12 אוקטובר 2015 | גראנט קארדון
תעשיית היח"צ מתה עבורי

האם אתם מחפשים אחר חברת יחסי ציבור שתסייע לכם להפוך למוכרים? כיום יש כל כך הרבה טכנולוגיה וכל כך הרבה פלטפורמות זמינות כך שלשכור חברת יח"צ אפילו לא שווה את זה. כל כולו של משחק תעשיית יחסי הציבור השתנה וזו תעשייה מתה. יח"צ הם מתים עבורי!

האם אתם מחפשים אחר חברת יחסי ציבור שתסייע לכם להפוך למוכרים? כיום יש כל כך הרבה טכנולוגיה וכל כך הרבה פלטפורמות זמינות כך שלשכור חברת יח"צ אפילו לא שווה את זה. כל כולו של משחק תעשיית יחסי הציבור השתנה וזו תעשייה מתה. יח"צ הם מתים עבורי!

 

ישנם יותר מ-800 ערוצים בטלוויזיה, אלפי ערוצי רדיו בלוויין וענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל+, לינקדאין, מירקאט, פריסקופ, בלאב, בלוגים וכל הפלטפורמות האחרות. אין חברת יח"צ שמניחה אתכם בכל ערוץ חברתי אפשרי ובכל שידור שתוכלו להיות בו.

 

חברות יח"צ יכולות להיות עצלניות ולתרץ יותר מדי תירוצים. הן פשוט לא יכולות לעמוד בקצב.

 

אני נתתי לחמש חברות יח"צ שונות שנה לכל אחת להניב עבורי תוצאות. בו זמנית, השתמשתי בטכנולוגיה חינמית וזמינה עבור כולם.

 

כל אחת מהחברות הייתה מלאת תקווה, נרגשת ומלאת אמונה שתוכל להעניק לי תוצאות טובות יותר מכל אחת אחרת. נפגשנו בביתי או לארוחת צהריים, סיפרתי להם את הסיפור שלי והם שאלו אותי מה מטרתי האידאלית. הם דיברו הרבה מאוד על בוקר טוב אמריקה, טודיי שואו, CNN, MSNBC, פוקס ניוז.

 

לאחר מכן חתמתי על חוזה והם הבטיחו לחזור אליי על בסיס שבועי לבדוק את מצבי בנוגע לחדשות הנוכחיות ותוכן. הצפתי אותם בכמויות אדירות של תוכן רלוונטי וכבר יכולתי לראות את המבט ההמום והמבולבל על פניהם. בתוך שבועיים הם כבר ויתרו על העדכונים השבועיים והתחילו לתת לי את התירוצים הרגילים כמו "הגשנו להם הצעה אתמול, זה יהיה מעליב להתקשר אליהם שוב היום."

 

אתם יכולים להפוך למכונת יחסי ציבור מאסיבית של עצמכם בארבעה שלבים:

 

1. קחו פיקוד על יחסי הציבור שלכם.

 

ראשית, עליכם להתחייב ללקיחת פיקוד על יחסי הציבור שלכם. אני מפרסם סרטונים ביוטיוב באופן קבוע, מפציץ את טוויטר כמו בריון ודופק על כל פלטפורמה חברתית אחרת שזמינה עבורי. אדם אחד המחויב למטרה שלו עצמו ומשיג הכרה על זה הוא יותר חשוב ועוצמתי מאשר חברת יח"צ שלמה שאין לה שום מחויבות אמיתית.

 

2. עשו רשימה של כל קו תקשורת שתוכלו לדחוף אליו תוכן.

 

אני פירסמתי מעל 1,900 סרטונים ביוטיוב עם יותר מ-14.6 מיליון צפיות, שידרתי יותר מ-1,000 שידורים במירקאט, פריסקופ ו- Facebook Mentions, פירסמתי כמעט 70,000 ציוצים ואני מתדפק על הדלתות של כל פלטפורמה אחרת שזמינה עבורי. כל זאת בזמן שחברת היח"צ המקושרת היטב שיודעת כל כך הרבה על יחסי ציבור לא מצליחה אפילו להשיג לי ראיון- אני מייצר את החדשות בזמן שהם מתרצים תירוצים.

 

3. עשו רשימה של מה שתוכלו לדחוף אל הקווים האלו.

 

ברגע שביססתם את קווי התקשורת הללו לדחוף אליהם תוכן, עליכם לדעת איזה סוג של תוכן להכניס. שמרו על תוכן מגוון, סדרתי ורציני- חזרה על אותו מסר פעם אחר פעם תביא אתכם אל אותו המקום כמו יזמים כושלים אחרים: פשיטת רגל.

 

אני הבנתי שחברת היח"צ הטובה ביותר שאוכל למצוא היא אני. רק אני יודע כיצד לקדם את עצמי במדויק לאנשים הנכונים, ברמת הפעולה הנכונה ועם המסר הנכון כדי להשיג את רצוני.

 

אתם רוצים יח"צ?אתם חייבים להפוך למכונת היח"צ, ליצור את הסיפור, את החדשות ואת ההתלהבות ואז להפיץ את הסיפור שלכם בכל כלי תחבורה אפשרי כדי להודיע לעולם.

 

4. צרו תוכן על בסיס יומיומי כדי להביא כל אחד מהקווים אל הציבור.

 

אדם אחד המחויב להשגת הכרה הוא תחנת כוח השווה לחברת יח"צ שלמה שאין לה שום מחויבות ממשית אליכם, למותג שלכם או לרעיון שלכם. כדי להפוך למאסיבי אני יוצר תכסיסי מדיה משלי על ידי צפייה בחדשות וקפיצה על סיפורים חמים.

 

לדוגמה, כאשר דונלד טראמפ הפך לסיפור תקשורתי מוביל, אני יצרתי סרטונים, כתבתי מאמרים ובלוגים ועשיתי פעלולים כדי לנצל את הבאזז. שמתם לב איך טראמפ מפקד על התקשורת? הוא מכונת יח"צ. אין לו חברת יח"צ שעושה עבורו את העבודה. יש לו אנשים שעושים את השיחות, אבל הוא המכונה.

 

אדם אחד המחויב להביא הכרה לחלומו, למוצר או לרעיון שלו שווה יותר מהתחייבות מאולצת מחברת יח"צ שכל רצונה הוא לקבל את הצ'ק החודשי שלה.

 

השבוע אני אגיע לכ-20 מיליון איש דרך מדיה חברתית, פודקאסטים, מאמרים ושידורים חיים. זה גדול יותר מכל הקהל שפוקס ביזנס או MSNBC יגיעו אליו אי פעם בראיון של 10 דקות, שאגב, הם לעולם לא יתנו לי.

 

רק אתם מכירים את הסיפור המלא והמתפתח שלכם, של המותג ושל החברה שלכם. אנשים נכשלים כיוון שהם נכשלים בהבאת תשומת לב לעצמם. אנשים שוכרים חברות יח"צ ואז נכשלים שוב כי חברות יח"צ למעשה אבודות בעולם שאינו קיים יותר. היח"צ של אתמול הוא לגמרי מגוחך, אלא אם כן אתם פשוט רוצים להוסיף אותו למה שאתם כבר עושים בשביל תמיכה נוספת או כדי לכסות שיחות טלפון.

 

לכל אנשי היח"צ שעלולים להתנגד למסר הזה: אני מאתגר אתכם להשיג לי יותר יחסי ציבור השבוע ממה שאני יכול להשיג לעצמי. אחרת, אתם מתים עבורי. המשמעות של תוצאות ביחסי ציבור אינה להשיג למישהו ראיון בטודיי שואו ו-CNN פעם אחת ושום דבר אחר במשך שנה. הוכיחו שאני טועה.

 

אני מחכה לשיחה מכם אם אתם באמת עדיין משתמשים בטלפון: 310-777-0255.

תגובות

1. חניתה | 18 אוקטובר 2015

כותרת נהדרת אבל...

במיוחד כיום, כאשר יש ריבוי של ערוצי תקשורת דרכם אפשר להגיע ללקוח הפוטנציאלי, יש מקום רב יותר למי שיודע לנווט בסבך על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אל תניחו שאתם כל יכולים: גם לפתח, גם למכור, לגבות כספים, לעסוק בהנח"ש וכו'. היעזרו באנשי מקצוע וקיבעו איתם מדדים ברורים להצלחה . התוצאות תגענה!


2. יותם | 18 אוקטובר 2015

קל לו להגיד...

יש לו מאות אלפי עוקבים בפלטפורמות שונות. לחברה צעירה שמנסה לפרוץ לשוק חדש הסיכוי להגיע לכ"כ הרבה אנשים הוא אפסי, והסיכוי הכי טוב לעשות כן הוא דרך פרסום במדיה שפונה לקהל רחב.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.