15 פברואר 2015 | הנרי חן ויינשטיין
B2C באינטרנט או במובייל?

אני לא צריך לספר לכם שאנו חיים בעידן האינטרנט. מבדיקה זריזה רואים שכ-2.8 מיליארד אנשים ברחבי העולם מחוברים לאינטרנט. עד 2020 מעריכים כי 5 מיליארד אנשים יהיו מחוברים לאינטרנט, וכל אחד מהם לקוח פוטנציאלי.

אני לא צריך לספר לכם שאנו חיים בעידן האינטרנט. מבדיקה זריזה רואים שכ-2.8 מיליארד אנשים ברחבי העולם מחוברים לאינטרנט. עד 2020 מעריכים כי 5 מיליארד אנשים יהיו מחוברים לאינטרנט, וכל אחד מהם לקוח פוטנציאלי.

 

אין מי שלא מכיר את הממים בסגנון "האינטרנט גוסס". אנחנו רואים אותם מאז עליית אפליקציות לשירותים כמו פייסבוק, טוויטר ודומיהם. בתקופה האחרונה שומעים לא מעט על כך שמשתמשי הסמארטפונים מבלים יותר ויותר זמן בשימוש באפליקציות ייעודיות ביחס לדפדפן והרשת הפתוחה.

 

קשה להתווכח עם מספרים, אבל בעולם הטכנולוגי – לא ניתן לעצור את ההתקדמות וגם לא קל לחזות אותה (בלשון המעטה). אז בואו נכיר כמה עובדות מאוד מעניינות שמשנות את התמונה.

 

דפדפן הרשת הפתוחה כבר מזמן לא מציג מסמכים סטאטיים והוא ממשיך להתפתח. דוגמאות מהזמן האחרון כללו התחייבות של מייקרוסופט שתציע שימוש ב Skype בתוך הדפדפן כחלק מיכולות התקשורת בזמן אמת, ו-WebRTC תאפשר שליחת מידע ושיחות וידאו ישירות בין דפדפנים. זה לא החידוש היחיד, דפדפן פיירפוקס יכול להריץ מנועי משחק תלת מימדיים ומערכת ההפעלה פיירפוקס OS אף מראה שניתן לבנות מערכת הפעלה שלמה המבוססת על טכנולוגיות web.

 

אלה רק חלק מהסטנדרטים שנתמכים או בתהליך תמיכה ברוב הדפדפנים. יתרון בהתקדמות הטכנולוגית של הדפדפנים על אפליקציות המובייל הייעודיות הוא שברגע שהן נתמכות בדפדפנים המובילים הן לרוב מבוססת על סטנדרטים דומים ובכך מובטחת תאימות גבוהה יותר המתורגמת לפשטות שימוש עבור משתמש הקצה.

 

עד כאן עם הזווית הטכנולוגית, גם מבחינת הרגלי הצריכה זה זמן טוב להכנס לשוק. בשוק הנסיעות של 2014, כשליש מהמשתמשים נכנסו למובייל כדי לבצע מחקר שוק (התחלת ה Funnel). אמנם גידול מרשים ביחס לשנה שעברה, אך רובו המוחלט (כ-78%) של המשתמשים ביצעו את הרכישה עצמה במחשב האישי שלהם. גם כשבוחנים את הרגלי המחקר והרכישה הכלליים של הצרכן ב2014 רואים בבירור יתרון למחשב האישי ולרשת הפתוחה. במחקר של Statista שהופיע ב WSJ מתקבלת תמונה בה רוב הצרכנים מבצעים לא רק את הרכישה במחשב האישי (44%) אלא גם את המחקר המוביל אליה (61%).

 

 

לסיכום, כאשר תחזיות מסחר הריטייל במובייל צפויות לצמוח ל 2.4% מכלל המכירות ב2018 ויחס ההמרה הגבוה ביותר נמצא כיום במחשב האישי וברשת הפתוחה (מעל 3%) נראה כי נכון לעכשיו האינטרנט עוד לא הפסיד לאפליקציות, והוא חי ובועט.

                                                                                                

ולמה אני מספר לכם על זה?....כי אםאתה הדבר הבא בעולם הB2C? מחפשים אותך בתכנית Vertical Engineבשותפות עם אוניברסיטת תל אביב, סטארטאו וקרן הון הסיכון קריפטון.

 

No equity, No business obligations.

 

ההרשמה פתוחה עד ה21.3! מהרו!
הרשמו עכשיו ב - www.verticalengine.co/apply

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.