18 אפריל 2015 | ג'ייסון דה-מר
ה-21 באפריל הוא ההזדמנות האחרונה שלכם לעשות התאמה לנייד לפני 'Mobilegeddon'

זה שנים שהשימוש במובייל הוא פקטור בתוך אלגוריתם החיפוש של גוגל. אתרים שהותאמו לשימוש בטלפונים ניידים מדורגים גבוה יותר מאשר עמיתיהם שאינם מותאמים, גם בחיפוש במחשב. אך עד עתה, גורם הדירוג היה מוגבל ומעורפל.

זה שנים שהשימוש במובייל הוא פקטור בתוך אלגוריתם החיפוש של גוגל. אתרים שהותאמו לשימוש בטלפונים ניידים מדורגים גבוה יותר מאשר עמיתיהם שאינם מותאמים, גם בחיפוש במחשב. אך עד עתה, גורם הדירוג היה מוגבל ומעורפל.

 

מעבר לתיוג אתרים שונים כ"ידידותיים לנייד" בתוצאות החיפוש במכשיר הסלולרי, לא היה ברור אילו גורמים גוגל לוקחת בחשבון כאשר היא מחשבת את דירוג הנייד או כמה אתרים (או אילו מהם) מושפעים כעת. עקב כך, בעלי עסקים רבים דחו או התעלמו מהתאמת האתר שלהם לטלפונים ניידים, ועדיין שרדו כדי לספר על כך.

 

החל מה-21 באפריל, הכל עומד להשתנות.

 

לפי הפרסום האחרון בבלוג של גוגל , ענקית החיפוש עובדת עתה על אלגוריתם עצום שיחולל מהפכה באופן בו מוכרעת "ידידותיות לנייד". החל מה-21 באפריל, האלגוריתם החדש יתגלגל ברחבי העולם, וישפיע על החיפוש בנייד בכל השפות בכל פינה בעולם.

 

היקף העדכון

 

אם אתם מודעים לכך שגוגל כבר מחשיבה את השימושיות בנייד כחלק מחישוב הדירוג שלה, אולי תתהו מדוע חשוב כל כך המועד הסופי שב-21 באפריל, הידוע כ"יום הדין של הנייד" ('Mobilegeddon').

 

נכון שרבים מעדכוני הגוגל הם פשוט רענון נתונים והתאמות שלא משפיעות ממש על דירוג החיפוש הקיים. עם זאת, זינב איט באהאג'י (Zineb Ait Bahajji), חבר בצוות מגמות מנהלי האתרים בגוגל(Google's Webmaster Trends Team), צוטט בכנס SMX Munich אומר שלשינוי האלגוריתם החדש למותאמות לנייד יהיה יותר השפעה על דירוגים מאשר העדכונים של Panda או Penguin, שתיים מבין העדכונים הגדולים והמשפיעים שגוגל השיקה על אלגוריתם החיפוש שלה.

 

לעת עתה, אנחנו לא יודעים הרבה על העדכון עצמו, כך שלא ברור לחלוטין מה תהיה ההשפעה עצמה. אנחנו כן יודעים שזה ישנה את האופן בו גוגל מודדת את תמיכת האתרים במובייל, אך איננו יודעים אילו גורמים יתווספו או באיזו רמה הגורמים הללו יוכלו לשנות את נראות החיפוש של אתר מסוים. בהקשר לדבריו של באהאג'י, ניתן לשער שרוב האתרים שאינם מותאמים לנייד יראו ירידה משמעותית בנראות החיפוש.

 

המגמה לעבר חיפוש בנייד

 

על פי הערכות שונות, יותר מ-60% מכל החיפושים בגוגל מבוצעים כיום דרך טלפונים ניידים, כך שהגיוני שגוגל רוצה לנצל את המגמה הזו ולהבטיח את החוויה הטובה ביותר שאפשר עבור המשתמשים שלה.

 

בנוסף לעדכון האלגוריתם הקרוב, גוגל כבר מתחילה לצמצם שינויי דירוג המבוססים על מידע מאינדקס אפליקציות של משתמשים רשומים. עשויה להיות לכך השפעה רבה על אופן הצגת תוצאות החיפוש וכן איזה סוג של תוצאות מוצגות. בעוד שתוצאות חיפוש מסורתיות מציגות רק אתרים, תוצאות החיפוש בעתיד יתמקדו על אפליקציות וכלים אחרים שבנייד.

 

לא משנה עד כמה יתפתחו תוצאות החיפוש, ברור שחברות אשר פונות בצורה טובה למשתמשים בנייד ירוויחו נראות מקסימלית מגוגל.

 

כיצד להתכונן

 

אם האתר שלכם הוא כבר ידידותי לנייד, אין לכם ממה לדאוג. אולם, אם טרם הטמעתם אסטרטגיה למכשירים ניידים עבור הנוכחות המקוונת שלכם, עכשיו זו הדקה ה-90 לפעולה. עקבו אחר הצעדים הבאים:

 

- ודאו שהגרסה המותאמת לנייד של האתר שלכם היא פעילה ופונקציונלית. עיצובים המבוססים על תגובה (רספונסיביים) הם הכי פופולריים, אך ניתן גם להחזיק בגרסה נפרדת לאתר שלכם המותאמת לנייד. לגוגל אין העדפה, כל עוד חווית המשתמשים במובייל עוברת חלק.

 

- ודאו כי הבוטים של גוגל לנייד יכולים לסרוק את האתר שלכם. אם גוגל לא יכולה לראות זאת, זה לא קיים.

 

- בדקו כל עמוד באתר בנפרד עם מכשיר הנייד שלכם כדי להבטיח יכולת ניווט. אם אתר הבית שלכם מותאם לנייד אין זה אומר שכל שאר האתר שלכם מותאם גם כן.

 

תוכלו להיעזר גם במאמרים הבאים:

 

 

גוגל מציעה בנוסף שני כלים כדי שתוכלו לבדוק אם האתר שלכם מותאם לנייד. ראשית, תוכלו להשתמש ב"מבחן ההתאמה לנייד" ("Mobile-Friendly Test") כדי לראות את האתר שלכם עומד בתכונות הבסיסיות. לא ברור אם המבחן הזה ייגע בכל הגורמים שהעדכון ב-21 באפריל יציע, אך מאחר והוא מגיע ישירות מגוגל, אפשר לסמוך על האמינות שלו. הכלים של מנהלי האתרים של גוגל מספקים גם דו"ח שמישות לנייד ("Mobile Usability Report") שאתם יכולים להריץ כדי לבחון את האתר שלכם כפי שגוגל רואה אותו. אם אתם מוצאים שגיאות או חוסר התאמה, יש לכם בקושי חודש לתקן זאת.

 

העדכון של ה-21 באפריל מסתמן כשינוי האלגוריתם הכי גדול שקשור למובייל, אך הייתי שם כסףעל כך שהוא איננו האחרון. אם אין לאתר שלכם גרסה מותאמת לנייד עד ה-21 באפריל, נראות החיפוש שלכם עלולה להתעכב באופן חמור.

 

בשלב זה, אולי לא תצטרכו להשיק אפליקציה משלכם או לספק רעש וצלצולים עבור חווית המשתמש בנייד, אך ראו הוזהרתם: גוגל רוצה שמשתמשי הנייד שלה יהיו מרוצים. באחריותכם לדאוג שזה קורה. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.