17 מאי 2015 | ג'ייסון דה-מר
5 דברים שאתם לא עושים נכון בכל בוקר

הביטו בחמש הטעויות הבאות שאנחנו עושים בשגרת הבוקר שלנו, וחשבו מיד כיצד ניתן לשפר את הבקרים שלכם

עבור רובינו, הבוקר לא נראה חשוב במיוחד. הזמן בין ההתעוררות להגעה למשרד הוא בד"כ מעורפל, והשגרה נהפכה לחלק מהטבע שלנו כך שלא נחשוב לשנות אותה.

 

למרבה הצער, הפעולות שאנחנו עושים בבוקר הן משמעותיות ביותר ממה שאנחנו מסוגלים להבין, וההרגלים הרעים שלנו מצטברים עם הזמן. הבוקר נותן את הטון להמשך היום, ואפילו מספר טעויות קטנות יכולות להעיב על אופן העבודה שלכם בצהריים ולאחר מכן.

 

הביטו בחמש הטעויות הבאות שאנחנו עושים בשגרת הבוקר שלנו, וחשבו מיד כיצד ניתן לשפר את הבקרים שלכם:

 

1. להתעורר לחוסר נעימות

 

לפעמים לא ניתן להימנע מלהתעורר מרעש מעצבן או מסיטואציה לא נעימה. הבחירה בצלצול הכי צורם כשעון מעורר היא לא תמיד בחירה טובה- זה גורם לכך שהתחושה הראשונה שלכם ביום היא עצבים וטורדנות. בנוסף, הימנעו מהמחזוריות של נודניקים בכל חמש דקות רק כדי שתוכלו לשמוע את הרעש המעצבן הזה שוב ושוב. כשאתם מתעוררים, התעוררו למשהו טוב, גם אם זה קשה, ונסו בעדינות לצאת ממצב השינה. שימוש במוזיקה שאתם אוהבים או ללכת לישון מוקדם כדי לישון יותר הן טקטיקות טובות שיהפכו את תהליך ההתעוררות לקל יותר.

 

2. עומס שגרתי

 

כנראה שיהיה לכם יום מבאס אם אתם מתחילים אותו באיחור לעבודה או שאתם ממהרים ממש רק כדי להגיע בזמן לעבודה, אך אם העומס בבוקר נהיה חלק משגרה, יהיו לו השלכות מזיקות.

 

שגרה מזורזת ולחוצה לא נותנת למוח שלכם זמן להירגע ולהתכונן להמשך היום. במקום זה אתם חושבים על כמה עוד דברים יש לכם לעשות וכיצד אתם הולכים לעשות אותם וכמה זמן ייקח לכם לסיים עם הכל. אם זה מזכיר לכם את עצמכם, נסו להתעורר חצי שעה קודם כך שיהיה לכם יותר זמן לסיים דברים במסגרת זמן סבירה.

 

3. דילוג על ארוחת בוקר

 

לרוב זאת תוצאה של העומס בבוקר, אך אנשים רבים כבר ויתרו על ארוחת הבוקר בלי קשר. הם רואים זאת כארוחה לא נחוצה, או מעדיפים להתחיל את היום עם משהו לא מזין כמו כוס קפה או תה. על אף שקפה ממריץ אתכם, הוא אינו מספק לכם את התזונה הראויה לאנרגיה ארוכת טווח. אכלו ארוחה דשנה של פירות, פחמימות מורכבות וחלבון כדי שתהיו ממוקדים לאורך זמן במהלך היום. כל מה שצריך זה 15 דקות נוספות. אם השגרה שלכם לא מתירה לכם 15 דקות נוספות, כנראה שיש לכם בעיות גדולות יותר מסתם ארוחת בוקר.

 

4. להיזרק על העבודה

 

אתם מתעוררים והדבר הראשון שאתם עושים זה לבדוק את המייל, להתקשר לאחד הלקוחות שלכם או לנסות לפתור בעיה מאתמול. נשמע מוכר?

 

נראה שאם אתם זורקים את עצמכם ישר על העבודה הופך אתכם לרציניים ויעילים כי אתם נותנים יותר זמן עבודה. אבל לזרוק את עצמכם על העבודה יכול להשפיע לרעה על הפרודקטיביות שלכם לאורך זמן, כי אין לכם זמן להתחמם או לקחת פסק זמן.

 

קחו לעצמכם קצת זמן בבוקר עבור מדיטציה, תרגילים, או משהו אחר שאתם נהנים ממנו. זה יעשה למוח שלכם "אתחול מחדש" וייתן לכם פוקוס טוב בעבודה כשבאמת יגיע הזמן לכך.

 

5. לדחות את המשימות הקשות

 

תמיד יש איזה אתגר גדול ביומן, אם זה עומס של הרגע האחרון או פרויקט ענק שצריך לעבוד עליו במשך חודשים. מה שזה לא יהיה, אתם פוחדים לעשות את זה, וכשאתם מתחילים לעבוד בבוקר, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה משהו מאתגר. אולם התמודדות עם האתגרים הקשים בשלב מוקדם ביום היא דווקא דבר יעיל. זה מותיר אתכם עם הרגשת מוטיבציה של הישגיות, וכל המשימות האחרות שלכם נראות בהשוואה הרבה יותר קלות.

 

הבקרים שלכם אף פעם לא יהיו מושלמים. אתם לא הולכים לסדר לכם שגרת בוקר מושלמת שתמיד תעבוד ותמיד תיצור לכם יום מוצלח, אבל אולי תוכלו למתן את ההרגלים המזיקים שלכם שזחלו לכם לכם תוך השגרה אחרי שנים של חזרתיות.

 

אל תתייאשו אם אתם נתקלים בקשיים בהתחלה. השגרה צריכה עקביות, משמעת וזמן כדי שיהיה ניתן לשנות אותה בצורה יעילה, ושינוי פתאומי בשגרה יכול להפיל אתכם בימים הראשונים. היו מחויבים למטרות השינוי שלכם, ובסופו של דבר הן ישתלמו לכדי  פרודקטיביות וגישה יותר בריאה להתחלת היום.  

 

המאמר פורסם לראשונה כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.