18 פברואר 2015 | אלון מידן
להוביל את עולם הטכנולוגיה, ולהיראות טוב כשעושים את זה

אמא תמיד אומרת שמה שבפנים הוא החשוב, אבל במקרה של טכנולוגיה לבישה, ההיפך הוא הנכון. למה גוגל גלאס נכשלה אבל המהפכה כבר בדרך – בכתבה

אמא תמיד אומרת שמה שבפנים הוא החשוב, אבל במקרה של טכנולוגיה לבישה, ההיפך הוא הנכון. למה גוגל גלאס נכשלה אבל המהפכה כבר בדרך – בכתבה

 

זוכרים את גוגל גלאס? פרוייקט הדגל של חברת הטכנולוגיה הענקית, שנועד להעביר את האנושות למצב חדש של אינטראקציה עם העולם (וחוסר אינטראקציה עם בני האדם, אבל זה כבר לכתבה אחרת), הושק בקול תרועה, עשה רעש ובאזז במשך שנה בערך, ואז נעלם, ובהמשך אף בוטל.

 

מדוע זה קרה? פרט לבעיות טכניות, שאותן תמיד ניתן לפתור, הסתבר לגוגל שאף אחד לא באמת רוצה להרכיב את המשקפיים שלהם. גדולים, מגושמים ובולטים לרעה, אנשים בעלי חוש אופנה וסטייל התרחקו מגוגל גלאס כמו מאש. והגלאס לא היה לבד. הגל הראשון של טכנולוגיה לבישה, מחולצות LED  המציגות תמונות ועד לשעונים חכמים אך מכוערים, התנפץ אל חופי ציבור הצרכנים והתמוסס. מסתבר כי הלקוחות מחשיבים סטייל ונראות בדיוק כמו פונקציות טכנולוגיות, אם לא יותר. סקר שנערך לאחרונה מצא כי 51 אחוז מהאוכלוסיה לא ישקלו כלל לקנות שעון חכם, אם לא ישתלב בסטייל האישי שלהם וייראה מושך לעין.

 

ממצאים שכאלה, יחד עם הלקחים מהגל הראשון של מוצרי טכנולוגיה לבישה, הביאו לבשורה חדשה בתחום. מכשירים סופר שימושיים שנראים כמו הרדיו של סבתא – אאוט, צמידים חכמים משובצי יהלומים – אין. ויש לחברות הטכנולוגיה סיבה מצוינת להתחשב בצרכי העיצוב של הלקוחות – שוק הטכנולוגיה הלבישה גלגל כ-600 מליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014, וצפוי להכפיל את עצמו ויותר עם השקת השעון החכם של אפל השנה (ותסמכו על החבר'ה מהתפוח שהשעון שלהם יהיה מעוצב לעילא ולעילא).

 

מוצרי טכנולוגיה לבישה מעוצבים גם מתומחרים בהתאם, מטבעות שרוטטות כשמקבלים שיחה ב-200 דולר, עד לצמידים מצופי יהלומים שמציגים מידע ב-1000 דולר. לאחרונה נמכרו אלף טבעות כאלה בפחות מ-24 שעות, מה שמעיד כי השוק צמא לטכנולוגיה לבישה שגם נראית טוב. יש גם פן נימוסי לעניין: ככל שהטכנולוגיה תוכל להתריע על הודעות ושיחות בצורה טובה יותר, אנשים יתעסקו פחות בטלפונים שלהם ומי יודע, אפילו ישוחחו אחד עם השני.

 

וכשאומרים עיצוב, אומרים בתי אופנה. התחום עוד בחיתוליו, אולם מספר בתי אופנה בולטים כבר נכנסו לעובי הקורה. ראלף לורן הוציא גרסה של חולצת הפולו המפורסמת, שיכולה למדוד קצב לב, שריפת קלוריות ועוד, והושקה באליפות הטניס של ארה"ב בשנה שעברה. מספר הולך וגדל של מעצבים אחרים משתפים פעולה עם חברות טכנולוגיה במגוון של מוצרים, מכבלים מעוצבים לטעינה של סמארטפונים עד לחולצות המודדות את איכות השינה. ניו יורק, כמו תמיד, היא המקום להיות בו היום אם אתם מעוניינים בקצת שופינג ממוחשב.

 

הטרנד של טכנולוגיה לבישה הולך רק לגדול בזמן הקרוב, ולצרף יותר ויותר מעצבים וחברות טכנולוגיה לבשורה. שיפור בחומרי הגלם, גודל הרכיבים הדרושים, ומחשבה על העיצוב קודם לשימוש יובילו את התחום בשנים הקרובות. יכול להיות שבעוד זמן לא ארוך, כולנו נדבר אל הצמידים שלנו וננווט דרך החולצה, ממש כמו בסרטי מדע בדיוני. מה שבטוח, אנחנו ניראה טוב כשנעשה את זה.

 

רוצים לשמוע עוד על החידושים והטרנדים האחרונים בתחום הטכנולוגיה הלבישה ובכלל? יום החדשנות של אוניברסיטת תל אביב ב-10.5.15 ירכז את מיטב המוחות והמומחים מהעולם, יחד עם תערוכת סטארטאפים חדשניים!

לפרטים

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.