20 יולי 2015 | רונן פריימן
האם להשתמש בשירותי Outsource בפרילנסר או לעשות הכל בעצמכם?

אנחנו נתקלים כמעט בכל יום ביזמים שלא מצליחים להחליט מה הצעד הבא שלהם: הם עומדים מול צומת קבלת ההחלטה הזאת ושואלים את עצמם- האם להוציא את הפיתוח לשירותי Outsource, להשתמש בפרילנסר או לגייס עובדים ולעשות כל הפיתוח בעצמם.

אנחנו נתקלים כמעט בכל יום ביזמים שלא מצליחים להחליט מה הצעד הבא שלהם: הם עומדים מול צומת קבלת ההחלטה הזאת ושואלים את עצמם- האם להוציא את הפיתוח לשירותי Outsource, להשתמש בפרילנסר או לגייס עובדים ולעשות כל הפיתוח בעצמם.

 

אז רגע לפני שאנחנו צוללים לעומק הדברים, נתחיל מהסוף ונגלה לכם את התשובה: תלוי מי אתם, מה המוצר שלכם, כמה כסף גייסתם וכו'. אנסה לפרוט כאן את השיקולים שנדרש לבחון כדי להגיע להחלטה הטובה ביותר.

 

כשאנחנו מסתכלים על יזמים בשלבים הראשונים שלהם, רובם נמצאים באותו מצב. הם לא מסתכלים למציאות בעיניים, הם לא בוחנים את מצבם האמיתי ובמקום לאתר וליצור רשימה של צרכי המיזם שלהם, הם נכנעים לקלישאות או כללי אצבע כאלו ואחרים.

 

המשאב הכי יקר שיש לנו כיזמים הוא זמן. בכל רגע נתון יזם צריך להחליט האם לבזבז כסף או לעשות את הדברים בעצמו. הדילמה הזאת היא אין סופית האם להוציא 40 אלף שקל על פיתוח חיצוני, או 30 אלף על פרילנסר. אולי בכלל עדיף לפתח בעצמי? אבל איך באמת אפשר לפתח בעצמי כשבזבזתי השבוע יותר מ- 20 שעות על אדמיניסטרציה... מאיפה יהיה לי בכלל זמן לפתח את המוצר בעצמי?

 

כמו אצל כולם, גם הסטארט- אפ שלכם עומד מול שתי הבעיות הנצחיות שיש לכל סטארט- אפ: אתם תמיד בתקציב חסר, ואתם זקוקים ל"בוסט" פיתוחי לזמן קצר ומוגבל.
הפתרון/כלל האצבע הקלים לכאורה הם לגייס עוד שותף/עובד זול עם equity, שיעבוד בקצב שלו ובסוף סבב הפיתוח תיתקעו עם עוד שותף/עובד שאין באמת מה לעשות איתו עד ה- cycle הבא.

 

גם לסטארט- אפים עם כסף יש בעיות. הקמת צוות פיתוח זה תהליך ארוך ומייגע שיכול להגיע לתקופה של חצי שנה ויותר. זו תקופה ממושכת יחסית בה במקום לפתח ולהתקדם עם הפיתוח, הכל מתעכב עד לרגע שבו הצוות יהיה מוכן.

 

בשלב זה הפתרון המתבקש הוא להוציא את העבודה החוצה. היתרונות בהוצאת הפיתוח החוצה הם:

 

זמן - חיסכון אדיר במציאת העובד המתאים, אבל בייחוד בזמן הפיתוח, שימוש בשירות חיצוני מאפשר לך להגדיל את צוות הפיתוח ולהקטין אותו בהתאם לצרכי הפיתוח שלך.

 

כסף - כמה שזה נשמע מוזר, לאורך זמן האפשרות לעבוד בהתאם לפולסים של המוצר שלכם, מאפשרת לחסוך כסף בין התקופות בהן לא מפתחים ובכך להגיע ליעלות תקציבית מקסימלית.

 

פוקוס - לא תמיד הפוקוס שלכם הוא פוקוס של פיתוח, אם אתם סטארט- אפ של IoTאו חומרה, להוציא למומחה חיצוני את פיתוח התוכנה זה הפתרון הנכון ביותר עבורכם.

 

והנה, החלטתם להוציא את הפיתוח החוצה. מה עכשיו? ללכת לפרילנסר או לבית תוכנה?

 

ישנם פרילנסרים מדהימים שאפשר לשכור את שירותיהם וליהנות מיחסים אבל צריך לזכור שמפתח מדהים שיכול לעבוד בגוגל והחליט להיות פרינלסר, לא יוותר על רמת ההכנסה המדוברת ושכר העבודה שלו יהיה קרוב מאודלשכר פיתוח בבית תוכנה.

 

האם בית תוכנה הוא הפתרון המושלם? בעבודה עם בית תוכנה יש יתרונות רבים:

 

- בעבודה עם בית תוכנה מקבלים ברגע צוות בנוי, שיודע לעבוד ביחד ומתמחה בפיתוח מוצרים מהסוג שלך.

 

- רוב הסטארט- אפים נכשלים כי הם פשוט לא יודעים איך להפוך את החלום שלהם למציאות. שיתוף פעולה עם חברה שהוכיחה פעם אחר פעם שהיא מפתחת אפליקציות ומוצרים שעובדים, היא המקום להימנע מכל טעויות בשלב פיתוח ה - MVP.

 

- בבתי תוכנה יש ראשי צוות וטכנולוגים בכירים שיכולים לתמוך בכל בעיה שמפתח הפרויקט שלכם נתקל בה. זאת בניגוד למפתח בודד שטוב רק במה שהוא טוב וכאשר הוא תקוע בבעיה עליו לבהות בקיר ( או ב - Stackoverfllow) ולנסות לפתור את הבעיה לבד.

 

- בבתי תוכנה תמיד יש מפתח עבור הפרויקטים שלכם. בית התוכנה לא נעלם ולא מוצא פרויקט מעניין יותר/מקום עבודה אחר, הוא כאן כדי להביא את הפרויקט שלכם ל - End Zone.

 

- האפשרות להגדיל ולהקטין את צוות הפיתוח העובד על המוצר שלכם היא כמעט בלתי מוגבלת.

 

- כאשר התקציב שלכם מוגבל, עבודה עם בית תוכנה מאפשרת לחסוך תקציב ולא לשלם שכר עבודה רציף לעובד גם אחרי שהפיתוח מסתיים.

 

במציאות, למרות כל היתרונות, העבודה עם בתי התוכנה היא לא תמיד חלומית. הדרך היחידה להבטיח עבודה טובה ונכונה עם בית תוכנה היא לבחור את בית התוכנה בצורה שקולה ועניינית.  

 

מצד אחד טבעי והגיוני כי במידה וגייסתם 10 מיליון דולר למיזם שלכם, תכניסו את כל הפיתוח פנימה ותנהלו את צוות הפיתוח בעצמכם. אבל עד אז, כיזמים, כל החלטה שלנו יכולה להשפיע על הצלחת או הריגת המיזם שלנו וכל דבר הקשור בהוצאה גדולה כמעט תמיד מסתיים עם ההחלטה לוותר על ההוצאה הזאת - ללא בחינה מדוקדקת של המציאות, אלא רק בבחינה של הארנק שלנו.

 

בפועל מוטלת עלינו החובה לבחון את כל השיקולים לפני שאנחנו בוחרים שלא להוציא את הפיתוח החוצה. 

תגובות

1. א | 21 יולי 2015

היה מקום להדגיש יותר שמדובר בבית תוכנה


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.