26 פברואר 2015 | מערכת StartIsrael
היכן להשקיע את הכסף שקבלת כהשקעה?

בעידן הנוכחי בו המציאות הכלכלית אינה מבשרת טובות, רבים בוחרים להשקיע את כספם הפנוי במטרה ליצור תשואה מכובדת, שתענה על דרישותיהם. אם שאלתם עצמכם היכן להשקיע את הכסף, מאמר זה נועד עבורכם.

בעידן הנוכחי בו המציאות הכלכלית אינה מבשרת טובות, רבים בוחרים להשקיע את כספם הפנוי במטרה ליצור תשואה מכובדת, שתענה על דרישותיהם. אם שאלתם עצמכם היכן להשקיע את הכסף, מאמר זה נועד עבורכם.

 

מכירים את המושג "ריבית אפס"? אותה ריבית שלא תאלצו לשלם? אין ספק שהמינוח "ריבית אפס" מלבב את נפשם של בעלי החשבונות, אך ייתכן והשמחה עבור משקיעים היא מוקדמת, משום שריבית אפס לא מקנה לחוסכים בפקדונות את הריבית עבור הכסף הנצבר ולעיתים עדיף לוותר על פיקדון ולהשאיר את הכסף בעובר ושב, שם לפחות הכסף נגיש.

 

אם הצלחתם לחסוך סכום כסף שאינו צובר ריבית, אין ספק שיש בידיכם אפשרות להרוויח עבורו כמה שקלים, הרי בכל זאת יש לכם כסף נזיל ואתם בהחלט יכולים להשתמש בו לרווחים (לא תמיד חייב להיות בעל תיק השקעות גדול כדי להרוויח מאותן השקעות). אחת האופציות המוכרות יותר להרוויח עבור חסכונותיכם היא מסחר בבורסה באמצעות בית השקעות.

 

הכירו את האופציות על קצה המזלג

 

נניח לרגע כי הריביות הן אפס היכן תעדיפו להשקיע: בנדל"ן, היי טק, או שוק ההון? אין ספק כי כל אחת מהאופציות חובקת יתרונות וחסרונות, אך כדי להבין ולהבחין בהשקעה הנכונה, עליכם להכיר באופציות אל מול סכום ההשקעה ולבחור באופציה הנכונה לכם ביותר.

 

השקעה בנדל"ן היא בהחלט אופציונאלית, אך השאלה הנשאלת היא מהו סכום ההשקעה המצוי בידיכם. אם כדי להשקיע בנדל"ן תאלצו לקחת הלוואה או משכנתא, לא בטוח שההשקעה תשתלם, אך אם ברשותכם כל הסכום הנדרש לרכישת נכס נדלני מניב, אתם בהחלט יכולים להתחיל בחיפושים אחר הנכס המשתלם והמניב ביותר עבורכם באופן אישי וביחס להשקעותיכם. אם נדל"ן לא בא בחשבון, ישנה אופציה להשקיע בהייטק. השקעות במיזמים הייטקיסטים הפכו בשנים האחרונות למשתלמות ומניבות אך יש לקחת בחשבון כי השקעות אלו נתונות לעיתים לסיכונים עד כדי אובדן ההשקעה כולה. השקעה במיזם הייטק הינה חד פעמית ומנגד ובמידה והמיזם צולח, תוכלו לקבל תשואה ראויה כנגד ההשקעה. יש לזכור, כי עליכם לחשב את הסיכונים אל מול הסיכויים ולחזות מראש את השוק והשתלבות המיזם בו. מיזמים רבים שנדמה כי ההצלחה ממתינה בפינה קרסו ולהיפך.

 

אם נדל"ן לא בא בחשבון והסיכון הנדרש להשקעה בתחום ההייטק לא בשבילכם ואתם מעדיפים לישון טוב בלילה, אתם בהחלט יכולים לפנות להשקעות סולידיות יותר בבורסה. במקרה של השקעות בורסאיות ובתנאי שאתם לא מכירים את ההתנהלות הכרוכה במסחר בבורסה, נכון ואף חכם להיעזר בשרותיהם של סוחרים מקצועיים, אשר כל עיסוקם הוא סחר לרבות בית השקעות. יש לקחת בחשבון כי השקעות בבורסה בהחלט יכולות להניב תשואה כנגד ההשקעה אך הן גם יכולות לגרום להפסדים בהתאם לסוג ההשקעה הנבחרת. אם אין אתם אוהבים להמר על הכסף שלכם והפחד מהפסד רודף אתכם, נכון יהיה להסתפק בהשקעה בעלת סיכון נמוך דהיינו השקעה סולידית, דאז גם אם יהיה הפסד הוא לא יהיה מהותי או משמעותי.

 

נסכם את האמור

 

לסיכום וכדי לעשות קצת סדר בדברים, השקעה היא בהחלט צעד נבון וכל אדם המחזיק בכסף פנוי נכון שירוויח מכך כמה שקלים. נתיבי ההשקעה בעידן הנוכחי הם רבים ומגוונים החל מהשקעה בבורסה, דרך השקעות בקרנות ועד השקעה בנכסים מניבים. את ההשקעה מחוייב כל אדם לבצע בהתאם למצבו הכלכלי ובהתאם לאישיותו, שהרי אין זה משנה מה תהיה התשואה, אם אדם אינו מצליח לנהל את חייו כיאות בשל הסיכון אותו הוא לקח. השקעות הן צעד חכם אך במקביל יש לנהוג איתן בחוכמה.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.