3 פברואר 2015 | קרן ליטני
גם אתה ג'ארלד?

על יזמות חברתית טכנולוגית, השפעה חברתית והשקעות משפיעות

הדבר הראשון שתפס את תשומת ליבם של הבמאי והמפיק של סדרת הטלוויזיה הנפלאה סיליקון וואלי לערוץ הכבלים HBO היתה שהגיקס רובם ככולם רוצים לשנות את העולם. בפרק מאחורי הקלעים של הסדרה הנפלאה, הם מתארים את המסע שלהם להכרות עם קהילת הסטארטאפים של הוואלי במטרה להבין איך פועלת התעשייה לקראת כתיבת התסריט ובימוי הסדרה.

 

בפרק שבו החבורה מגיעה לטקראנץ' עולה ג'ארלד הלא הוא השחקן והקומיקאי הנפלא VAJEI TJ Miller לבמה להציג את המיזם של הסטארטאפ שלהם ומספר בפומפוזיות ובחשיבות עצמית מוגזמת איך האלוגריתם המופלא שפיתחו ישנה את העולם לנצח בזכות טכנולוגית הדחיסה הגאונית שלו. כל מי שהוא חלק מסטארטאפניישן או קהילת סטארטאפיסטים בכל גאוגרפיה אחרת בעולם פורץ בצחוק או מחייך במבוכה שהוא צופה בפרק הזה. ונשאלת השאלה, איך קהילה עולמית של סטארטפיסטים אוחזת באותה מוטיבציה ברצון להשפיע ולשנות את העולם? מה המוטיבציה של צעירים רבים להשקיע את השנים הכי טובות שלהם בפיתוח אותו אלוגריתם, מוצר או השרות שהם המציאו ולחיות חיים כל כך אינטנסיביים במרדף אחרי קרנות השקעות הון סיכון, לקוחות קצה או משתמשים בכדי להתעשר תוך כדי שהם משנים את העולם?

 

יזמות חברתית טכנולוגית,  הדור הבא של המנהיגות הכלכלית

 

כשמדברים על יזמות חברתית טכנולוגית ועל השפעה חברתית והשקעות חברתיות לא מתכוונים לפתרונות טכנולוגיים כמו זה שהציג ג'ארלד בטקראנץ. יזמות חברתית היא השאיפה לפתרונות חדשניים לבעיות חברתיות. באופן ספציפי יותר, יזמים חברתיים לוקחים על עצמם את המשימה ליצור ולקיים ערך חברתי. הם רודפים אחר הזדמנויות לשרת מטרה זו, תוך התאמה מתמשכת ולמידה. הם מתמקדים בחשיבה מתאימה בעולמות העסקים ופועלים בכל מיני ארגונים: גדולים וקטנים; חדשים וישנים; דתיים וחילוניים; ללא מטרות רווח, למטרות רווח ובמודלים היברידים.

 

יזמים חברתיים מובילים חדשנות חברתית ושינוי חברתי בתחומים מגוונים הכוללים חינוך, בריאות, פיתוח סביבה ופיתוח ארגוני. הם פועלים לצמצום העוני עם התלהבות יזמית, שיטות עסקיות והאומץ לחדש ולהתגבר על מנהגים מסורתיים. יזמים חברתיים הם אנשים שאפתנים ועקשנים המושלטים על ידי הרעיונות שלהם. הם גם בעלי חזון וגם ראליסטים אולטימטיביים. הם הדור הבא של המנהיגות הכלכלית.

 

אבל יותר מכל, נראה שאנשים צעירים ובמיוחד יזמים חברתיים טכנולוגיים לא רוצים צדקה הם רוצים הזדמנות. אם נוכל לספק הון לאזורים שבהם השוק המקומי והעולמי גווע לפתרונות, נמצא הון אנושי יוצא מן הכלל עם רעיונות טכנולוגיים פורצי דרך ומוטיבציות גבוהות בהרבה מהממוצע לספק פתרונות חברתיים שיפתרו בעיות חברתיות כמו אי שוויון, יוקר המחיה, התחממות גלובלית פתרונות בתחום הרפואה ועוד. ככאלה, יזמים חברתיים ובעיקר יזמים חברתיים טכנולוגיים רואים את עצמם כאנשי עסקים עם רעיון חברתי וכאלה הם לא תמיד מודעים לעובדה שתעשיית ההון סיכון העולמית משתנה ויש קרנות ואנג'לים ותוכניות רבות שמתמקדים כרגע ב Tech for Impact.  

 

זו הסיבה שהקהילה העצמאית Socialize! Social Business Israel תתמקד השנה ב TECH FOR IMPACT במטרה לבנות את האקוסיסטם היזמי-חברתי טכנולוגי.

 

ב 18 לפברואר, תתקיים בקומפלקס המוזיקה והבר, פאפאיתו תחרות הסטארטאפים הראשונה בישראל בתחום Tech for Impact. התחרות בחסות OurCrowdו PwC.

הגשת מועמדות תסתיים ממש בקרוב.

 

הזוכים יוכרזו בוועידה המשותפת של פורבס וסושלייז ב 25 בפברואר בהבימה.

לאתר הועידה

 

20% הנחה בהרשמה לוועידה.

הכניסו פרומוקוד STARTISRAEL

להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.