29 אוגוסט 2015 | אדם קאלינן
3 סימנים שאתם צריכים חופשה, עכשיו

בתור יזמים, אנחנו מבלים כמויות עצומות של זמן עם הסטארט- אפים שלנו רק כדי לגלות שעברו חודשים או אפילו שנים וחיינו סטארט- אפ 24/7. יש משהו חשוב מאוד בניהול סגנון חיים בריא- ולא, עבודה מסביב לשעון למשך חודשים או שנים אינה בריאה בסוף. אז איך תדעו מתי הגיע הזמן לברוח?

בתור יזמים, אנחנו מבלים כמויות עצומות של זמן עם הסטארט- אפים שלנו רק כדי לגלות שעברו חודשים או אפילו שנים וחיינו סטארט- אפ 24/7. עכשיו, יש ויכוח גדול על הצורך בסגנון חיים שכזה, הרבה סיבות בעד שאני לחלוטין מתנגד אליהן. יש משהו חשוב מאוד בניהול סגנון חיים בריא- ולא, עבודה מסביב לשעון למשך חודשים או שנים אינה בריאה בסוף.

 

עכשיו, אני לא עומד ללכת רחוק עד לדרישה של "איזון חיים- עבודה", מפני שזה פשוט לא מציאותי, בטח לא בשלבים המוקדמים, אבל אתם כן צריכים לבנות את החברה שלכם באופן כזה שמאפשר לכם לברוח מפעם לפעם- מה שיעשה נפלאות גם לפרודוקטיביות וגם ליצירתיות שלכם.

 

אז איך תדעו מתי הגיע הזמן לברוח? בואו נבדוק.

 

1. המוח שלכם מעורפל.

 

עם הזמן, טבעי לסטות מהשביל ולהגדיר מחדש את הדרכים- כולנו אשמים בזה בנקודה מסוימת. הבעיה היא שזה קשה לזהות את זה כבעיה כשאתם אותו אדם שתקוע בשגרה, אלא אם כן יש לכם משפה, חברים או מייסדים שותפים שעשויים להביא זאת לתשומת ליבכם- ואחת הדרכים הבדוקות לצאת מזה היא לברוח לתקופה מסוימת של זמן ולהירגע.

 

עכשיו, אתם לא בהכרח צריכים להיעלם לחודש או יותר- אם כי אני יכול לספר לכם ממקור ראשון שעזיבה לתקופות ארוכות יותר של זמן (כמו חודש או חודשיים) יכולה להיות בעלת השפעה דרמטית הן על הלך המחשבה שלכם והן על לחץ הדם שלכם- אבל התחילו עם כמה ימים פה ושם וטפסו את דרככם לשבוע או שבועיים.

 

2. המתח הוא מוחשי.

 

יצירת סביבת עבודה חיובית עבור הצוות שלכם ועבורכם היא בחשיבות עליונה- אין בזה הפתעות. אך כשאתם קבורים ברכבת ההרים הרגשית שמגיעה עם יזמות למשך תקופות ארוכות של זמן, זה אך טבעי שמחיר ייגבה מהעצבים שלכם. התוצאה המתבקשת ממחזור החיים הזה של השלב המוקדם היא שרמות הלחץ שלכם יעלו בהדרגה, עד ליצירת מתח בסביבת העבודה שיהיה כל כך סמיך עד שניתן לחתוך אותו בסכין.

 

אתם המנהיגים והצוות שלכם לוטש אליכם עיניים להכוונה והדרכה- אז כשאתם לחוצים או מתוחים, הם לחוצים או מתוחים. עשו לעצמכם ולצוות שלכם טובה וצאו להירגע בסביבה שהיא גם רגועה וגם חסרת רמות גבוהות של גירויים- חישבו הוואי.

 

3. הבריאות שלכם סובלת.

 

מתח יכול לגרום לנזק שהוא הרבה מעבר לסביבת העבודה שלכם, שיכול להיות ממש גרוע ולגרום לנזק ממשי לבריאות שלכם. לפי WebMd, מתח משחק תפקיד בבעיות כמו לחץ דם גבוה, בעיות לב, סוכרת, דיכאון ודלקות פרקים- רק כמה חוליים שאתם לא ממש רוצים.

 

רמות גבוהות של לחץ גם משפיעות על ייצור ההורמון שנקרא קורטיזול, שדבר זה, לפי Mayo Clinic, מגביר את הסיכון שלכם לאינספור בעיות בריאותיות כמו בעיות עיכול, מחלות לב, בעיות שינה, עלייה במשקל ופגימה בזיכרון ובכושר הריכוז- עוד מחלות שאתם ממש לא צריכים בחייכם.

 

אם אתם בשלב מוקדם בעסק שלכם, לקחת חופשה עשוי להישמע מגוחך, אבל אתם חייבים למצוא דרך לצאת קצת ולתת למוח ולגוף שלכם להירגע- מה שיעזור לכם לנהל חיים בריאים יותר, גדושים במערכות יחסים טובות יותר, וזמן יותר יצרני כשאתם נשחקים במשרד.

תגובות

1. הוטלז | 20 ספטמבר 2016

אי אפשר לנסח את הסיבות טוב יותר

אך גם בלי הסיבות האלו מומלץ ורצוי לצאת לחופשה פעם בשנה לפחות בשביל לטעון אנרגיות ולחדש מצברים :)


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.