ענן מאפשרת להם לגדול ולצמוח במהירות גבוהה יותר, בעוד 66% אמרו שהענן מאפשר להם לרשום ביצועים טובים יותר בהשוואה למתחריהם. היכולת לזנק ולהקדים חברות אחרות ולשנות את קנה המידה במהירות, היא שהופכת את הענן לחלק חיוני באסטרטגיה של כל עסק קטן.

 

לטכנולוגיית ענן יש עתיד מבטיח -66% מהחברות מצפות להגדיל את השימוש שלהן בטכנולוגיה מבוססת ענן בשלוש השנים הבאות. זוהי עוד מגמה נפוצה בקרב חברות שמתחילות לאמץ שירותי ענן בשלב מוקדם של ההתפתחות שלהן, ואשר באמצעות התנסות ואינטראקציה - מתחילות לאמץ יותר ויותר פתרונות ענן, לכל אורך התהליכים העיסקיים שלהן. עסקים שהשתמשו במספר גבוה מהממוצע של שירותי ענן, גם רשמו צמיחה מהירה יותר בשיעור של 26% ונהנו מרווחים גבוהים בשיעור של 21% לעומת אלה שאינם משתמשים בשום כלי מיחשוב ענן.

 

הענן מועדף הן על ידי עסקים קטנים וסטארטאפים והן על ידי חברות מבוססות.לא רק סטארטאפים  משתמשים בענן כאמצעי לצמיחה מהירה: 79% מהחברות הבוגרות יחסית - אלה שפועלות יותר מחמש שנים, אשר צומחות בשיעור של פחות מ-10% מדי שנה - מאמינות שטכנולוגיית ענן מאפשרת להן לקבל גישה לשווקים ומקורות הכנסה חדשים.

 

החשיבות של הבחירה בענן תובן וגם תגבר ככל שעסקים יאמצו יותר כלים דיגיטליים על מנת להתרחב לאיזורים גיאוגרפיים או לתחומי פעילות חדשים. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.