27 אוגוסט 2017 | ג'ון ראמפטון
5 דרכים קלות להפיכת הצוות שלכם לבריא ופרודוקטיבי יותר

ימי עבודה תמיד היו ארוכים, ורוב עובדי המשרד מבלים לפחות שמונה שעות יושבים מול מקלדות, מקלידים עצמם לדעת במחשביהם, אבל הסטנדרטים של התרבות המשרדית התחילו להשתנות במהלך השנים האחרונות. מנהלי משרדים הבינו שמקום עבודה שמח הוא מקום עבודה יצרני.

ימי עבודה תמיד היו ארוכים, ורוב עובדי המשרד מבלים לפחות שמונה שעות יושבים מול מקלדות, מקלידים עצמם לדעת במחשביהם, אבל הסטנדרטים של התרבות המשרדית התחילו להשתנות במהלך השנים האחרונות. מנהלי משרדים הבינו שמקום עבודה שמח הוא מקום עבודה יצרני.

 

כתוצאה מכך, משרדים נראים שונה. מרחבי משרדים של חברות חדשות וכאלה ששופצו לאחרונה מעדיפים עיצוב בסגנון פתוח המעודד יותר אינטראקציה בין קולגות. זה כבר לא מפתיע למצוא שולחן כדורגל או הוקי- אוויר בסביבת העבודה. הטבות אחרות מטעם העבודה יכולות להיות חברות במועדון כושר של החברה, מסיבות משרדיות, אוכל וחטיפים, ארוחת צהריים ולוחות זמנים גמישים יותר.

 

אבל מה עם הזמן שבו העובדים באמת מבלים בעבודה עצמה? כיצד המשרדים יכולים להקל על השחיקה הידועה לשמצה של תשע עד חמש, תוך כדי הרמת המורל בחברה, רמות האנרגיה וקידום בריאות פיזית? למעשה, זה לא אמור להיות כל כך קשה. הנה חמישה דברים שאני עשיתי במשרד שלי כדי להתחיל להנהיג פרקטיקות בריאות ותקשורת שמחה בין כל העובדים.

 

1. לשים יותר צמחים ברחבי המשרד.

 

שילוב של יותר ירוק במשרד הוא הדרך הפשוטה והאפקטיבית ביותר כדי להניע פרודוקטיביות קדימה, לנקות את האוויר ובאופן כללי, לשמור על עובדים שמחים יותר. על ידי הצבת כמה צמחים ביתיים ברחבי המשרד, במקומות שכולם יכולים לראות אותם, חוקרים אומרים שעובדים הם פרודוקטיביים פי 15 מאשר אם הם היו במשרד מינימלי, "רזה" יותר. אלו הן רק ההשפעות הפסיכולוגיות. הוכח גם שצמחים מפחיתים את רמות האבק הנישא באוויר, הטמפרטורה באוויר ורעשי רקע- ואיכות האוויר תמיד הייתה הכי גרועה במשרד.

 

2. שלבו שולחנות עמידה.

 

הרבה משרדים החלו לשלב, במהלך השנים, יותר שולחנות עמידה בתוך חללי העבודה- ומסיבה טובה. דו"ח שפורסם על ידי Annals of Internal Medicine  גילה כי יותר ממחצית חיי הערות של אדם ממוצע עוברים בישיבה.  רוב הזמן הזה, ניתן להניח, הוא לצד שולחן עבודה ברכינה מול מחשב. הדו"ח הזה, המשתמש בממצאים שלוקטו מתוך 47 מחקרים בריאותיים העוסקים בהתנהגות בישיבה, מצא שאנשים, כולל אלו שמתעמלים, היושבים לאורך פרקי זמן ארוכים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות במחלות לב ובסוכרת. שולחנות עמידה, מצד שני, הוכחו כמשפרים יציבה, שורפים יותר קלוריות, משפרים חילוף חומרים ומגבירים את זרימת הדם. לעיתים קרובות, עובדים מרגישים יותר אנרגטיים כשהם מתרגלים לעמידה, והם מקבלים יותר מוטיבציה להמשיך לעבוד.

 

3. ספקו חטיפי בריאות.

 

אין דבר שמשפר את המורל במשרד יותר מיום הדונאטס החגיגי, ואף אחד לא מציע להחליף את עוגות השוקולד בימי ההולדת במשרד בחרובים. אבל לרוב, חטיפים בעבודה הם ברמה ירודה וגרוע מכך, לא בריאים. במקום לקבל למשרד משלוחים של עוגיות סנדביץ', ממתקים ובייגלים, המשרדים צריכים לשקול אספקה של טיפים בריאים יותר לרווחתם הכללית של העובדים. אגוזים, פירות יבשים ופופקורן דל שומן הם כולם חטיפים בריאים וטעימים שלא יביאו את העובדים לכדי נפילת סוכר.

 

חברות כגון MunchBetter ,NatureBox ו- UrthBox מציעות תוכניות משרדיות על מנת לספק לצוותים גדולים יותר מגוון מותאם של חטיפים ייחודיים, אורגניים ובריאים. רעיון נהדר אחר הוא לחבור לחווה חקלאית חברתית מקומית כדי לקבל משלוחים שבועיים של ירקות ופירות טריים להנעת האנרגיה.

 

4. קדמו פעילות גופנית.

 

באמת שאין צד שלילי בשילוב יותר פעילות גופנית לתוך יום העבודה. היתרונות הם רבים מספור. הפסקה פשוטה של חמש דקות להתמתח או ל-Jumping jacks יכולה להזרים מנה מהירה של אנדורפינים לגוף, להניע עירנות, לשפר את היציבה ולשרוף קלוריות. ישנם דרכים רבות בהן משרדים הצליחו להפוך את כוח העבודה שלהם לפעיל יותר: קבוצת יוגה שבועית, אימון משקל גוף משרדי, מתיחות בנות שתי דקות מדי שעה, או אפילו רק שילוב של שולחן פינג פונג לתוך מתחם העבודה.

 

5. עודדו פגישות בהליכה.

 

רבים מהמוחות הגדולים בתעשיית הטכנולוגיה מעדיפים לעשות את הפגישות שלהם בחוץ: דווח שסטיב ג'ובס בילה שעות בפגישות בהליכה, ג'ק דורסי ומארק צוקרברג גם הם חסידי הדיבור תוך כדי הליכה, והנשיא ברק אובמה גם הוא מגיע לכמה מההחלטות הטובות ביותר שלו בהליכה במדשאות הבית הלבן.

 

קשה לקיים פגישת מחלקה רחבה או שיחת ועידה בחוץ, אבל בשביל קבוצות קטנות יותר ושיחות אחד על אחד, שינוי הנוף בדרך כלל יתקבל בברכה. פגישות בהליכה קוצרות את היתרונות הפיזיים שביציאה החוצה, מעלות את רמות האנרגיה, מגבירות את הריכוז, מקפיצות את היצירתיות ועוזרות למשתתפים להירגע ולהיפתח אחד לשני.

 

בנוסף לפגישות, ב-Due אנחנו מעודדים אנשים לצאת לשתי הליכות ביום, בדרך כלל למשך כ-15 דקות. אנחנו מבקשים מכולם להשאיר את הפלאפונים שלהם כדי שלא יהיו הסחות דעת. זהו הזמן שבו אנחנו צריכים באמת להכיר לעומק את האנשים שאיתם אנחנו עובדים. כמו כן, הגענו לכמה רעיונות מדהימים. הטבע מצמיח רעיונות חדשים. אני חוזר מההליכות הללו עם בהירות טובה יותר ומרוכז יותר בעבודה. מאז שהטמענו ועודדנו לכך את כל העובדים, הפרודוקטיביות שלנו התגברה יותר מאי פעם.

 

אפילו לדבר בינינו על להישאר עירניים ובריאים הוכיח את עצמו כברכה לבריאות המשרד. שיתוף ברעיונות להרגלי שמירה על בריאות אישית, התעמלות והורדת מתח יהווה השראה לאחרים במשרד לנסות את אותו רעיון בחייהם שלהם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.