23 ספטמבר 2015 | מערכת
האקסלרטורים המובילים בעולם בתחום ה״אינטרנט של הדברים״

מעוניין לפתח מוצר בתחום ״האינטרנט של הדברים״? הנה רשימה של 12 אקסלרטורים עולמיים בתחום:

״האינטרנט של הדברים״ (IoT - Internet of Things) הוא התחום פורץ הדרך והגבולות בעולם הטכנולוגי כיום, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, מכשור לביש נהיה שכיח יותר ואיסוף המידע משתכללים אפשרויות נוספות פורצות דרך נכנסות לחיינו.

על מנת לפתח את המוצרים הטובים בעולם הIoT ישנם מספר מרכזי אקסלרציה המתמחים בתחום, הנה הראשיים:

 

סן פרנסיסקו:

1. Alchemist IoT Accelerator

תכנית של שישה חודשים בסן פרנסיסקו המבקשת בממוצע 5% עם סיום מוצלח של התכנית. לתכנית יש דמי רצינות של 1000$ לחודש/למייסד אך מספקת הון נוסף לכיסוי הוצאות אלו במידה ויש צורך. עם סיום מוצלח של התכנית תתבצע השקעה של כ28,000$ בממוצע בסטרט-אפ. האקסלרטור מדורג כאחד מחמשת הטובים בארה״ב וממקד את עבודתו בסטרט-אפים הנרכשים על ידי חברות גדולות.

 

2. Bolt

האקסלרטור הממוקם בבוסטון ובסן פרנסיסקו מציע השקעה של 500,000$ בחברות המסיימות את תכנית ההאצה שלו המיועדת למוצרי חומרה. התכנית אורכת שישה חודשים במהלכה מקבלות החברות ייעוץ מקצועי, שירותי ייצור, שיווק והפצה של המוצר לשוק. האקסלרטור מספק מעבדת ייצור למוצרי חומרה והתמחותו בסקטור זה מאפשרת לBolt לספק את אחת מתכניות ההאצה הטובות ביותר בשוק.

 

3. Highway 1

האקסלרטור מציע תכנית של 4 חודשים בסן פרנסיסקו עבור סטרט-אפים בעלי דגם (prototype) של מוצר, במסגרת התכנית החברה תביא את הדגם לייצור, גדילה ושיווק. האקסלרטור מציע 50,000$ עבור 4-7% מהחברה, התכנית היא חברה של PCH וגייסה כבר למעלה מ41 מיליון דולר עבור חברותיה.

 

4. Lemnos Labs

האקסלטור מציע תכנית דינמית בין 5-16 חודשים בסן פרנסיסקו עבור חברות הרוצות לפתח מוצרים לפני שלב הדגם. האקסלרטור ישקיע בין 100,000-250,000$ עבור כ-10% מהחברה במפתח של 10% עבור 100,000$. הם מציעים תכנית מקיפה משלב הדגם ועד היציאה לשוק תוך ליווי אישי ואינטנסיבי לחברות בתחום רחב של מוצרים חכמים.


 

5. Plug and Play

אקסלרטור הממוקם בסיליקון ואלי ומספק תכנית של 12 שבועות במהלכה לסטרט-אפ ניתנת גישה וליווי לכל מה שלסיליקון ואלי יש להציע. האקסלרטור משקיע בחברות בשלבים מוקדמים וגם בחברות לאחר השקעה ראשונית ולכן הסכומים משתנים. האקסלרטור עובד עם שותפים גדולים מאד ומספק בכך גישה רחבה לשוק.

 

ניו יורק:

6. R/GA Accelerator

האקסלרטור מציע השקעה של 20,000$ (עבור 6%) ועוד 100,000$ באג״ח עם סיום התכנית שאורכה 3 חודשים. לאקסלרטור שותפים מהגדולים במשק האמריקאי כמו American Airlines ו- Intel ובכך מספק ערוץ ישיר לתאגידים המשפיעים ביותר בשוק. האקסלרטור ממוקם בניו יורק אך לא מגביל את משתתפיו לעבוד מניו יורק, בנוסף לכך תכנית המנטורים של Techstarts איתה עובדים באקסלרטור פרוסה בכל רחבי ארה״ב ומספקת רשת ענפה למשתתפים.


 

לונדון:

7. Brees Reply

תכנית של 12 חודשים בלונדון, מינכן ומילאנו מספקת לחברות גישה לשוק האירופי בנוסף לאמריקאי. האקסלרטור מגדיר עצמו כ׳מתקדם׳ ומתמקד בתחומים: כושר, בריאות, בתים חכמים, ייצור, תעבורה ואנרגיה. בסיום התכנית יש אפשרות להשקעה ראשונית או נוספת המשתנה מחברה לחברה עבור אחוזי החזקה בסטרט-אפ.

 

ברצלונה:

8. Start-Up Bootcamp

מפעילה 10 תכניות אקסלרציה ברחבי אירופה, עבור IoT התכנית ממוקמת בברצלונה למשך 3 חודשים בסופם האקסלרטור משקיע 15,000 אירו בחברה עבור 8%. האקסלרטור מתמקד בחברות בשלבים ראשונים ומלווה דרך שלבי הייצור, שיווק והשקעה בסיומה לחברות יש אפשרות להציג בכנס הענק Mobile World Congress 4YFN.

 

איטליה:

9. Industrio

האקסלרטור משקיע בחברות בשלבים המוקדמים, לפני הדגם במטרה ללוות בתהליך ליצירת דגם מוצר תוך השקעה ראשונית גבוהה של עד 125,000 אירו במזומן, בהשקעה ובשירותים עבור 10-15%. התכנית ממוקמת באיטליה למשך 5 חודשים בהם התכנית מתמקדת בכל מה שסטרט-אפ בשלבים הראשונים צריך: יצירת דגם, מודל עסקי, ייצור, גיוס כספים ויציאה לשוק.

 

סין:

10. HAX

תכנית האקסלרציה של HAX אורכת 111 ימים בשנזן, בירת הייצור של מוצרי אלקטרוניקה בסין- מיקום המספק לחברות יתרון בתחום יצור הדגם והמוצר. במסגרת התכנית, הסטרט-אפים יקבלו ליווי צמוד שבסופו יציגו בסן פרנסיסקו. האקסלרטור ישקיע באפיקים שונים בחברות בין 25,000$ ועד 200,000$ עבור 6-9%.

 

מישיגן:

11. Seamless

האקסלרטור מספק תכנית של 12 שבועות בגרנד רפידס, מישיגן במסגרתה ילוו את החברות ויספקו להן שירותים בשווי 400,000$. עם סיום התכנית תשקיע Seamless כ-20,000$ עבור 6% בסטרט-אפים המתרכזים בתחומים: בריאות, בתים חכמים, מקומות עבודה, ייצור, תעשיות הרכב וקמעונאות.

 

ישראל:

12. Vertical Engine

האקסלרטור מציע תכנית בת 3 חודשים לחברות Early Stage בשלבים של אבטיפוס/מוצר ראשוני. התכנית אינה לוקחת אחוזים מהחברה ומבטיחה חיבור לשחקנים הגדולים בעולם ה-IoT, ביניהם חברת בזק וחברת הייסנס הסינית מהמובילות בשוק, התכנית פועלת גם בשותפות עם אוניברסיטת ת"א ומרכז היזמות StarTAU.  הצוותים המתקבלים יהנו ממחלל עבודה בת"א, גישה לחוקרים וסגל בכיר באוניברסיטה, מנטורינג אינטנסיבי ע"י יזמים, משקיעים ומומחים בעולם ה-IoT לצד ייעוץ וחניכה ע"י בכירים בבזק והייסנס וליווי מקצועי צמוד של הצוות ב-Vertical Engine. בנוסף, המיזמים הנבחרים יוכלו לנסוע למטה חברת הייסנס בסין ולהיפגש עם בעלי תפקידים בכירים כחלק מ-Roadshow מקצועי. האקסלרטור מאפשר לסטרט אפים גישה לכלל הגורמים הרלוונטיים בשוק למען ייצור מוצר המותאם לשווקים ומוכן להמשך ייצור, שיווק ופיתוח.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.