21 ינואר 2015 | מערכת StartIsrael
איך הופכים רעיון למציאות?

הרעיונות הגדולים ביותר לא צריכים לבוא ממוחות מפורסמים או מוכרים – הם צריכים פשוט להיות טובים ושיהיה אפשר להפוך אותם למציאות. אם אתם לא מאמינים – תיכנסו לפרופיל הפייסבוק שלכם ותתחילו להאמין.

ההצלחות הגדולות ביותר בעולם התחילו ברעיון קטן ופשוט

 

בשנת 2010 יצא הסרט "הרשת החברתית", שמספר את סיפור הקמתו של אתר האינטרנט שהפך כיום לאחד המותגים הגדולים והמשמעותיים ביותר בעולם – פייסבוק. בסרט זה רואים את מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שלוקח רעיון פשוט – של השוואה בין תלמידים שונים באוניברסיטת הרווארד – והופך אותו לחברה ששווה עשרות מיליארדי דולרים. הסיפור שמסופר בסרט הזה הוא לא בדיוני – כי ההצלחות הגדולות ביותר בהיסטוריה ובעולם המודרני החלו בדיוק כך. איפה אתם נכנסים בסיפור הזה? באומץ שלכם להפוך לפייסבוק. אמנם ההצלחה של פייסבוק היא מסחררת וכמעט חסרת תקדים, אך גם בלי להצליח כמו צוקרברג – אנחנו שומעים מדי כמה שבועות על חברה ישראלית אחרת שנמכרת במיליוני דולרים, ואתם צריכים להבין שההצלחה הזאת מגיעה מרעיונות – בדיוק כמו אלה שיש לכם. הרעיונות הגדולים ביותר לא צריכים לבוא ממוחות מפורסמים או מוכרים – הם צריכים פשוט להיות טובים ושיהיה אפשר להפוך אותם למציאות. אם אתם לא מאמינים – תיכנסו לפרופיל הפייסבוק שלכם ותתחילו להאמין.

 

איך מתחילים לעבד רעיון ולהפוך אותו למציאות?

 

הצעד החשוב והמשמעותי ביותר שעליכם לעשות בשביל להגשים את הרעיון שלכם הוא פשוט להחליט שאתם משקיעים עכשיו את המרץ והתועלת שלכם לכך. אמנם הדבר נשמע מובן מאליו – אך לא כך הדבר. הצעד הראשון הוא הצעד הקשה ביותר. קשה לוותר על עבודת השגרה שלכם, ולעשות צעד אמיץ שיש בו גם לא מעט הימור – אבל זה מה שאתם חייבים לעשות כצעד ראשון בשביל להצליח. הצעדים הבאים קשורים בעיקר באופיו של הרעיון שלכם – האם מדובר בתוכנה, אתר אינטרנט, אפליקציה או בכלל מכשיר או שירות? בכל מקרה – ניתן להניח שלא תוכלו להמשיך לעבוד לבד. האתגר מתחיל בשלב זה – בשביל להעסיק אנשים אחרים, ובשביל ליצור את המוצר שאתם מעוניינים ליצור צריך חומרי גלם – ובשביל כל זה צריך כסף.

 

הבעיה – לעתים קרובות צריך הרבה כסף

 

בסרט עליו דובר קודם – "הרשת החברתית" – מקבל צוקרברג סכום השקעה ראשוני של כאלף דולרים מחברו ללימודים אדוארדו (כמובן שהדבר מבוסס על האירועים האמיתיים שהתרחשו). לאחר שהם חווים הצלחה ראשונית והרשת החברתית שהקימו צוברת הצלחה ופופולאריות – הם מקבלים השקעה של מאות אלפי דולרים ממשקיע חיצוני, והשאר – היסטוריה. אבל במידה ואין לכם חבר שיכול לספק לכם את הסכום הראשוני, ואף אחד לא השקיע ברעיון שלכם בשלב ראשוני – מדובר בבעיה שצריך לפתור. אז מאיפה תביאו את הכסף? יש הרבה ערוצים ובניהם: קרנות, חממות, אנג'לים, מימון המונים ואם ברצונכם לשמור על האקוויטי שלכם ו/או אולי אתם לא מצליחים לגייס ממשקיעים, בהחלט ניתן לחשוב בשלב זה על הלוואות חוץ בנקאיות, שייתנו לכם מסגרת רחבה וטווח נשימה לחודשים הראשונים, עד שהרעיון שלכם יקרום עור וגידים ותקבלו השקעה אחרת – רחבה יותר. בכל מקרה – יש מגוון פתרונות של מימון שיעזרו לכם להגשים את החלומות שלכם, ולכן אסור לפחד מהם.

 

לסיכום, תחלמו בגדול – ואל תוותרו על החלומות שלכם

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.