17 ספטמבר 2015 | מורן בן עטר
סופ"ש חברתי - האקסלרטור ההנדסי AtoBe

AtoBe הוא בית לבוגרים, לסטודנטים ולתושבי ירושלים שרוצים להנדס את חלומם למציאות ולבנות את העסק ההנדסי-טכנולוגי תחת מטריית עזריאלי - המכללה האקדמית להנדסה בירושלים.

מי אנחנו:

 

AtoBe הוא האקסלרטור ההנדסי הגדול בארץ, הממוקם בעזריאלי המכללה האקדמית להנדסה בירושלים.

אנחנו מקדמים יזמים ויוזמות שההנדסה העומדת מאחוריהם היא בעלת חלק מהותי ומשמעותי, ומסייעים להם להנדס את חלומם למציאות ולבנות חברת סטרטאפ תחת מטריית המכללה להנדסה.

 

 

מה אנחנו עושים:

 

אנחנו מסייעים ליזמים בתוכנית שאורכת כ-6 חודשים, תקופת זמן ארוכה יותר מרוב תכניות ההאצה הקיימות, ולכן אפקטיבית יותר להוכחת היתכנות הנדסית. התכנית מקנה ליזמים הזדמנות ללמוד מהטובים ביותר בתחום, לצבור ידע מקצועי וטכנולוגי ולקבל, ללא עלות, כלים חשובים וקשרים עם גופים מובילים בעולם היזמות הטכנולוגית.

 

היזמים בתכנית שלנו מקבלים משרד קבוע משלהם בתוך מרחב עבודה פתוח, מפרה ומאובזר. בשונה משיטת "הכיסא החם", יש להם אפשרות להשאיר את הציוד והמחשבים במקום שמיועד להם בלבד לכל אורך ההכשרה. תכנית ההכשרה האינטנסיבית, כוללת סדנאות עבודה ותכנים דידקטיים שנבחרו בקפידה בנושאים כמו: ניהול פרוייקטים בסטרטאפ, מודיעין עסקי, ניהול זמן, חקר שוק בינלאומי, חווית משתמש UX UI, מכירות, חידוד מסרים ועמידה מול קהל, היבטים בפיתוחי אפליקציות ועוד.

 

בנוסף, זוכים היזמים לקבל הרצאות מומחים והרצאות Off The Record של יזמים וסטרטאפיסטים מנוסים; מפגשי Pitch שבהם מתרגלים, בכל פעם מול מומחה מתחום אחר, העברת מצגת החברה ומלטשים את היכולות הרפרזנטטיביות; מפגשים חברתיים עם תוכנית חיצוניות ומפגשי מועדון היזמות; ומפגשי סיכום שבוע, בהם סורקים את המשימות השבועיות של כל קבוצה וקבוצה, מנסים להתיר בעיות ולבחון פתרונות במפגש עבודה של כל הקבוצות יחד.

 

מעבר לכך, יש ליזמים גישה מלאה למתקני המכללה ומשאביה, לרבות: מעבדות מחקר והוראה, על כל הציוד הנמצא בהן, מהדפסה בתלת ממד, דרך מעבדות אלקטרוניקה ותקשורת ועד ריאקטורים ומעבדות כימיה וגם חדרי ישיבות; ספריה בה אפשר לבצע חקרי שוק עולמי ולהשאיל חומרים אקדמיים; אפשרות השאלת מכשירי מובייל, טבלטים, מחשבים לבישים וכו' לצרכי פיתוח; שעות קבלה עם מרצים אקדמיים מהשורה הראשונה; קורסים אקדמיים רלוונטיים ללא עלות; השתתפות החברות בתוכנית ההתמחות של הסטודנטים הבוגרים, שמשמעותה שסטודנטים בשנתם הרביעית יכולים לבצע את ההתמחות ההנדסית שלהם, האורכת שנה, באחת החברות המתפתחות באקסלרטור; קפיטריה ואפילו מכונת אספרסו מפנקת במרחב העבודה.

 

האקסלרטור ותכנית ההכשרה נהנים מתמיכת שותפים בינלאומיים וישראלים, שכל אחד מהם בחר להעניק לחברות חבילת תמיכה משמעותית לקידום המיזם שלהן. בין השותפים: Deloitte ,Microsoft Ventures, Indiegogo, Dale Carnegie, Amazon, בנק הפועלים, הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים ורבים אחרים.

 

 

הערך מוסף שלנו:

 

האקסלרטור מתמקד במיזמים שלמכללה, בכל אחד משמונת תחומי ההנדסה שלה, יש ערך מוסף משמעותי להעניק להם.  

 

 

שורת הרווח החברתי/קהילתי/מקומי שלנו:

 

היזמים בתוכנית לא נדרשים להעביר זכויות, קניין רוחני, תשלום או מניות למכללה. התוכנית למתקבלים הינה חינמית, פתוחה לכל ונועדה לחזק את ירושלים וכלכלתה. תפקיד האקסלרטור הוא לחזק את מיצוב המכללה כמרכז של יזמות טכנולוגיה וחדשנות לתושבי ירושלים וסביבותיה. AtoBe הוא בית לבוגרים, לסטודנטים ולתושבי ירושלים שרוצים להנדס את חלומם למציאות ולבנות את העסק ההנדסי-טכנולוגי תחת מטריית המכללה. 

 

 

במה אנחנו הכי גאים:

 

אנו גאים בתוצרים המדהימים של המחזור הראשון שלנו שהסתיים לאחרונה, עם 4 מתוך 7 חברות שגייסו השקעת סיד, השתתפו בתחרויות ובכנסים בינלאומיים וישראליים וזכו בתחרויות ישראליות ועולמיות מובילות בתחומן.

 

ומעל לכל אלה, אנחנו גאים בחבורה המדהימה והיצירתית של היזמים והיזמיות שהשתתפו בתוכנית והפכו למשפחה קרובה פעילה ותומכת שהביאה איתה כמות עצומה של אהבה אותה אי אפשר למדוד בכסף.

 

 

אנחנו לא דורכים במקום ועובדים במרץ על...

 

המחזור הבא של האקסלרטור היוצא לדרך באוקטובר ואיתו 7 חברות מלהיבות ומיזמים מגניבים שיצאו לדרך מהירה וחדשה. בלי קשר לכך, ממשיכה פעילות מועדון היזמות שלנו "AtoBe Business Class" שיפנק את החברים בו בתכנים משובחים ונטוורקינג גם לאורך השנה הקרובה. אנחנו דואגים גם לפעילויות חברתיות נוספות בשיתוף התאחדות הסטודנטים במכללה ועוד.. ועוד..

 

 

מי הם שחקני הנשמה שתורמים להצלחה שלנו

 

אנחנו בקשר הדוק ומשתפים פעולה עם כל השחקנים באקוסיסטם היזמי ירושלמי, היה לנו הכבוד להפיק את תחרות אפליקציות עבור עיריית ירושלים יחד עם SifTech. אנחנו משתפים פעולה עם פרזנטנס, עם עמותת הגג MadeInJLM, עם שבוע היזמות הבינלאומי ועם וכל גורם אחר שרוצה. הנשמה מבחינתנו באה מהקהילה שאנו גאים להיות חלק ממנה. 

 

 

מי מתאים לשחק אצלנו בנבחרת

 

כל קבוצה של יזמים שיש במיזם שלהם מספיק הנדסה, חדשנות ובשורה טכנולוגית, ושלנו כמכללה להנדסה, יש ערך מוסף משמעותי לתת לה.

 

 

האליפות בשבילנו היא...

 

הצלחת המיזמים, הוכחת היתכנות הנדסית של הרעיונות מאחורי המיזמים, גיוסי סיד מרשימים, גדילת הצוותים והחברות ותמיכת התוכנית בכלכלת ירושלים. 

 

 

ככה שומרים אתנו על קשר:

בפייסבוק, באתר, ישירות במייל אל מיכאל מזרחי מנהל התכנית [email protected] או אל רייצ'ל הקואורדינטורית [email protected]. בנייד של מיכאל: 050-6721738, או למשרד: 02-6588033. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.