7 אוקטובר 2015 | מערכת StartIsrael
יזמים וחברות סטארט אפ ישראליות – בואו לקדם את הרעיון שלכם בברלין.

בשנים האחרונות מתפתחת ברלין גם בתחום היזמות הטכנולוגית והמוניטין שלה כבירת הסטארטאפים של גרמניה הולך ומתחזק. הסביבה הצעירה והתומכת, יחד עם תמיכה מוסדית של העיר, המוסדות האקדמיים שבה וחברות אנטרפרייס גרמניות מתחומים רבים הממוקמות בה, מהווים כולם סיבה מעולה ליזמים להגיע לברלין.

 

תל אביב וברלין בשיתוף פעולה ראשון שיעניק מלגות ליזמים ולסטרטאפים ישראלים לפתח את המוצר שלהם בברלין ולחדור לשוק האירופאי.

 

כחלק מהתנעת המהלך, יוגרלו חמש נסיעות "הכל כלול" לברלין שיאפשרו הצצה לאקו סיסטם המקומי, במסגרת אירוע  Tel Aviv Startups go Berlin  

 

ברלין ידועה כיעד אטרקטיבי לצעירים. בין אם אלו אמנים או יוצרים מכל תחום שהוא, העיר מושכת אליה צעירים המעוניינים להתפתח ולמצוא את דרכם בעולמות הללו. ברלין נחשבת עיר פתוחה, ליבראלית, נעימה וכזו המשרה אוירה של יצירתיות. אין ספק שהעלויות הנמוכות של מחייה בעיר, דבר שדנים בו רבות בתקופה האחרונה בישראל, מעלה את קרנה ואת הרלוונטיות שלה בפני הצעירים הישראלים שנוהרים אליה בהמוניהם.

 

בשנים האחרונות מתפתחת ברלין גם בתחום היזמות הטכנולוגית והמוניטין שלה כבירת הסטארטאפים של גרמניה הולך ומתחזק. מתוך הבנה והכרה בכוחו של השוק האירופאי, ואולי כי השוק האמריקאי מרגיש קצת רווי, צעירים רבים המעוניינים לקדם את הרעיון או המוצר הטכנולוגי שלהם בפני קהל גדול ומגוון בוחרים להתיישב בה. הסביבה הצעירה והתומכת, יחד עם תמיכה מוסדית של העיר, המוסדות האקדמיים שבה וחברות אנטרפרייס גרמניות מתחומים רבים הממוקמות בה, מהווים כולם סיבה מעולה ליזמים להגיע לברלין.

 

התפתחותה של ישראל בכלל ותל אביב בפרט - כמעצמת סטארטאפים, הובילה למהלך בלתי נמנע של שיתוף פעולה בין שתי הערים.

 

בשבוע הבא, תשיק עיריית ברלין שיתוף פעולה ראשון מסוגו יחד עם עריית תל אביב, אשר יכלול  מלגות חילופי סטארטאפים בין הערים. סטארטאפים ישראלים יזכו בהזדמנות לחיות ולעבוד בברלין, לקבל סיוע בפיתוח המיזם או הרעיון שלהם, ליצור קשרים עם אנשי מקצוע בתחומים רבים שיוכלו לסייע לו, להכיר ולהשתלב בעולם הסטארטאפים הברלינאי במטרה שזה ישמש עבורם חלון כניסה לשוק האירופאי ולהצלחה הגדולה. תהליך דומה יתרחש בברלין ויעניק לסטארטאפים מקומיים שם הזדמנות לחוות את חיי האקו סיסטם של תל אביב.

 

מאחורי שיתוף הפעולה עומדת Berlin Partner, חברה בשותפות פרטית וציבורית הפועלת תחת חסות הסנאט של ברלין (שיהא מדינת עיר) ובשיתוף עם מעל ל200 חברות טכנולוגיה, מחקר, שיווק ומידע גרמניות. החברה מציעה תמיכה עסקית וטכנולוגית לחברות מכל העולם, פועלת בשיתוף פעולה עם עשרות משקיעים ומוסדות מדעיים בברלין, ומציעה שירותים מותאמים אישית המבוססים על רשת המדע, המחקר והקשרים אותם מפעילה Berlin Paretner, יחד עם מומחים ושותפים רבים במגוון רחב של תחומים. לתוכנית תל אביב ברלין שותפה גם חברת Tel Aviv Global הישראלית הפועלת למטרה דומה. זהו שיתוף פעולה ראשון בין שתי החברות.

 

התוכנית תעניק לסטארטאפים חללי עבודה, סיוע בקבלת ויזת עבודה, ייעוץ מקצועי בתחומי הטכנולוגיה, השיווק וגיוס ההון, חיבור לעולם הסטארטאפים המקומי, וכן השתתפות באירועים וכנסים וחיבור לאנשי מקצוע נוספים. 

 

שיתוף הפעולה ייצא לדרך באירוע מיוחד שייערך בנוכחות ראש העיר של ברלין, מיכאל מולר, אשר יגיע לביקור ראשון בישראל. בביקור ייפגש מר מולר, ראש העיר של ברלין, עם ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ויחד יוציאו לדרך את שיתוף הפעולה.

 

האירוע יתרחש ביום ראשון הקרוב 11.10.2015, על גג מתחם ה-WE WORK ברחוב דובנוב 7 בתל אביב. במהלך האירוע יוגרלו חבילות טיסה, לינה ואירוח מלא למשך 10 ימים בברלין, אשר יאפשרו טעימה ראשונה מחיי האקו סיסטאם הסטארטאפי של ברלין. חמש חבילות יוגרלו בין חברות סטארטאפים שיירשמו מראש לאירוע שהשתתפות בו היא ללא עלות, ויצליחו לספק הסבר משכנע מדוע נסיעת הטעימה הזו מגיעה דווקא להם.

 

חברות סטארטאפ ויזמים צעירים מוזמנים להציע מועמדותם להשתתפות במלגה ובאפשרות לזכות בחבילת הטיסה ואירוח בברלין למשך 10 ימים "הכל כלול" באמצעות מילוי טופס ההשתתפות.

 

Tel Aviv Startups go Berlin- ייערך ביום ראשון 11.10.2015 בשעה  17:30, We Work Roof Top – דובנוב 7 תל אביב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.