7 דצמבר 2014 | מת'יו טורן
4 דרכים מעולות לאסטרטגיית תוכן שיווקי

מה זה תוכן שיווקי? אתם צריכים תוכן שכתוב היטב ובעל ערך עבור הלקוחות שלכם. התוכן שלכם צריך להיות אפשרי להפצה. כך צריך להיות תוכן שיווקי: תוכן מבוצע היטב, בעל ערך ואפשרי להפצה.

לא עבר זמן רב מאז שהמילה "שיווק" התייחסה בעיקר לרדיו, טלוויזיה ומודעות מודפסות בכדי להעלות מודעות לעסק שלך. בעשור האחרון עולם השיווק השתנה מקצה לקצה עם השימוש הגובר במחשבים אישיים, אינטרנט וסמארטפונים.

 

לאור כל האתרים שצרכנים מבקרים בהם, השיווק היה חייב לעמוד בקצב, ואז הגיע השלב שמודעות דיגיטליות החלו לקפוץ ברשת. כשאנשים החלו להשתמש באימיילים בכל העולם, הגיע תורם של הניוזלטרים להופיע כחלק מטקטיקה שיווקית. ואז באו הרשתות החברתיות, ופרסומות במובייל זמן קצר לאחר מכן. בין כל האפשרויות הללו לשיווק באינטרנט, הייתם יכולים לחשוב שזה כל מה שיש, אך האמת היא שהרכיב החיוני האחרון לקמפיינים השיווקיים שלכם הוא תוכן שיווקי.

 

מה זה תוכן שיווקי? אתם צריכים תוכן שכתוב היטב ובעל ערך עבור הלקוחות שלכם. התוכן שלכם צריך להיות אפשרי להפצה. כך צריך להיות תוכן שיווקי: תוכן מבוצע היטב, בעל ערך ואפשרי להפצה.

 

להלן ארבע דרכים לאסטרטגיית תוכן שיווקי:

 

1. ספרי אינטרנט (Ebooks)

 

חברות גדולות רבות בעלות שיווק פנימי כמו Hubspotהתחילו מיד עם ספרי אינטרנט כשהחברות שלהן החלו לנסות למשוך לקוחות, או מובילי לקוחות פוטנציאליים, להירשם לניוזלטר שלהן. אתם יכולים לאמץ את אותה אסטרטגיה וליצור ספרי אינטרנט כדי למשוך את הלקוחות שלכם, או מובילי לקוחות פוטנציאליים, להירשם לניוזלטר שלכם, סמינר מקוון (webinar)או צורה אחרת למשיכת לקוחות.

 

ספרי אינטרנט טובים כתובים היבט ומונחים על ידי מעצבים מקצועיים. הם צריכים להיות יפים לעין ובעלי מידע טוב. אם אין לכם תקציב עבור מעצבים וכותבים מקצועיים, אתם עדיין יכולים ליצור משהו מזמין מבחינה ויזואלית באמצעות תוכנות כמו PowerPointו-Keynote, ולהפוך אותו למסמך PDFהניתן להורדה. חשוב שהכותרת תהיה קליטה ושתהיה הזמנה ברור לפעולה, ולהכיל מספרי פרקים ועמודים לשם ארגון נוח.

 

2. אינפו-גרפיקה

 

אתם רואים אותם וקוראים אותם, אבל חשבתם ליצור כזה משלכם? אינפו-גרפיקה היא הצגת נתונים בדרך ויזואלית, מעניינת ורלוונטית. אינפו-גרפיקה צריכה להיות קשורה לתעשייה שלכם ועליה לתמצת עבור לקוחותיכם מידע רב ומורכב. להלן מספר גורמים שתצטרכו כדי שהאינפו-גרפיקהש לכם תהפוך לוויראלית:

 

עשו מחקר - יש צורך בכל מקורות המידע מצוטטים ומסודרים ברשימה. ודאו כי הם נסמכים על מקורות מידע אמינים ותקפים. ובמיוחד- הימנעו מוויקיפדיה.

 

שמרו על המותג - ודאו כי כל דבר שאתם יוצרים יתחבר עם המותג שלכם. לא רק הכתיבה והקול, אלא גם הגרפיקה והסגנון.

 

הוסיפו את הלוגו והמקורות שלכם - אל תשכחו לוודא כי האתר והניסיון שלכם מועברים בדרך אינפוגרפית! קבלו חשיפה והערכה על העבודה הקשה שלכם.

 

3. וידאו

 

אתם תופתעו מכמות היזמים שעדיין לא משתמשים בוידאו בצורה אפקטיבית כחלק מהתוכן השיווקי שלהם. וידאו יכול להיות תוספת נהדרת לאתר ולניוזלטר שלכם, אז אל תסתפקו ביוטיוב. אתם יכולים ליצור וידאו בעצמכם, ואם אתם נעזרים במעט המשאבים העומדים לרשותכם, הנה מספר עצות כדי שהווידאו שלכם ייראה הכי טוב:

 

תאורה טובה - התרומה הטובה ביותר לווידאו. אם אין לכם אמצעי תאורה מקצועיים, עליכם לצלם את הווידאו שלכם ביום שמש בהיר, עם כמה שיותר תאורה טבעית. סרטון וידאו עם תאורה יותר מדי רוויה או קרני שמש ישירות או בית חשוך, לא יזמין לצפייה בו. קחו את הזמן כדי להשיג תאורה טובה ככל הניתן.

 

איכות סאונד - ניתן להשיג מיקרופון אלחוטי באייפון או במאק שלכם בפחות מ-100 דולר. השקיעו את הכסף במיקרופון טוב, זה ישפר את איכות הסרטון שלכם באופן משמעותי.

 

גרפים על הצג - אתם יכולים לעשות בעצמכם גרפים פשוטים עם כותרות בתוכנות מאק כמו iMovie, כדי לשדרג לכם את הסרטון.

 

4. דפי מידע (White paper)

 

בניגוד לספרי אינטרנט, אשר מספרים על המומחיות שלכם בתחום מסוים, דפי מידע הם בעלי ספקטרום רחב ונסמכים על מקורות איכותיים, אשר מוצגים לקהילה שלכם. דפי המידע עוסקים במגמות בתעשייה, או בעמדת שוק המבוססת על נתונים רבים ומקצועיים התומכים במסקנות שלכם.

 

אך כמו ספר האינטרנט, גם דף המידע צריך להיות ממותג ומעוצב בצורה מקצועית. מסמך wordלא יעבוד. אתם צריכים PDF  ברמה גבוהה המכיל את כל המקורות המצוטטים שלכם מסודרים ברשימה.   

 

המאמר פורסם לראשונה כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.