2 יוני 2015 | יעל קוכמן
שיחות צמיחה עם דניאל גליקמן: איך ליצור באזז בתקציב נמוך

דניאל גליקמן הוא אחד מאנשי השיווק המוערכים ביותר שאני מכירה. ישבתי עם דניאל לשיחה על מנת ללמוד ממנו את הסודות מאחורי כמה מהמהלכים היותר מוצלחים שלו ב- emaze

דניאל גליקמן הוא אחד מאנשי השיווק המוערכים ביותר שאני מכירה.  אחרי שהוביל את השיווק ב- PowToon הוא הצטרף ל- emaze כסמנכ"ל שיווק על מנת לשנות את תעשיית המצגות אונליין. נוסף לכך, דניאל מנהל בלוג שיווק בשם "וידויים של סמנכ"ל שיווק" (CMOs Confessions) בו הוא כותב טיפים ואת הפרקטיקות הטובות ביותר מניסיונו האישי ועורך ראיונות עם אנשי שיווק מצליחים (לי היה העונג להופיע שם בעצמי!).

 

ישבתי עם דניאל לשיחה על מנת ללמוד ממנו את הסודות מאחורי כמה מהמהלכים היותר מוצלחים שלו ב- emaze. במהלך שיחתנו דניאל חושף:

 

1. איך לעשות האקינג בכנס כדי ליצור הרבה לידים בלי לבזבז יותר מדי

 

2. איך ליצור באזז בתקציב נמוך

 

3. מה זה PITCHUP '15 ואיך לגרום למשקיעים להבחין בך

 

 

דבר ראשון, ספר לנו על "emaze".

 

"emaze" היא תוכנת עריכת מצגות של הדור הבא, המתמחה בעיצוב מקצועי ופיצ'רים מהשורה הראשונה אך מיועדת לכל דורש.

 

במה מתבטא השוני?

 

הגישה שלנו למצגת היא שונה: כתחליף למצגות המיושנות, נוקשות וממש לא יצירתיות של פאוורפוינט שהתרגלנו אליהן, "emaze" מציעה למעלה מ-80 תבניות עיצוב מותאמות, שנוצרו על ידי מקצועני עיצוב ומומחי מוצר. נוסף על כך, אנו מתמקדים גם במבחר מזמין של ערכות נושא- החל מתבנית "הגשה למשקיע" וכלה בתבנית "אפליקציות לנייד"- על מנת להתאים לעסקים שונים כמו גם לצרכי פנאי ולייף סטייל.

 

בעוד שמתחרים שלנו כמו למשל "Prezi" הציבו לעצמם מטרה להציג למשתמשים דרך חדשה ליצירת מצגות (פורמט של סינגל- סטריפ המחליף את פורמט השקופיות), "emaze" נשארת נאמנה לפורמט השקופיות מתוך אמונה ש"אם זה לא מקולקל, אין מה לתקן". מאז ומעולם מצגות מקושרות ותהיינה מקושרות לצורה הזו של שקופיות אשר הוכיחה את עצמה כיעילה. ההבדל הגדול הוא בעיצוב התוסס ובפריסה המשכנעת של השקופיות הללו.

 

אתם מתכננים להפוך לתוכנת המצגות אונליין המובילה בתוך שנתיים- מה האסטרטגיה שלכם?

 

"emaze" היא בעיקר סטארט- אפ B2B. אנחנו מספקים שירות לעסקים בכל הגדלים. עם זאת, אנחנו משקיעים מאוד בטיפוח קהילת ה- B2C שלנו, שהיא דינמית ומלאת חיים.

 

קהילת ה- B2C שלנו הפכה למקור הטוב ביותר שלנו ליחסי ציבור אורגניים. הם שגרירים נפלאים (ובלתי- רשמיים) עבור המותג שלנו ומפיצים את השמועה לעסקים מכל הסוגים אך ורק משום שהם מרוצים מהמוצר שלנו.

 

שמעתי שיש לך כמה טיפים להאקינג בכנסים- האם תוכל לחלוק עמנו כמה מהם?

 

בתור התחלה, תמיד אתרו את הכנסים בעלי התועלת הגבוהה ביותר ביחס לעלות. אמת מידה טובה היא העלות למבקר, שניתן לחשבה בקלות רבה:

 

כנס

מיקום

חודש

משתתפים

עלות דוכן

עלות למבקר

Inbound

בוסטון

ספטמבר

8,000

10,000$

1.25$

Business Gets Personal

ניו יורק

אוקטובר

1,000

15,000$

15.00$

PubCon

לאס וגאס

אוקטובר

3,000

4,600$

1.53$

The Pivot Conference

ניו יורק

אוקטובר

400

7,500$

18.75$

Adobe Summit

סולט לייק סיטי

מרץ

5,500

33,000$

6.00$

Social Media Camp

קנדה

יוני

700

2,500$

3.57$

ad:tech

ניו יורק

נובמבר

8,000

4,000$

0.50$

Social Media Week

ניו יורק

פברואר

8,000

10,000$

1.25$

Web Summit

דבלין

נובמבר

20,000

1,850$

0.09$

 

 

לאחר מכן, חשוב לזכור תמיד שהדוכן שלכם הוא רק תירוץ כדי להכניס את עצמכם מעבר לדלת. נצלו את כל אולם הכנסים וסמטותיו האחוריות; קוקטיילים, מפגשים, סדנאות, פגישות לארוחת ערב- כל אלו הם הזדמנויות למשיכת תשומת לב למותג שלכם.

 

אחד הטריקים שאנחנו השתמשנו בו לאחרונה בכנס היה מעט מסוכן והביא לכמה תוצאות בלתי צפויות. עמדנו באמצע האולם, לבשנו מסכה ענקית של סר ריצ'רד ברנסון והזמנו אנשים לבוא ו"להצטלם עם ריצ'רד". זה היה תירוץ נהדר לגרום לאנשים לבוא ולהצטלם איתנו. רובם היו נלהבים לפרסם את התמונה בטוויטר. אחרי 20 דקות בערך, צוות ההשקעות של ריצ'רד הופיע לצילום תמונה שהם שלחו לאחר מכן לריצ'רד עצמו. הפעלול הביא לכך שנוצרו לנו קשרים ממש נחמדים בוירג'ין, אך גם מכתב מנומס שביקש שלא נשתמש עוד במותג שלהם ללא רשות.

 

מהן שתי המיומנויות החשובות ביותר שעל אנשי שיווק לרכוש על מנת להפוך למתניעי צמיחה?

 

1. לשלוט בניתוחי המצב שלכם: המובן הפשוט הוא שעליכם לקחת סיכונים מחושבים תוך השגה על תוצאות הפעולות שלכם.

 

2. לחשוב כמו פושעים: בחנו את הגבולות שלכם, עם מה תוכלו לחמוק, שאם המחלקה המשפטית הייתה אחריכם לעולם לא הייתם מצליחים לחמוק איתו.

 

על אילו פרויקטים מעניינים עבדתם לאחרונה?

 

לאחרונה השקנו את תחרות הגשת המצגות PITCHUP '15 השנתית שלנו. "PITCHUP '15" היא תחרות עבור יזמים, סטארט- אפים ועסקים בכל הגדלים. זאת הזדמנות מדהימה לבחון רעיון אל מול עמיתים ולהביא אותו בפני פאנל של מובילים בתעשייה שהם גם משקיעים ראשיים. זו דרך מצוינת לקבל מימון.

 

כל מה שסטארט- אפ צריך לעשות הוא ליצור Pitch deck באמצעות "emaze" ולהעלות לאתר. אנחנו כבר נדאג לכל השאר. ההגשות נשפטות על פי המעלות של המצגת.

 

ראינו כבר כמה מצגות נהדרות מבין כל 150 המצגות שהועלו עד כה. למעשה, אפילו עוד לפני שהתחרות יצאה לדרך, היו כבר שני משקיעים שהביעו התעניינות בכמה מהפרויקטים שהוצגו. סטארט- אפ אחד אפילו כבר נמצא בשיחות עם משקיע בעקבות המצגת שלהם באתר התחרות שתפסה את עינו.

 

זה נשמע כמו פרויקט גדול שמן הסתם דורש השקעה רבה מצדכם. איך אתם יודעים שזה הולך להצליח?

 

הרעיון של PITCHUP נולד מתוך רצון בוער להראות ליזמים צעירים את הכוח שמאחורי מצגת טובה. שמעתי מכל כך הרבה בקהילת הסטארט- אפ על הניסיונות והתלאות שבהרכבת ה- Pitch deck החשוב מכולם וחשבתי לעצמי שזה בור עצום!

 

יש צורך נוראי, כך נראה, בקו מנחה מובנה להכנת הגשות ומלבד מספר אינסופי של מדריכי "איך ל-" לא היה קיים שום חומר משמעותי שהיזמים הללו יכלו להשתמש בו. אנחנו יצרנו את תבנית "הגשה למשקיע" ועברנו ליצור את תחרות ה- PTCHUP. הצלחה היא לעיתים קרובות לא יותר  מאשר מבוססת על תכיפות של צורך. אם הנוסחה הזו נכונה, אנו נצליח בוודאות.

 

איך הפרויקט הזה מתיישר עם האסטרטגיה שלכם לטווח הרחוק?

 

כמו שאמרתי, "emaze" היא בעיקר חברת B2B. צברנו הרבה מגישים מרוצים במהלך PITCHUP '15. אני מקווה שאותם מגישים יאהבו אותנו כל כך עד שירצו ליהנות מהחשבונות העסקיים או חשבונות הפרימיום שלנו עם הזמן.

 

מהו הטיפ מספר אחד שלך עבור משווקי סטארט- אפ שרוצים ליצור באזז בתקציב נמוך?

ארחו אירוע!

 

זה לא חייב להיות אירוח פיזי, כמובן. למרות שאם יש לכם משרד נחמד שפנוי בשעות הערב ויש לכם אפשרות להביא קהל רלוונטי, זה גם משהו ששווה לעשות. אבל אחרת, כמו האירוע החי של PITCHUP שייערך ב-19 במאי, ניתן לעשות זאת וירטואלית. "Google Hangout" הוא נהדר בשביל אירועים שכאלו.

 

מה איתכם?

 

יש לכם טיפים ליצירת באזז בתקציב נמוך? אנא שתפו בתגובות למטה.

תגובות

1. דור | 20 ינואר 2017

Emaze הוא בהחלט כלי מצגות מדהים

מאפשר לאנשים ללא כל ידע בעיצוב ליצור מצגות מדהימות בעזרת תבניות מוכנות.
למי שמחפש הדרכות, טיפים וטריקים על אתר אימייז מוזמן לבדוק את האתר הזה:
http://www.emaze-review-tutorial.com/


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.