22 יוני 2015 | מת'יו טורן
3 טיפים להפיכת נסיגה להצלחה

החיים כיזם הם מה שאתה עושה מהם. הדמות העקבית בכל סיפור הצלחה של יזמים שתשמעו היא נסיגה. כאשר נסיגה מכה, בדרך כלל היא מכה בכפולות, ומה שאתה מפיק ממה שנקרה בדרכך תלוי בך. האם תהפוך את הנסיגות שלך להזדמנויות לצמיחה, שינוי או אומץ? או שתיתן למכשולים להפיל אותך, או גרוע יותר, להשאיר אותך למטה ולשכנע אותך שעסקים ויזמות הם פשוט לא בשבילך?

החיים כיזם הם מה שאתה עושה מהם. הדמות העקבית בכל סיפור הצלחה של יזמים שתשמעו היא נסיגה.

 

כאשר נסיגה מכה, בדרך כלל היא מכה בכפולות, ומה שאתה מפיק ממה שנקרה בדרכך תלוי בך. האם תהפוך את הנסיגות שלך להזדמנויות לצמיחה, שינוי או אומץ? או שתיתן למכשולים להפיל אותך, או גרוע יותר, להשאיר אותך למטה ולשכנע אותך שעסקים ויזמות הם פשוט לא בשבילך?

 

כל יום מגיש לך את ההזדמנות לשאול את עצמך, "האם אאפשר לזה להפוך אותי לטוב יותר? או שארשה לזה להפוך אותי למריר יותר?", הבחירה היא לחלוטין בידיך.

 

אפילו אם אתה בוחר טוב יותר, קל מאוד להרגיש מיואש. אז אם אתה מכוון לטוב יותר אך תקוע בתחושה המרירה כרגע, הנה שלושה טיפים שיעזרו לך להפוך את המכשולים לדרך קדימה.

 

1. כאשר יש ספק, עצור.

 

קיימת תגובה אנושית מעניינת ביותר ללחץ הגורמת לנו לרצות להתחרפן כאשר משהו משתבש. זה חוזר חזרה לתגובת לחץ של "הילחם או ברח" אבל זה לא תמיד עוזר לנו.

 

בואו ניקח טיסה כדוגמה. כאשר מטיסים מטוס, אחד השיעורים הראשונים שלומדים הוא שתגובה מוגזמת על מערכת הקיזוז תגרום להרבה יותר בעיות מאשר לדברים טובים. במרבית תרחישי הטיסה, שמירה על אחיזה רופפת במערכת הקיזוז, או אפילו שחרור מוחלט שלה במקרים מסוימים, תוך אינטואיציה, היא למעשה בטוחה יותר. המטוס רוצה להתייצב ויציאה מהדעת שלך עלולה לגרום לנזק במערכות השליטה בעוצמה רבה מדי ובתיקון יתר, שישלח אותך להתחמקות, סיבוב או התרסקות.

 

אותו הדבר בנהיגה. אם אתה מחליק או פוגע בקרח, הדבר הגרוע ביותר שתוכל לעשות הוא להשתגע ולסובב את ההגה לכיוון השני. מה שנכון הוא לשחרר את האחיזה או לסובב בעדינות לכיוון ההחלקה ולא הלאה ממנו.

מה אם אתה תקוע במערבולת באוקיינוס? נחשו מה- עדיין להישאר רגוע זו התגובה הנכונה ביותר. על ידי זה שתיתן לעצמך להימשך על ידי הגאות תוכל לשמור אנרגיה ואז לחתור במקביל לחוף בבטחה.

 

כאשר הדברים קשים או שאתם עומדים מול בעיה קשה, לפעמים הטוב ביותר הוא לקחת נשימה עמוקה, לאסוף את עצמכם וללכת לאן שהאתגר לוקח אתכם, לפני שתקבלו החלטה כלשהי. אם אתה משתגע ומגיב בהגזמה לנסיגה, לרוב תתקן יותר מדי ותגרום למצב להחמיר. כאשר יש ספק, עצור.

 

2. דע שאתה בחברה טובה.

 

הטובים בעולם עמדו מול כל סוגי הנסיגות לפני שהגיעו להצלחה.

ריצ'רד ברנסון מעולם לא נתן למכשול לעמוד בדרכו לנסות משהו שרצה לעשות בעסקים או בחיים. הוא גם מעולם לא נתן לכישלון או נסיגה למנוע ממנו להמשיך לחקור טריטוריות חדשות שלמות. הקולה הייתה אסון, אך חברת התעופה עבדה. אם הוא היה נשאר מריר על המשקה, ייתכן שלא היינו נהנים מטיסות וירג'ין המדהימות מסביב לעולם.

 

כאשר אתה יודע על אחרים שהתמודדו עם אתגרים ויצאו מהם קדימה, זה מנחם. האפשרות ללמוד איך אחרים התגברו יכולה גם לעזור לך לסדר את המסגרת במוחך לכלים וטכניקות כיצד להשתפר ולגלות הצלחה למרות הנסיגות.

 

3. לעולם אל תוותר.

 

זו העצה העתיקה ביותר כאן, אך מסיבה טובה. כאשר אתה מוותר, אתה נותן למרירות שליטה מלאה במקום השתפרות. ישנה אמרה נהדרת שאומרת שבדרך בה אתה עושה דבר אחד, אתה עושה הכול. אם אתה נותן למרירות להיכנס לתחום חיים אחד שלך, ראה הוזהרת, אתה עלול להניח לה לזלוג אל תוך שאר התחומים בחייך.

 

מערכת יחסים לא עבדה- זה בסדר, אחת טובה יותר כבר בדרך. עיכוב במימון לעסקים גורם לך להרגיש מדוכא? זה טבעי, אך הישאר ממוקד בפתרונות. המשמעות של עיכובים עשויה להיות התחלה מחדש של פרויקט, או אפילו שתיאלץ להודות בתבוסה של רעיון עסקי, אך לעולם אל תוותר על ההתלהבות שלך. כאשר אתה נשאר חיובי ונשאר במשחק, אתה פותח עצמך לאפשרויות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.