4 יולי 2015 | ג'ייסון דה-מר
7 אמיתות אפלות על יזמים

בעוד הצדדים החיוביים והמרגשים של יזמות הם בהחלט אמיתיים והופכים את העבודה לכדאית, אתם חייבים לזכור שקיים צד אפל ליזמות. לא הכול הוא כיף ומשחקים, וכל אותן "הצלחות בין לילה" הן כמעט תמיד תוצר של עבודה מתישה ומאומצת מאחורי הקלעים ושנים של אימון וכישלונות.

כשאתה חושב לעשות את הקפיצה ולהפוך להיות יזם, במשך השבועות והחודשים הראשונים של מסע היזמות שלך המחשבה על להיות הבוס של עצמך ולהשקיע במפעל שלך היא מלהיבה. קראת סיפורים על הצלחות בין לילה ומנהיגי עסקים אחרים שסוף סוף מרגישים שהגשימו את עצמם בעבודתם ואתה חושב שתחווה את אותה רמת הצלחה או הגשמה עצמית ממש כשתתחיל.

 

בעוד הצדדים החיוביים והמרגשים הללו של יזמות הם בהחלט אמיתיים והופכים את העבודה לכדאית, אתם חייבים לזכור שקיים צד אפל ליזמות. לא הכול הוא כיף ומשחקים, וכל אותן "הצלחות בין לילה" הן כמעט תמיד תוצר של עבודה מתישה ומאומצת מאחורי הקלעים ושנים של אימון וכישלונות.

 

לפני שתתרגשו יתר על המידה מלהיות יזמים, צננו את הציפיות שלכם בעזרת שבע האמיתות האפלות הללו:

 

1. אתם לא תרוויחו כסף באופן מיידי.

 

גיוס הון לעסק שלכם הוא קשה, ולעיתים קרובות משמש כ"פוקח עיוורים" כלכלי עבור יזמים צעירים ומלאי תקווה שחושבים שבעלות על עסק מובילה לרווחים מהירים. האמת היא שעבור רוב העסקים, שנות הפעילות הראשונות מוקדשות לבניית ולהפעלת התשתית. אתם תוציאו הרבה יותר ממה שתרוויחו, וכתוצאה מכך אתם ככל הנראה לא תקבלו משכורת במשך כמה חודשים. תהיו חייבים להסתמך על חסכונות או רזרבות עבור הוצאות מחיה בסיסיות ולקוות שהדברים ישתלמו בעתיד.

 

2. החיים האישיים שלכם יסבלו.

 

לא משנה בכמה אופטימיות תטענו לקראת הכניסה לתפקיד או כמה מחויבים תהיו לקביעת סדר עדיפויות עבור מערכות היחסים האישיות שלכם, הן הולכות לסבול ככל שתמשיכו בבניית העסק שלכם. אתם תעבדו למשך שעות ארוכות, לפעמים גם בבית, ותהיו בטלפון לפתרון בעיות בעסק בלילות, בסופי שבוע ובחגים. דעתכם תהיה מוסחת כמעט באופן תמידי במחשבה על הבעיות שהעסק שלכם מתמודד איתן, והמתח הכלכלי שתישאו יגבה את המחיר שלו ממערכות היחסים שלכם.

 

3. הניסיון לשלב בין כל הדברים יגבה מכם מחיר.

 

כמנכ"לים של העסק שלכם, תחבשו כובעים רבים. אתם תעשו חלק מהעבודה שאתם אוהבים לעשות, אך אתם תהיו גם מזכירים, מפקחים, טכנאים, מנהלי משאבי אנוש ואנשי שיווק- כל אלו בו זמנית. לא משנה כמה נלהבים תהיו לקחת על עצמכם את כל התפקידים האלו בתחילת דרככם כיזמים, חילוף ההילוכים התמידי הזה יתיש אתכם באופן בלתי נמנע.

 

4. הרגשות יגברו עליכם.

 

יהיו זמנים בהם הרגשות שלכם יציפו אתכם ויגברו עליכם, לא משנה כמה תדחיקו אותם או תמצאו להם מוצא בריא. אתם יותר מדי שקועים במפעל שלכם על מנת שזה לא יקרה. אתם עלולים לחוש מדוכאים או מיואשים מההתקדמות שלכם, או מפוחדים מכך שלא תצליחו לייצר רווח בזמן סביר. כשהרגשות גוברים עליכם אתם מרגישים אומללים וכתוצאה מכך מקבלים החלטות גרועות.

 

5. שום דבר לא יקרה כמו שאתם חושבים שיקרה.

 

התוכנית העסקית שלכם יכולה להיות מפורטת לפרטי פרטים של כל צעד שחזיתם עבור השנים הראשונות של החברה שלכם, אך ללא קשר לכמה מחקר ביצעתם, לעולם לא תוכלו לחזות את הכול. אפילו הדברים שכן תצפו מראש לא יקרו בצורה שחזיתם אותם. כיזמים, אתם תיאלצו להסתגל, לפעמים גם בדרכים שבהן אתם לא רוצים להסתגל.

 

6. אתם תקבלו החלטות שירדפו אתכם.

 

כיזמים, אתם תתפקדו כמקבלי ההחלטות הראשיים עבור החברה שלכם ותיאלצו לקבל החלטות קשות ומלחיצות לאורך כהונתכם. לק מההחלטות הללו ידבקו בכם, אפילו אם תעשו את הנכונות מבחינה הגיונית. תצטרכו לשנות את כיווני החברה. תצטרכו להיפרד משותפים. תהיו חייבים להקריב לק מהחזון שלכם עבור החברה. תצטרכו לפטר אנשים. ההחלטות הללו לעולם אינן קלות, אך הן חייבות להיעשות, והן ירדפו אתכם.

 

7. אתם הולכים להיכשל.

 

החברה שלכם עלולה לצלול מטה בשלמותה. במידה ולא, יהיו כישלונות אחרים, כבדים או קלים, שיתערבו בתוכניות שלכם ויגרמו לחזון שלכם להתפשר. כישלון הוא בלתי נמנע והוא חלק חיוני ביזמות, למרות שההבנה הזאת רק לעיתים נדירות הופכת את זה למתקבל בקלות. מחסום הכישלון נוכח תמיד ותמיד מרתיע כאשר אתם מובילים עסק, והתגברות על הכישלון הזה היא יותר מדי עבור חלק מהאנשים. אולם, היכולת להחלים מכישלון היא הדבר שמבדיל בין הצלחות מדהימות לכל השאר.

 

איני מנסה להניא אתכם מלהיות יזמים. יזמות היא, וצריכה להיות, התעצמות מרגשת ומתגמלת עבור מי שבוחר לרדוף אחריה. ההפך, כוונתי היא לעזור לדור חדש של מתחילים עצמאיים להתכונן למציאויות הקשוחות לעיתים של בעלות על עסק, על מנת שיוכלו להבין טוב יותר את המכשולים העומדים לפניהם ולהתכונן למסע שלהם בצורה ריאליסטית.

תגובות

1. יהודה נהר | 5 יולי 2015

כל כך נכון

כל כך נכון וכל חשוב לדעת ולהפנים .
Failure is not an option הוא פתגם שמתאים למרינס וטומן בחובו אולקוס התקף לב והרס תא משפחתי . אני מעדיף דווקא את זה:
Failure is a possibility, enjoy every minute of the way.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.