9 מרץ 2015 | טל קלם
מעולה חדש ליזם מצליח

מערכת התמיכה ביזמים שהתפתחה בישראל בשנים האחרונות מאפשרת ליזמים מתחילים לנווט את דרכם באקוסיסטם בקלות יחסית ולהיעזר בתכניות האצה, חממות טכנולוגיות, האבים ומנטורים שכבר "עשו את זה" ו/או שיש להם מיומנות מקצועית אותה הם מוכנים לחלוק עם היזמים בראשית דרכם.

סטפן היה יזם מצליח בצרפת, אבל כשעלה לישראל לא הכיר אף אחד והמשיך לעבוד על המיזם שלו בשוק הצרפתי מדירת מגוריו באשדוד. במפגש מקרי הוא שמע מעולה אחר על חממת היזמים (אקסלרטור) TheHive שנפתחה באשדוד ומיועדת לעולים ולתושבי אשדוד והסביבה. הוא הגיש מועמדות לתכנית החממה ושם קיבל הכשרה מהירה לתחום היזמות בישראל, יצר קשרים עם יזמים אחרים והכיר רבים מקהילת היזמות בישראל: יזמים, משקיעים ואנשי מפתח בחברות המובילות בארץ. הוא פיתח אפליקציה חדשה שגרפה עניין רב אותה הוא מתכוון להשיק בימים אלה בישראל ובצרפת.

 

מערכת התמיכה ביזמים שהתפתחה בישראל בשנים האחרונות מאפשרת ליזמים מתחילים לנווט את דרכם באקוסיסטם בקלות יחסית ולהיעזר בתכניות האצה, חממות טכנולוגיות, האבים ומנטורים שכבר "עשו את זה" ו/או שיש להם מיומנות מקצועית אותה הם מוכנים לחלוק עם היזמים בראשית דרכם.

 

אבל עולה חדש יתקשה לחדור אל הקהילה הזו, שבה כולם מכירים את כולם, יוצאי 8200 לצד בוגרי ממר"מ, מתכנתים שלמדו יחדיו באוניברסיטה לצד יוצאי חברות הייטק. העולים החדשים, שמגיעים ארצה בדרך כלל לבדם, חסרים שותפים להקמת המיזם, אינם מכירים את תרבות יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל ואין להם חברים בחברות ההייטק המובילות.

 

ובכל זאת, קהילת היזמים בישראל מציעה אפשרויות רבות גם לעולים הרוצים להשתלב בה.

 

1. עמותת גבהים מתמקדת בסיוע לעולים משכילים לממש עצמם בישראל ומפעילה את חממות היזמים (אקסלרטורים) TheHiveבתל-אביב ובמרכז אשדוד. תכנית האקסלרטור מיועדת למיזמים בעלי חדשנות טכנולוגית עם פוטנציאל גידול והיא נמשכת 6 חודשים. עד כה סיימו אותה 8 מחזורים של עולים מעשרות מדינות, בעיקר מאירופה וארה"ב, אך גם מסין ואפילו מגבון שבאפריקה. התכנית כוללת מרחב עבודה מודרני משותף, יועצים ומנטורים מקצועיים לצד מנטורים הצמודים לכל מיזם, תכנית העשרה אינטנסיבית בכל התחומים שהיזם הטכנולוגי צריך להכיר, קשרי משקיעים, אירועים ועוד. חלק מבוגרי התכנית כבר הקימו חברות סטארטאפ מצליחות הפועלות בישראל וגייסו הון רב לפעילותן.

 

2. מיטאפים - העולים אף יכולים להשתתף במפגשים ובהרצאות בשפה האנגלית המתקיימים כמעט מדי יום בהם משתתפים יזמים רבים ומשקיעים. האתר הפופולארי לארגון המפגשים הוא meetup.com. בעת ההרשמה לאתר יכול היזם לבחור תחומי העניין ולקבל מדי שבוע הצעות למפגשים. בין המיטאפים ניתן גם למצוא אירועים המוקדשים לחיבור יזמים לשותפים (Co-founders), מעין ספיד-דייטינג של יזמים, כאשר חלק מהיזמים מציגים רעיונות להם הם מחפשים שותפים בעוד אחרים מציגים את יכולותיהם המקצועיות.

 

בנוסף, לרשות היזמים בתחומים שאינם טכנולוגיים עומדות אפשרויות נוספות:

 

3. חברת תות של אלון גל תות מפעילה תכניות סיוע לעולים מטעם משרד הקליטה ומסייעת בהכוונה, ייעוץ עסקי וקורסי יזמות.

 

4. קרן שמש מסייעת ליזמים צעירים עד גיל 35 כמעט בכל תחום יזמי, מאופנה ועיצוב ועד אפליקציות, ועולים צעירים מוזמנים ליהנות ממנטור צמוד, סיוע בבקשת אשראי מתוכניות הסיוע של המדינה, קורסים והשתלמויות ועוד.

 

5. הסוכנות לעסקים קטנים ובינונייםשל משרד הכלכלה מפעילה מערך סיוע ליזמים באמצעות מעוף

 

6. מט"י מפעילים מספר סניפים וביניהם מט"י רעננה ומט"י חולון שמתמקד גם בסיוע לעולים  "אומה של מהגרים היא אומה של יזמים" כתבו מחברי הספר Start-up Nation, ואין ספק שדורות של עולים לארץ מוכיחים זאת הלכה למעשה. עכשיו זה גם נהיה קצת קל יותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.