23 דצמבר 2014 | ראול וארשנייה
3 גורמים העלולים לעצור את הקידום של האפליקציה שלכם

טעויות תמיד קורות, והן חלק בלתי נפרד מפיתוח של סטארט-אפ. אך ניתן להימנע מכמה מהן. כמייסדים, אתם כל כך מתלהבים מהמוצר שלכם שאתם יכולים להיסחף בקבלת החלטות שתהיה להן השפעה מכרעת על הצורה בה הסטארט-אפ שלכם יצמח.

בניית מיזם של אפליקציה לסלולר זה כמו בנייה של כל סטארט-אפ טכנולוגי אחר. כיזמים, עליכם להיות אנשי אשכולות מאשר להיות מומחים בתחום אחד. עליכם לחקור פיתוח מוצר, עיצוב, שיווק, תיאגוד החברה, כספים, משאבי אנוש וכו', וככל שהסטארט-אפ מתפתח העסק לא הופך לקל יותר.

 

טעויות תמיד קורות, והן חלק בלתי נפרד מפיתוח של סטארט-אפ. אך ניתן להימנע מכמה מהן. כמייסדים, אתם כל כך מתלהבים מהמוצר שלכם שאתם יכולים להיסחף בקבלת החלטות שתהיה להן השפעה מכרעת על הצורה בה הסטארט-אפ שלכם יצמח. 

 

מטרתי היא לציין עבורכם שלושה גורמים נפוצים אשר יכולים להגביל את הצמיחה של האפליקציה שלכם.

 

1. תיקוף האפליקציה דרך עמוד אינטרנט בסלולר

 

שתי הטכנולוגיות הללו שונות לחלוטין זו מזו ויש להן שימושים שונים לגמרי. מטרת האינטרנט בסלולר היא להיות שימושית ונחוצה, בעוד שאפליקציית הסלולר מספקת חוויית משתמש רחבה. הפונקציונליות הייחודית ומהירות הגישה לאפליקציה לא תואמות את אלו של האינטרנט הסלולרי. הגילוי שלהן הוא שונה גם כן. אתר אינטרנט יתגלה לאחר חיפוש בגוגל או במנוע חיפוש אחר, בעוד שאפליקציה חיה בתוך מערכת ההפעלה של הנייד שלכם (iOS, Android, Windows Mobile).

 

ההתנהגות הטבעית של המשתמשים כשהם גולשים באינטרנט בסלולר לא גורמת להם לסמן במועדפים אתר אינטרנט כלשהו. אנשים גולשים באינטרנט כשהם מחפשים מידע מהיר. אבל כשמשתמש מוריד אפליקציה, סביר להניח שהוא ישתמש בה יותר מפעם אחת.

 

אם הרעיון שלכם הוא בתחום האפליקציות הסלולריות, אל תקימו אותה בתור עמוד אינטרנט בסלולר, כיוון שזה יתן לכם נתוני שימוש שיטעו אתכם.

 

2. חוסר התמקדות בתכונות הליבה בגרסה הראשונה

 

אני עדיין מופתע מכמות היזמים שעדיין לא שמעו על בנייה רזה של סטארט-אפ. אז מה זה בעצם אומר?

 

בניית סטארט-אפ של אפליקצית מובייל בצורה רזה דורשת מכם לפתח רק תכונות ליבה, שהן הדבר הכי חשוב כבר מהיום הראשון, ושבלעדיהן האפליקציה שלכם לא תעבוד. עזבו אתכם מכל התכונות שהן שם לקישוט ושהמשתמש יכול להסתדר בלעדיהן.

 

עליכם להיות מודעים לתכונות שמגדירות את האפליקציה שלכם. ריבוי תכונות לא מעיד על אפליקציה טובה. המשתמש מעוניין רק בתכונות שיעזרו לו לפתור את הבעיה שלו. אם תכונות הליבה שלכם עושות זאת, פתחו את התכונות המשניות רק לאחר שהשקתם ובדקתם את השוק.

 

3. שימוש בטכנולוגית חוצה פלטפורמות

 

הכרתי יזמים רבים שרצו לקחת קיצור דרך בבניית האפליקציה על ידי שימוש בכלים חוצי פלטפורמות. אומנם אין דבר רע בשימוש בכך, אך כשבוחנים זאת ממבט על, אין אפליקציה אחת שהשתמשה בטכנולוגיה הזאת ובאמת הצליחה בשוק.

 

ייתכן ובנייה עבור פלטפורמות מרובות תעזור לכם, אך במקביל תצטרכו להתפשר על חוויית המשתמש. יש הבדל משמעותי בבנייה עבור פלטפורמה מסוימת מההתחלה תוך שימוש בכלים המוצעים על ידי בעלי הפלטפורמה, אל מול שימוש בכלים המוצעים על ידי צד שלישי כקיצור דרך. זה גם יהפוך אתכם לתלויים במפתחים שיעדכנו את הכלים שלהם כך שיתאימו לעדכוני מערכות ההפעלה.

 

המאמר לראשונה פורסם כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.