25 אוגוסט 2015 | אביטל בן ישי
"יזם מטבעו- הוא זה שלוקח את הרעיון ומבצע אותו. הקפיצה בין מחשבה וביצוע היא מאוד קשה" - ראיון אחד על אחד עם עודד נגל מ- Ctera

אני חושב שמה שמייחד חברות ישראליות זה האינוביישן, היכולת לתת פתרונות ולהיות גמישים לפי הצרכים של הלקוח. לחברות אמריקאיות למשל יש דרך מסוימת וקשה להם לסטות ממנה. הגמישות והראש הפתוח של סטארט אפ ישראלי היא מיוחדת. אחרי חודש הם יכולים לקחת את הרעיון של הלקוח ולהפוך אותו לטוב יותר ממה שהוא דימיין. יש לנו יכולת לצאת מהקופסה ולחשוב קצת אחרת, להגיב מהר ובצורה מקצועית לדרישת הלקוחות.

ספר לי קצת על עצמך.

בן 37, עובד בחברה מיומה הראשון, כבר 7 שנים, מאז יוני 2008.

 

 איך הגעת ל-Ctera? מה בדיוק התפקיד שלך בחברה?

 

קודם כל, קצת רקע על החברה. היא הוקמה על ידי שני יזמים- לירן אשל וזוהר קאופמן, ועבדנו יחד באותם ימים בחברת בת של צ'ק פוינט. כשהם החליטו לעזוב ולהקים את סיטרה עזבתי איתם והצטרפתי לקבוצה. ההנהלה העיקרית של החברה עובדת כבר 12-13 שנים יחד, ממש גדלנו יחד. הכרתי את לירן וזוהר בגיל 23, כולנו גדלנו והתפתחנו מקצועית ואישית.

 

התפקיד שלי בחברה הוא סמנכ"ל פתרונות. אני אחראי על ניהול מוצר, ניהול כל הנושא של פידבקים מלקוחות, אחריות כוללת על כל התחום הטכני בפריסייל. יש לנו אנשי פריסייל בארץ ובעולם ואני למעשה מנהל את כל התחום הזה.

 

 

מה בעצם אתם עושים ולמי מכוון השירות שלכם?

 

אנחנו עוסקים בתחום של שירותי ענן. הוויז'ן שלנו הוא לפתח פלטפורמה שתשרת לקוחות אנטרפרייז או ספקיות שירות המעוניינות להשתמש ולמכור שירותים של אחסון קבצים בענן. אנחנו מספקים מערכת ניהול שמותקנת בענן של ספק השירות, או של לקוח אנטרפרייז. באמצעות המערכת הם יכולים למכור או לתת שירותים ללקוחות שלהם. השירותים הם בתחום השיתוף וסנכרון מידע, גיבוי לשרתים, למשרדים המרוחקים, או פתרונות של החלפת שרתי קבצים במשרדים המרוחקים עם ממשק לענן התוכן של החברה.

 

הלקוחות שלנו הם בדרך כלל ספקיות שירות גדולות, למשל בזק ובזק בינלאומי, אורנג' ביזנס סרוויסס, סוויס קום. הן למעשה לקחו את הפלטפורמה שלנו ויצרו שירות שהם מוכרים. אם לקוח שלהם מבקש פתרונות גיבוי לענן של בזק למשל, יש להם שירות שמבוסס על טכנולוגיה שלנו. ישנן הרבה חברות אנטרפרייז שעובדות איתנו. אנחנו יותר מתמחים בחברות בתחום הפיננסים שחשוב להם תחום האבטחת מידע כמו בנקים.

 

 

מה מיוחד ב-Ctera שאין לחברות אחרות בתחומה?

 

אני חושב שהמשפחתיות- מאוד מיוחד פה. המנהלים המובילים עובדים המון שנים יחד. אנחנו מנסים למרות ובזכות זה שהחברה גדלה, לשמור על משפחתיות ועל עבודה של צוות. מבחינה טכנולוגית, אני חושב שהוויז'ן שלנו והיכולת שלנו להבין מה הלקוחות ירצו בעוד שנתיים היא אחד הדברים שמייחדים אותנו. אנחנו מנסים להיות קצת מעבר לשוק.

 

 

מהן התובנות שלך על כל התחום של מחשוב ענן? איך אתה רואה אותו מתקדם הלאה?

 

אנחנו הקמנו את החברה ב-2008. אז היה רק באזז סביב הנושא הזה, אבל אף אחד לא באמת ידע מה זה. היינו מאוד חדשניים. רק ב-2012 באמת נראה מעבר חד של חברות שעברו לפתרונות ענן. ההתבגרות של התחום החלה ממש ב-2013. התחום נמצא בחיתוליו, יש הרבה מאוד גופים. הפוטנציאל של הענן הוא אדיר. בחמש שנים הקרובות לפחות 50% מהלקוחות יעברו שימוש בענן כזה או אחר. לא משנה איזה סוג, רואים יותר ויותר גופי ענק שעוברים להשתמש בפלטפורמות האלה.

 

 

אפרופו מחשוב ענן. IBM השיקה לפני שנתיים את Bluemix- סביבת פיתוח בענן. האם אתה מכיר את המוצר? מה אתה יכול לספר עליו מהזווית שלך?

 

יבמ היא שותף אסטרטגי שלנו. אנחנו עובדים יחד בהרבה מישורים. במיוחד אחרי שיבמ רכשו את סופט סלייר, נוצר בינינו שיתוף פעולה פורה. הם לקחו את פתרונות האפליקציה של סיטרה שרצות על התשתית. מעבר לכך, יש לנו לקוחות משותפים. הפלטפורמה של בלומיקס היא בגדול כמו חנות אונליין שעוזרת ליבמ למכור שירותים בענן. הרבה חברות מקימות פלטפורמות כאלה, שרוצות לתת קטלוג של שירותי ענן. מדובר בסביבה חדשנית ומתפתחת ועם הזמן נוספים לה הרבה מאוד שירותים. כרגע אנחנו גם בודקים את האפשרות להופיע בפלטפורמה הזו.

 

ספר לי על קושי אחד או אתגר שהתמודדת איתו במהלך הקריירה אשר הוציא אותך מחוזק יותר.

 

עצם זה שהברה גדלה זה דבר נפלא, אבל יש בזה גם קושי שצריך לדעת להתמודד איתו. החברה צמחה מאוד בכל התחומים- כוח אדם ומכירות. הגיעו הרבה מכירות וכתוצאה מכך המון עבודה, ולהגדיל את כוח האדם היה אתגר מאוד לא פשוט- כשחברה גדלה מ-30 איש ל- 140 זה אתגר גדול. כשאתה יזם ומתחיל בקטן לא קל להיות גדול. צריך להיות חכם ומחושב ולנסות לעשות זאת לאט ומדורג.

 

 

בראייה עתידית, אילו תחומים אתה מאמין שעומדים להיות הכי חזקים בשנים הקרובות?

 

אני מאמין שהתחום של סקיוריטי בענן יתחזק. מההיכרות שלי אנחנו רואים דרישה מאוד גדולה. אנחנו נותנים דגש גדול על פתרונות סקיוריטי ולאו דווקא אחסון. גם בתחומים של פרודוקטיביות ומובייל אקסס למידע יש צמיחה מאוד גדולה. אנשים צריכים לגשת למידע שלהם מכל מקום ובכל זמן. מי שייתן את הגישה הכי נוחה והכי מאובטחת יוכל להצליח.

 

 

מה זה יזמות עבורך?

 

יזמות- בסוף זה להגשים חלום. אני מכיר הרבה אנשים שמדברים על רעיונות. יושבים בארוחת ערב ומדברים על רעיונות שחלקם מעולים אבל לא מדברים על איך להוציא לפועל. יזם מטבעו- הוא זה שלוקח את הרעיון ומבצע אותו. הקפיצה בין מחשבה וביצוע היא מאוד קשה. בכל פעם שיש סטארט- אפ חדש, אני בטוח שהרבה אנשים אומרים- אני חשבתי על זה מזמן... ואני מאמין להם, אבל הביצוע הוא מאוד מאתגר. היכולת לקחת רעיון ולהוציא אותו לפועל זה הדבר האמיתי וזו יזמות בעיניי.

 

 

מהו הדבר שאתה חושב שיזמים צריכים על מנת להצליח?

 

כוח רצון ולהאמין בעצמם. הרבה פעמים מגיעים למשקיע ומקבלים פידבקים לא טובים וזה לא אומר כלום על הרעיון. כל משקיע מחפש דברים אחרים. קודם כל אמונה בעצמם ומשם להתקדם.

 

 

מתוך ההיכרות שלך, האם יש איזו ייחודיות לסטארט-אפים ישראליים שאין לסטארט- אפים ממדינות אחרות? במה זה מתבטא?

 

קודם כל, בשבילנו, כשאנחנו עובדים מול לקוחות או חברות מחו"ל יש גאווה ישראלית מאוד גדולה. כשהם עובדים מול סטארט- אפ ישראלי הם בדרך כלל מרגישים בטוח. הרבה פעמים אני שומע מספקים- שהם בטוחים בכך שהרעיונות שלנו יותר טובים בגלל שאנחנו ישראלים. מעבר לכך, יש לנו לקוחות עם מנהלים מארצות אויבות והיחסים בינינו הם יותר מטובים. נפגשים, מדברים. מדהים איך הפער בין העולם הפוליטי לעולם ההיי-טק הוא גדול.

 

אני חושב שמה שמייחד חברות ישראליות זה האינוביישן, היכולת לתת פתרונות ולהיות גמישים לפי הצרכים של הלקוח. לחברות אמריקאיות למשל יש דרך מסוימת וקשה להם לסטות ממנה. הגמישות והראש הפתוח של סטארט אפ ישראלי היא מיוחדת. אחרי חודש הם יכולים לקחת את הרעיון של הלקוח ולהפוך אותו לטוב יותר ממה שהוא דימיין. יש לנו יכולת לצאת מהקופסה ולחשוב קצת אחרת, להגיב מהר ובצורה מקצועית לדרישת הלקוחות.

 

 

לאן עוד אתם רואים את החברה שלכם מתקדמת?

 

קודם כל , להתפתח יותר בתחום של אנטרפרייז. להגדיל את טביעת הרגל שלנו, הנוכחות מול הלקוחות הגדולים. הפוטנציאל הוא אדיר מבחינתנו. יש לנו מספר שותפים אסטרטגיים כמו יבמ, נט- אפ, אי.אמ.סי, ואנחנו רוצים להעמיק איתם יותר את היחסים על מנת שנוכל לתת פתרונות ייחודיים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.