24 אוגוסט 2015 | ראול וארשנייה
הגביע הקדוש של שיווק סטארט- אפ: חיפוש, חברתי ותוכן

מהיכן אתם מתחילים, בשיווק, כשאתם עומדים להשיק את המוצר או השירות שלכם? זו ככל הנראה השאלה הנשאלת ביותר כשזה נוגע לשיווק סטארט- אפ. שלושה מתוך הערוצים החשובים ביותר שעליכם לקחת בחשבון אם אתם רוצים למשוך טראפיק לאתר האינטרנט של המוצר שלכם ולהגביר מכירות הם חיפוש, חברתי ותוכן.

מהיכן אתם מתחילים, בשיווק, כשאתם עומדים להשיק את המוצר או השירות שלכם? זו ככל הנראה השאלה הנשאלת ביותר כשזה נוגע לשיווק סטארט- אפ, ואחד בשם גאי קוואסאקי הוסיף כמפורסם באומרו "מכירות מתקנות הכל".

 

ודאי, בהקשר של היום, זה נכון: מטרתן של מכירות היא אכן להביא לידים נכנסים לעסק שלכם. אבל קוואסאקי הוסיף גם את זאת: "אם יש לכם יותר כסף מאשר שכל, אתם צריכים להתרכז בשיווק יוצא. אם יש לכם יותר שכל מאשר כסף, אתם צריכים להתרכז בשיווק נכנס."

 

אז, מהיכן עליכם להתחיל? שלושה מתוך הערוצים החשובים ביותר שעליכם לקחת בחשבון אם אתם רוצים למשוך טראפיק לאתר האינטרנט של המוצר שלכם ולהגביר מכירות הם חיפוש, חברתי ותוכן.

 

זה לא האחד או האחר, אלא כל השלושה שאתם חייבים לעשות באופן סימולטני על מנת להרוויח את המקסימום, והסיבה היא: הם כולם מקושרים ביניהם, ולעיתים קרובות תצטרכו להשתמש בערוץ אחד כדי להדגיש את השני.

 

חיפוש

 

חיפוש אורגני עדיין תופס בערך 64% מהזרמת הטראפיק אל אתר אינטרנט. בהתאמה, SEO או התאמה של מנוע חיפוש ממשיכות להיות רלוונטיות למאמצי השיווק שלכם מפני ששיווק תוכן לבדו לא ידרג אתכם גבוה יותר בחיפושי גוגל; התוכן שלכם צריך להיות מותאם היטב לחיפוש, כמו גם האתר שלכם.

 

ישנם שני מרכיבי SEO עיקריים שחשוב לשים לב אליהם מקרוב: התאמת on-page ו-off-page.

 

On-page optimization: אם האתר שלכם נטען באיטיות, אינו מותאם לנייד ואינו מספק חוויית משתמש טובה (קפיצה גבוהה בדירוג), תיוותרו עם התהייה מדוע האתר שלכם אינו מושך טראפיק אורגני מגוגל. גוגל רוצה בחוויה הטובה ביותר האפשרית עבור המשתמשים- כלומר, האנשים שמחפשים משהו צריכים להגיע לתוצאה הרצויה בזמן הכי קצר. כך גוגל מבטיחה שהמוצר שלה עצמה נשאר רלוונטי לבסיס המשתמשים העצום שלה.

 

אבל אם האתר הספציפי שלכם אינו רלוונטי עבור חיפוש משתמש בשביל מילות המפתח שהוא מותאם אליהן, או אם משתמשים לוחצים מיד על לחצן "הקודם" בדפדפנים שלהם ברגע שהם נוחתים באתר שלכם, גוגל תדאג שהוא לא יצוץ בחיפושי משתמשים עבור המונחים הללו.

 

Off-page optimizationברגע שווידאתם שהאתר שלכם מותאם היטב, אתם צריכים להתחיל לבנות אוטוריטה עבור הדומיין שלכם והעמודים שלו. (Domain Authority (DA הוא מדד אתרי אינטרנט שפותח על ידי Moz. זהו אחד המספרים החשובים ביותר שידוע עבור SEO. ככל שציון ה-DA שלכם גבוה יותר, כך סביר יותר שיהיה לכם טראפיק חזק ודירוג גבוה.

 

פקטור ה-off-page החשוב ביותר שמשפיע על ה-DA שלכם הוא היכולת שלכם לקבל לינקים חוזרים טריים וטובים לאתר מאתרים עם דירוג DA גבוה יותר (מציון DA של 25 ומעלה) ובאותו זמן, להיפטר מלינקים רעים.

 

להבנה מפורטת יותר של איך חיפוש עובד, הורידו את המדריך למתחילים ב-SEO מאת Moz.

 

חברתי

 

ככל שאנשים משתפים יותר את התוכן שלכם, כך טוב יותר לדירוג שלכם בגוגל. לא רק זה: יצירת תוכן ויראלי למדיה חברתית גם עוזרת לכם לקבל טראפיק אורגני מערוצי מדיה חברתית שונים שבהם רוב הקהל שלכם פעיל.

 

הנה המרכיבים החשובים שיעזרו לכם למנף את התחום החברתי בדרך היעילה ביותר כדי למשוך טראפיק אורגני, כמו גם לסייע בדירוג בחיפוש.

 

בחירת הערוצים הנכונים: לא כל הקהל שלכם יהיה פרוש לאורך כל הערוצים; אתם חייבים לבחור אחד שתופס את הנתח הגדול ביותר של הקהל שלכם.

 

יצירת אסטרטגיה: ברגע שזיהיתם איזה סוג של תוכן יתיישב הכי טוב עם הקהל שלכם, כזה שאינו עוסק בקידום עצמי לחלוטין, תמצאו שזה קל לשמור ולהגדיל את קהל העוקבים שלכם.

 

היו עקביים: לוקח זמן לבנות קהל עוקבים חזק ונאמן במספרים גדולים, והדרך היחידה לבנות אחד כזה היא להיות עקביים באסטרטגיית המדיה החברתית שלכם.

 

בנו קהילה: ברגע שאתם יוצרים קהילה באופן מוצלח, יהיו לכם חברי קהל עוקבים נאמנים ביותר, מסורים וממוקדי מטרה שלהם תוכלו לשווק (במעודן) לאחר תקופה כלשהי של זמן. לדוגמה, HubSpot יצרו את Inbound.org.

 

אל תפרסמו רק את התוכן שלכם: הדבר האחרון שאתם רוצים להיתפס הוא כמי שנושפים אך ורק בקרן של עצמם. כשאתם משתפים תוכן ברחבי המדיה החברתית, שמרו על מיקס של תוכן נבחר ושלכם.

 

תוכן

 

תוכן הוא הלב של כל יוזמת שיווק- תהיה זו המדיה החברתית או ניסיונות האופטימיזציה של האתר שלכם. מבין ערוצי השיווק, האחד שעמו הקהל שלכם בא במגע הוא התוכן.

 

הנה הוכחה לכך שתוכן מוכר: במחקר אחד, 71% ממשווקי B2B השתמשו בתוכן שיווקי כדי לייצר לידים, ושיווק תוכן ייצר פי 3 לידים משיווק יוצא מסורתי, אבל עלה 62% פחות.

 

בינתיים, שימו לב למרכיבי המפתח של שיווק תוכן אפקטיבי כדי לייצר עוד טראפיק, לבנות מותג ולהגביר מכירות.

 

הגדירו את המטרה: כתבו את מטרותיכם בבהירות- מהי התוצאה הרצויה של שיווק תוכן. האם זה להשיג עוד טראפיק, לבנות הכרה במותג דרך הנהגת מחשבה, הגברת הרשמות לרשימת הדיוור שלכם או בניית מותג אישי?

 

צרו ערבוב בכתיבה: שחקו עם פורמטים שונים מבלי להגביל את עצמכם לטקסט רגיל. סרטוני וידאו ותוכן ויזואלי ידועים בכך שהם תופסים את הקהל יותר מאשר מאמרים מבוססי טקסט רגיל.

 

תכננו 20% כתיבה, 80% קידום: שני פרסומים טובים ומפורטים היטב לשבוע, מאובזרים בערך, יכולים להביא יותר משיכה מאשר חמש כתבות קצרות וחסרות עומק. נצלו 20% מהזמן שלכם לכתיבת אותן שתי כתבות תוכן מעולות לשבוע והאיזון של הזמן שלכם יגביר את זה.

 

הבינו את הקשר שבין חיפוש לחברתי: כתיבת תוכן איכותי שפונה או עונה על שאלות הקהל שלכם (בדרך כלל, מילות מפתח קשורות ל-SEO שלכם), תעזור לדרג אתכם גבוה יותר במנועי חיפוש. ככל שאנשים מוצאים בתוכן שלכם ערך, כך סביר יותר שהם ישתפו- וישלחו לגוגל את האות שמאמר מסוים הוא בעל ערך עבור הקוראים, וכך הוא יעלה מעלה בדירוגים.

 

תוכן טוב מספק גם מזון עבור שיווק המדיה החברתית שלכם.

 

אם תקלעו בכל הערוצים, אתם ודאי תהיו על הדרך להגיע אל אותו "גביע קדוש" של שיווק.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.