15 נובמבר 2014 | ארז הלפרין
מפתחים אפליקציות ופונים לקהל האמריקאי? כך תכינו את האפליקציה שלכם לכריסמס

האמריקאים התחילו לעבוד על התאמת האפליקציה שלהם לעונת החגים בערך מהרגע שהסתיימה העונה הקודמת. כך שאם הפעם האחרונה בה מכרתם משהו לשוק הסופר-רווחי הזה היתה בעגלות מוצרי ים המלח (זה באמת עובד!), מצפה לכם הפתעה. בתור חברה המחזיקה סניפים בארץ ובארה"ב, אנחנו מציעים לכם להתייחס אל הפוסט הזה כאל 'צ'ק ליסט' הכנה לחגים.

אם התגובה הראשונית שלכם למקרא הכותרת היא "מה פתאום כריסמס?!? זה עוד מלא זמן!"  - אתם חייבים לקרוא את הפוסט הזה. תיקון: אתם חייבים להתעורר ולקרוא אותו.

 

האמריקאים התחילו לעבוד על התאמת האפליקציה שלהם לעונת החגים בערך מהרגע שהסתיימה העונה הקודמת. כך שאם הפעם האחרונה בה מכרתם משהו לשוק הסופר-רווחי הזה היתה בעגלות מוצרי ים המלח (זה באמת עובד!), מצפה לכם הפתעה. בתור חברה המחזיקה סניפים בארץ ובארה"ב, אנחנו מציעים לכם להתייחס אל הפוסט הזה כאל 'צ'ק ליסט' הכנה לחגים.

 

על השופינג המטורף המלווה את תקופת החגים אנו מתארים לעצמנו ששמעתם ולא נלאה אתכם בפרטים. עכשיו קחו את כל הסטטיסטיקות ההזויות והמספרים משוללי ההגיון ותכפילו אותם - זה מה שמצפה לכם בעולם המובייל. השנה הכריסמס מגיע (שלא במקרה) מיד לאחר גל ההשקות המטורף ששטף אותנו והמשמעות עבור מפתחי אפליקציות היא עצומה. אין שום ספק שהמכשירים החדשים ימצאו את דרכם לראש רשימת הבקשות לחג ושהמזחלת של סנטה עומדת להיות עמוסה באייפונים ואייפדים למכביר. ומה עושה מי שקיבל לחג צעצוע חדש שכזה? נכון! מוריד מיד אפליקציות חדשות. ולא רק מכשירים חדשים יוענקו במתנה לחוגגים, אלא גם כרטיסי שי לאפסטורס. בארץ נוטים שלא להכיר כ"כ את האפשרות, אבל בארה"ב נהוג גם נהוג להעניק במתנה כסף לרכישות באיי-טיונס. אז אם אתם רוצים להיות האורחים הראשונים באייפד של טימי הקטן בצפון קרוליינה, הנה כמה צעדים שיעזרו לכם להגיע לשם:

 

1. פתחו יומנים

 

התאריכים החשובים מתחילים הרבה לפני הכריסמס. כבר ב 27 לנובמבר יתקיים ה "בלאק פריידיי" שהוא אירוע יריית הפתיחה של השופינג לקראת הכריסמס. לא הרבה אחריו, ב 1 לדצמבר, תחגוג אומת האינטרנט את היום הקדוש המכונה "סייבר מאנדיי" ובו יוצגו שלל מבצעי קניות און-ליין מדהימים. תאריכים אלה צריכים להלחיץ אתכם לא פחות מיום הכריסמס עצמו. ליתר דיוק, אתם צריכים להיכנס ללחץ הרבה לפני, כי מדובר בימים בהם מתבצעת הרכישה עצמה. המחקר לקראתה יצא כבר לדרך וכולם חורשים את האינטרנט בחיפוש אחר פרסומים למבצעים חדשים. תאריכים חשובים נוספים הם תאריכי החופשה של עובדי אפל. בשנים קודמות יצאו העובדים לחופשה סביב 21 לדצמבר למשך שבוע שלם, במהלכו לא ניתנו אישורים לביצוע שינויים באפסטור. משמעות הדבר היא שכל שינוי המחייב אישור מאפל (כולל שינוי מחיר, במידה ותכננתם לצאת במבצע לחג) צריך להתבצע מבעוד מועד. בשנים שעברו מפתחים שחיכו לתקופת החג עצמה לא זכו לאישור מאפל עד שהיה מאוחר מדי.

 

2. השקיעו בפרסום

 

איזה כיף לג'סיקה ממישיגן! היא קיבלה מאה דולר לקניות באפסטור מבת הדודה שלה (זו כמובן רק אחת המתנות, כי כריסמס מתאפיין בסכומים מופרכים באמת). עזרו לג'סיקה להחליט איזו אפליקציה מגניבה כדאי לקנות בסכום הזה ולבחור, איזה קטע, בזו שלכם. זה בדיוק הזמן לצאת בקמפיינים אגרסיביים ולהפגין נוכחות חזקה בכל פלטפורמה שיווקית שהיא. כמו כן, הקפידו להתאים את המסרים השיווקיים שלכם לרוח החג. הטקסט למודעות ולבאנרים צריך לפנות לקהל שמחפש מתנות לחג, שמרגיש את הקסם שבאוויר לכבוד הכריסמס ושומע פעמוני מזחלות שנותנים לו השראה מיוחדת לגהץ את האשראי.

 

3. שפרו את ה- ASO

 

מדובר בנושא שיש לו פינה מיוחדת בליבנו, ולא סתם שמורה לו פינה גם בכתבה זו. שימו לב שמילות החיפוש מושפעות מהותית מהחג ורבים האנשים שיבקשו מושגים ספציפיים הקשורים במציאת מתנות. אנחנו חוזרים לסעיף הראשון שעסק בתאריכי היעד שלכם ומזכירים: בימים אלה ממש, מיליוני דודות אמריקניות מקלידות את מילות הקסם "מתנה לחג המולד". אם אתם רוצים להופיע בתוצאות החיפוש – תתחילו לעבוד על זה. אם אתם לא ממש יודעים איך – אנחנו יודעים מי יכול לעזור.

 

4. רעננו את העיצוב

 

השיווק במובייל לקראת הכריסמס הוא הרבה מעבר להדבקת כובעי סנטה בכל פינה, אבל זה בכל זאת חלק מהעניין. זה הזמן להוציא עיצוב מחודש למשחק שלכם, עמוס במקלות סבא מתוקים, עצי אשוח ו...כן, כובעי סנטה. זו השעה להוסיף לשחקנים את האפשרות לגלוש בארובה (אנחנו טוענים כבר שנים שסופר מריו הוא סנטה האיטלקי) ולשנות את מוזיקת הרקע לשירי כריסמס בלחן עממי. כנ"ל לגביי עיצוב מודעות הפרסומת שלכם, למשל. כשמדובר בכריסמס – אין כזה דבר יותר מדי קיטש. למעשה, אין כזה דבר יותר מדי, נקודה.

 

5. צאו במבצעים

 

בתקופת החגים הכול במבצע, כולל האפליקציה שלכם והרכישות הקשורות בה. הכריזו על סייל פסיכי, הרכיבו חבילה (באנדל) של אפליקציות שונות המשיקות זו לזו ובאופן כללי- ספקו ללקוחות הצעה אטרקטיבית. הם בהחלט מצפים לכך. שימו לב שבאירועים מיוחדים כגון "סייבר מאנדיי" ראוי שהמחירים יופחתו אף יותר ממחירי המבצע הרגילים לחג.

 

 

6. התאימו את האפליקציה למכשירים החדשים

 

ההשקות האחרונות הן חרב פיפיות עבור המפתחים. מחד, הן מקפיצות, כאמור, את אחוז הרכישות לקראת החגים. מאידך, הן מחייבות את המפתחים להתאים את האפליקציה בזריזות למגרש המשחקים החדש. כפי שהסברנו בתחילת הכתבה, המכשירים החדשים צפויים לתפוס נתח משמעותי מרכישות החג, כך שאם האפליקציה שלכם מדהימה, אבל יש עוד כמה גליצ'ים בהתאמתה לאייפון 6 –  חבל מאוד. מבחינתכם הפיצ'רים החדשים (ספויילר: אחד ספציפי יידון בהרחבה בסעיף הבא) הם עיקר העניין. שימו לב שיש לכך משמעות כפולה: ראשית, עליכם לוודא שהאפליקציה עובדת באופן חלק ומותאמת למערכות הפעלה חדישות, מכשירים שיצאו לשוק וכו'. שנית, כדאי שהאפליקציה שלכם תיישם פיצ'רים חדשים שנוספו, כדי שהמשתמשים יוכלו להשוויץ ביכולות המכשיר החדש בפני חבריהם ועל הדרך להראות להם את המוצר שלכם.

 

 

7. שלבו את Apple Pay באפליקציה

 

מדובר במהפכה בכל הקשור ברכישות במובייל. כרגע עיקר היכולות של מפתחים בתחום מסתכמות ברכישות בתוך האפליקציה (in app purchasing), אבל גם כך מדובר בעולם ומלואו. משתמשים יצפו מכם לאפשר להם לעשות שימוש בטריק החדש, אז אנא מכם, עשו זאת. עוד המלצה: מכיוון שמדובר בנושא "חם" מאוד כרגע, אם תמצאו דרך מקורית ומגניבה לתעל את אפל פיי לטובת האפליקציה שלכם, יכול להיות שתוכלו אפילו לעשות בכך שימוש לצורך יחסי ציבור ועל הדרך להשיג לעצמכם קצת פרסום. לא רע בכלל.

 

למרות הרוח המלחיצה מעט של הפוסט, חשוב לחזור ולציין כי מדובר בעיקר בהזדמנות אדירה. התמזל מזלכם לקחת חלק באחת התקופות הרווחיות ביותר בעולם המובייל ומי שהשיק מוצר בתקופות איטיות יותר היה שמח להתחלף אתכם, תאמינו לנו. אין ספק שיש לא מעט עבודה לפניכם ולכן נסיים באיחולי הצלחה וחג שמח. מקווים שסנטה יביא לכם המון משתמשים חדשים. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.