12 ינואר 2015 | ניל כהן-רינגל
חשיבות שיתוף המסמכים בענן עבור מפתחים ויזמים

מפתחים ויזמים העובדים על קבצי אפיון המערכת, או על קבצי הפיתוח, ישמחו לדעת על האפשרות לשיתוף הקבצים בענן והנגשתם ליתר הצוות והמנהלים שעובדים איתם.

מפתחים ויזמים העובדים על קבצי אפיון המערכת, או על קבצי הפיתוח, ישמחו לדעת על האפשרות לשיתוף הקבצים בענן והנגשתם ליתר הצוות והמנהלים שעובדים איתם.

 

בימינו נוהל שמירת קבצי העבודה במחשב האישי כבר אינו ברירת המחדל כפי שהיה בעבר. היתרונות בשיתוף הקבצים, בגיבויים ובאבטחתם בענן, גורמים לכך שנשאף לעבוד על אותם הקבצים ישירות ברשת. כיצד פועלות מערכות לניהול מסמכים בענן ומהן יתרונותיהן?

                  

נתונים ומידע הם כיום ליבת רוב הארגונים. ארגונים בעידן הנוכחי מרכזים כמויות עצומות של מאגרי מידע, מסמכים ותוכן.התפישה הארגונית כי על המידע הנצבר להיות מרוכז במקום אחד מרכזי, אליו תתקיים גישה בלתי ישירה ובלתי אמצעית מההעובדים וההנהלה, מייצרת צורך בפתרונות ניהול מידע בטכנולוגיה עדכנית ומתקדמת. מערכות ניהול המסמכים עוברות לענן ועל ידי כך משפרות,  את זרימת המידע בארגון.

 

ארגון גדול ומתקדם ככל שיהיה, יהיה מוכרח לאפשר גישה נוחה ומאובטחת, לכל נתוני המידע והדאטה שלו, על מנת להשתכלל ולהתפתח. הזרמת המידע בין כלל הגורמים בארגון, צריכה להיות זמינה ובלתי מעוכבת, כמו גם מאובטחת ושמורה. 

 

מערכת ניהול מסמכים בענן, מהווה פתרון מתקדם ויעיל לניהול משותף של כל המסמכים בארגון ומשפרת את זרימת המידע בארגון ומחוצה לו מה שמהווה חלק מתפיסת העולם העכשוית בתחום ניהול התוכן.  המערכות הללו מיושמת באופן נרחב בשוק הישראלי בארגונים גדולים, כקטנים.

 

לטובת ארגונים שאינם מעוניינים או אינם יכולים להשקיע ברכישת המערכת, ישנו אף מודל של מערכות אלו כ- SaaS(מודל תוכנה כשירות) החוסך עלויות גבוהות של הקמה, רכישה ותחזוקה של תשתיות וגירסאות ומאפשר תשלום במודל גמיש ועל פי היקף שימוש.

 

מהן היתרונות של המערכת לניהול ושיתוף מסמכים בענן?

הענן מאפשר גישה מיידית למידע הנדרש, מכל מחשב או מכשיר נייד מתאים ובכל עת שתרצה, ואפילו מארצות שונות ובכך פותר את המגבלה של הצמדות לאותו מחשב בו שמרת את הקבצים מלכתחילה. המידע בענן אף נגיש לכל אותם אנשים שתגדיר כשותפים לו, כך שיוכלו לצפות בשינויים שערכת ומידע שהוספת, לו הם זקוקים. למשל הצוות שעובד איתך יוכל לאתר ולפתוח את אותם מסמכים במהירות ולקבל את הנתונים הנדרשים להם. במידה וכמה מפתחים עובדים על אותו הקובץ, כל אחד מהם בעזרת הרשאות ספציפיות, יוכל לעבוד על אותו הקובץ, מהמקום בו האחר עצר ובכך ניתנת עבודה משותפת על הקבצים.

יתרונות נוספים בשמירת הקבצים בענן מגיעים עם גודל האחסון המירבי, הגיבוי לקבצים שתכנם לא יאבד, שיתופם, ואבטחתם ובמידת הצורך אף הצפנתם וגישה אליהם בעזרת מפתח הצפנה מיוחד.

 

מהם היתרונות של המערכת הזו במודל SaaS?

"פתרון הענן מאפשר כיום ללקוחות קטנים ובינוניים להינות מיכולות ניהול וחיפוש מסמכים ארגוניים שהיו בעבר נחלת ארגונים גדולים בלבד בעלויות נמוכות, תוך גמישות מירבית לשינויים בהיקף השימוש, יכולת לקבל שדרוגים ועדכונים און ליין ללא השקעה גבוהה ואפשרויות גישה בכל זמן ומכל מקום למידע העסקי.

 

מהם הצרכים העתידיים בתחום ניהול המידע והתוכן הארגוני?

אנו חיים היום בתקופה בה המידע מסוגים שונים בפורמטים שונים הולך וגדל, חלוק מובנה ומאורגן וחלקו לא מאורגן. האתגר הוא לאפשר גישה קלה, מהירה ואינטואיטיבית למידע זה. התפיסה שלנו כיום היא של ניהול מידע כולל ומקיף, ובראייה הזו אנו צפויים להוסיף בחודשים הקרובים מגוון יכולות ופתרונות משלימים אשר יעשירו את העבודה עם התוכן הארגוני ויאפשרו ביצוע פעולות שונות על גבי מסמכים בצורה מובנית, כגון: יצירת משימות, חתימה דיגיטלית, התנעת תהליכי עבודה ועוד.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.