8 ספטמבר 2015 | ג'ון ראמפטון
אפילו ליזמים העסוקים ביותר- 6 טיפים איך לישון כמו שצריך

אם אינכם ישנים מספיק שינה איכותית, העבודה שלכם ניזוקה, העסקים שלכם ניזוקים, הבריאות שלכם ניזוקה, הלקוחות שלכם ניזוקים. לאף אחד זה לא מגיע, ובטח שלא ללקוחות. במהלך השנה האחרונה שמתי לב לכך שהגוף והעסקים שלי סובלים אם אני ישן פחות משש שעות בלילה. אני פשוט לא יכול לעשות את הדברים כמו שאני רגיל.

אני, כמו הרבה יזמים שם בחוץ, עובד הרבה יותר מדי ולעיתים השינה שלי ניזוקה בעקבות כך. אני מוצא את עצמי עובד מעל ל-12 שעות ביום בכל יום בשבוע. שעתיים שלוש נוספות עם המשפחה אינן משאירות יותר מדי זמן לשינה.

 

אם אינכם ישנים מספיק שינה איכותית, העבודה שלכם ניזוקה, העסקים שלכם ניזוקים, הבריאות שלכם ניזוקה, הלקוחות שלכם ניזוקים. לאף אחד זה לא מגיע, ובטח שלא ללקוחות. במהלך השנה האחרונה שמתי לב לכך שהגוף והעסקים שלי סובלים אם אני ישן פחות משש שעות בלילה. אני פשוט לא יכול לעשות את הדברים כמו שאני רגיל.

 

לאיגוד השינה הלאומי (האמריקאי), יחד עם אינספור מומחי שינה, יש להקה של שיטות בשרוול שיעזרו לכם להשיג שינה טובה יותר, עמוקה יותר ואיכותית יותר. למרבה הצער, לא כל הטריקים הללו מותאמים לאורח החיים היזמי. לדוגמה, עבורי זה בלתי אפשרי לדבוק באותו לו"ז שינה בכל ערב, במיוחד כשלעיתים אני עובד חמש שעות, לפעמים עשרים, ובדומה לרוב היזמים אני נוסע בכל העולם בניסיון לחזק שותפויות ומשקיעים.

 

ובכל זאת, אתם יכולים לישון כמו שאתם צריכים למרות לוח הזמנים המטורף הזה. הנה כמה הרגלי שינה שעזרו לי לישון יותר טוב עם אורח החיים המשוגע שלי כיזם:

 

1. החשיכו את החדר ככל האפשר.

 

ישנם דברים שהם בשליטתכם, כמו לבזבז על וילונות האפלה בבית שלכם. במקומות אחרים, חסמו את האור מהמסדרון בעזרת מגבת על הדלת או בחרו חדרי מלון שיש בהם וילונות האפלה כשמתאפשר. לא משנה כמה את חושבים שאתם "טובים" בלישון באור, קצב היממה שלכם חולק עליכם.

 

2. הסירו את כל המכשירים האלקטרוניים.

 

לאשתי ולי יש כלל ברזל- בלי טלפונים סלולריים בחדר השינה שלנו. זה עוזר להרחיק אורות והסחות דעת מחדר השינה. אפילו האור הקטן שבקטנים יכול להיות מטריד, ומחקרים מצביעים על כך ש"פלט" שבא אפילו ממכשירים רדומים יכול להפריע לשינה. אנחנו הזמנו שעון מעורר של פעם מאמזון על מנת להתעורר. בבתי מלון, ארזו את כל מכשירי האלקטרוניקה שלכם במזוודה והזמינו שירות השכמה.

 

3. הפסיקו להסתכל במסכים שעתיים לפני השינה.

 

זה אחד קשה עבור יזמים כמוני. אני נאבק בזה הכי הבה, אבל זה הכרחי עבור השינה שלכם. להביט במסך, בין אם זה הטלפון או הטלוויזיה שלכם, משאיר אתכם מחוברים ומקשה על ההירדמות. מאז שהורדתי את כל ה"מסכים" מחיי שעתיים לפני השינה מוקדם יותר השנה כחלק מהמטרות שלי לשנה החדשה, הרגלי השינה שלי השתפרו. צמיד ה- Fitbit שלי מסכים עם זה.

 

4. סגלו לעצמכם שגרת שינה.

 

בנוסף להיפרדות מאלקטרוניקה שעתיים לפני השינה, מצאו מה שמרגיע אתכם. אולי זו כוס תה ישנונית, אמבטיה חמימה או קריאת ספר למשך כ-30 דקות (אולי ספר עסקי?). זה צריך להיות "זמן שלכם" ועליכם לגלות מה עוזר לכם להירדם. לי יש את השגרה של צחצוח שיניים, שירותים וישר למיטה. הגוף שלי מכיר ומתחיל לכבות. אפילו לרוב מובילי Fortune 500 יש את אותם הרגלים. בתקווה שאתם יכולים לפנות זמן לפות לשעתיים, אבל כל כמות זמן עוזרת.

 

5. גלו מהי השינה הטבעית ההכרחית לכם.

 

באופן אידאלי, אתם מתעוררים בלי שעון מעורר. מספר השעות שלוקח להשיג את הדבר הזה הוא מספר השעות שעליכם לנוח (להוציא בעיות שינה למיניהן). אשתי זקוקה לבין 9-10 שעות בלילה, בעוד אני זקוק רק לשבע. הזמן הממוצע הוא שמונה שעות, אבל אתם עשויים להיות בטווח שבין 6-12. כל אחד שונה.

 

6. מצאו אילו מזונות מיטיבים איתכם.

 

הכי טוב לא לאכול שום דבר שעתיים לפני השינה ולהקל על שתיית המשקאות כך שהשלפוחית לא תהיה מלאה באמצע הלילה. עם זאת, ישנם מזונות קלים יותר לעיכול מאחרים. מאכלים חריפים, עתירי קפאין ומאכלים כבדים ושומניים יכולים להיות הרסניים להרגלי השינה שלכם.

 

הכי חשוב, זכרו ששגרת השינה הטובה היחידה היא זו שעובדת עבורכם. שחקו עם זה ולטשו את זה. עם זאת, שימו לב לתעדף את השינה. אחרת, לא תוכלו להעניק בשלמות לשאר תחומי החיים שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.