9 דצמבר 2014 | מת'יו טורן
המומחים מסכימים: יזמים טובים שומרים על חברה טובה

ישנו ביטוי מפורסם של ג'ים רון שאומרת שאתה האדם הממוצע מבין חמשת האנשים שאתה נמצא הכי הרבה זמן בקרבתם. מחקרים הראו כי לקהילות, או כפי שסת' גודין קורא להן, שבטים, יש הכרעה ממשית על ההצלחה, הבריאות והאושר שלכם. הקפדה על כך שתהיה סביבכם תמיד חברה טובה היא המכריעה ביותר על גורל חייכם.

ישנו ביטוי מפורסם של ג'ים רון שאומרת שאתה האדם הממוצע מבין חמשת האנשים שאתה נמצא הכי הרבה זמן בקרבתם. מחקרים הראו כי לקהילות, או כפי שסת' גודין קורא להן, שבטים, יש הכרעה ממשית על ההצלחה, הבריאות והאושר שלכם. הקפדה על כך שתהיה סביבכם תמיד חברה טובה היא המכריעה ביותר על גורל חייכם.

 

שלוש סיבות לשמירה על חברה טובה:

 

1. חיי קהילה

 

מלקולם גלדוול (Malcolm Gladwell) פותח את ספרו "חריגים" (Outliers), בסיפור על קהילה ייחודית ביותר ברוזטו שבאיטליה. הקהילה הקטנה הזו עלתה על הנוסחה איך להפוך את חיי קהילה לחיים ארוכים ומאושרים, ללא דיאטות קדחתניות, שימוש בסמים ופשע.

 

חוקרים טוענים שהמבנה והעצמאות של הקהילה הזו הם היוצרים עולם אוטופי שכזה. טיעון שכזה יוצא חוצץ כנגד אידיאלים רבים השמים את האינדיבידואל במרכז, אבל הקהילה הרוזטנית דוחה את הטענה הרווחת שעדיף לנו ובריא לנו יותר לבד.

 

כיזמים, זה גורם לכם לחשוב על הקהילה שאתם נמצאים בהם. כיצד הקהילה שלכם תורמת לחיים שלכם? מה אתם יכולים לעשות כיצד להעלות את הערך של הקהילה שלכם?

 

2. רק הבודד

 

ג'ון ט.קצ'יופו (John T. Cachioppo) מקדיש את ספרו החלוצי "בדידות" (Loneliness) לחשיבות הקהילה עבור בריאות נפשית וחיים ארוכים. בעוד שהתרבות שלנו מונעת על פי האינדיבידואל, המחקר שלו מצביע על אושר כחלק מקולקטיב גדול של משפחה ושבטיות. המחקרים שלו מצאו קשר ישיר בין כמות הזמן שאדם נמצא באינטרנט לבין תחושת בדידות, בעוד שככל שאדם לא מחובר לאינטרנט ונמצא יותר זמן עם משפחתו וחברים קרובים בפגישות אישיות, נוצר קשר ישיר לתחושת ביטחון ותפקוד נפשי טוב יותר.

 

מתברר שהאפשרות להימצא יותר בקרבת עמיתכם יכולה לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלכם. גרים רחוק מהמשפחה? תשקיעו ותתאמצו כדי למצוא שבט משלכם, מקומי, נגיש ועם זמן פנוי אליכם.

 

3. מעגל בטיחות

 

גם אם אתם מכירים את ההרצאה המפורסמת ב-Ted של סיימון סינק (Simon Sinek), "התחילו במדוע" (start with why), כנראה שלא קראתם את הספר האחרון שלו, "מנהיגים אוכלים אחרונים" (Leaders eat last).

 

סינק מציג בספר מקרה מבחן של ארגונים וקבוצות שזכו לחיים בריאים דרך מתן דגש קהילתית על "מעגל הבטיחות". סינק מסביר שהרעיון של מפלט בטוח הוא מה שהופך קהילה גדולה לכזו שמיטיבה עם כל חבריה, כיוון שהם יודעים שהם יכולים לבטוח באדם שלידם, בין אם זה בשדה קרב או במשרד הקטן של היזם.

 

ישנו אמון טבוע ותחושת סולידריות שמחלחלים בקהילות בריאות וגורם לקשרים חזקים בין בני האדם. האם אנשים בסביבתכם יעשו הכל למענכם? ומה איתכם? האם אתם תחצו קווים ותסכנו הכל רק כדי לתמוך בשבט שלכם ולתת לו כל מה שאתם יכולים?

 

בניית מעגל בטיחות ואמון בריא מתחיל בכם, על ידי כך שאתם עושים את הצעד הראשון כדי להראות שאכפת לכם, שאתם תומכים ומקימים קהילה סביבכם.

 

המאמר פורסם לראשונה כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.