15 אוקטובר 2015 | מערכת StartIsrael
הכירו את תכנית ההאצה EuropeanPioneers

תכנית האצה שהיא יוזמה של הנציבות האירופאית, אשר רותמת לטובתה את היתרונות שיש לקהילות יזמות שונות באירופה להציע לסטרטאפים מרחבי היבשת, מבלי שהם נדרשים להעתיק את מקום פעילותם. שוחחנו עם מרטין ובר, מנהל תכנית EuropeanPioneers, כדי ללמוד עוד על התכנית ועל הקשר שלה לתל אביב, רגע לפני שיגיעו משתתפי המחזור השני לביקור בארץ.

תכנית האצה שהיא יוזמה של הנציבות האירופאית, אשר רותמת לטובתה את היתרונות שיש לקהילות יזמות שונות באירופה להציע לסטרטאפים מרחבי היבשת, מבלי שהם נדרשים להעתיק את מקום פעילותם.

שוחחנו עם מרטין ובר, מנהל תכנית EuropeanPioneers, כדי ללמוד עוד על התכנית ועל הקשר שלה לתל אביב, רגע לפני שיגיעו משתתפי המחזור השני לביקור בארץ.

 

 

ספר לנו בבקשה על התכנית EuropeanPioneers

EuropeanPioneers היא תכנית אקסלרטור בברלין, המשקיעה עד 200,000 אירו ללא מטרת רווח כלל בסטארט-אפים מתחומי המדיה והתוכן, כמו גם בתחום העיר החכמה. הצוותים מרוכזים בעיקר בתל אביב, ברלין, ולונדון (שאלו הן הערים בהן התוכנית מתקיימת). EuropeanPioneers היא יוזמה בשם הנציבות האירופית.

 

 

מה הייחוד של תכנית האקסלציה שלכם לעומת תכניות אחרות?

התכנית לא רק משקיעה סכום גבוה באופן משמעותי בכל סטארט-אפ (200,000 אירו בממוצע), אלא נוסף לכך אינה לוקחת מהם רווח לעצמה בשום פנים ואופן. כמו כן, הסטארט-אפים אינם נדרשים לעשות רילוקיישן. הם יכולים להישאר בשוק הביתי שלהם ולהשתתף בשבועות האימון אותם אנו מארגנים בלונדון, ברלין ותל אביב. בדרך זו, הם יכולים למנף יותר קהילות יזמות מאשר רק אחת.

 

האם התכנית מתמקדת בתחומים ספציפיים?

כצוות, שמנו את הפוקוס שלנו על שירותי העיר החכמה, הכוללים מוצרי IoT השייכים לחומרה, ועל מדיה ותוכן, הכוללים טכנולוגיות השייכות למונטיזציה וחוויות משתמש. טווח הסטארט-אפים שלנו נע מהצעת פתרונות חקלאות תוך-ביתיים ואספקת למידה אלקטרונית של אלגוריתמים, למסרוני מוזיקה, מיצוב מוצרי פנים ואפליקציות בישול.

 

ספר לנו בבקשה על הצוותים שמשתתפים בתכנית ותחומי העיסוק שלהם

בכל מחזור של התכנית משתתפים 12 או 13 סטארט-אפים. ניתן ללמוד הכל על הצוותים שלנו כאן: http://europeanpioneers.eu/en/our_startups.html.

הצוותים מגיעים מדיסציפלינות, קהילות יזמות ורקעים מגוונים, כך שאנו גאים מאוד בסט הצוותים המגוון מאוד הזה.

 

 

מדובר במגוון אקלקטי של צוותים - האם יש קו מנחה משותף שאתם יכולים לזהות בין כולם?

כל הצוותים הגיעו לתכנית עם משהו שלא כל האקסלרטורים יכולים לדרוש: משיכה. 13 הסטארט-אפים שקיבלנו מתוך כמעט 700 בקשות הצטרפות, הם כולם די מתקדמים בשלבי ההתפתחות שלהם. מכאן שהמוצר נמצא בבדיקה בשוק (או שכבר נבדק). זו הסיבה שהצוותים יותר מתקדמים מבכל תכנית אקסלרציה רגילה אחרת. יתרה מזאת, אנחנו מנסים לדחוף את הסטארט-אפים יותר ויותר לנתינת תוקף להתאמת מוצר-שוק שלהם כדי להביא אותם למצב של "בשלים להשקעה"!

 

 

האם יש הישגים מיוחדים שהצוותים הגיעו אליהם במהלך התכנית שלכם שתרצה להרחיב עליהם?

ישנם כמה צוותים שגייסו כבר סכום משמעותי. למשל, שני צוותים הצליחו לגייס כבר את סבב א' שלהם (בסביבות 2 מיליון אירו) שזה דבר גדול בשביל התכנית. צוותים אחרים הבטיחו עסקאות גדולות עם תאגידים מובילים באירופה שמעניקים רשיונות לטכנולוגיות של הצוותים (כמו דיסני, מטרו גרופ). צוותים אפילו כבר פתחו משרדים בעמק הסיליקון והתקבלו לקרנות הון סיכון מובילות, כמו קבוצת הצוותים האחרונה שלנו שזה עתה סיימה את קורס הקיץ של Ycombinator.

 

מה מתוכנן בביקורכם הקרוב בתל אביב?

בסיסיהם של כל הסטארט-אפים הם בברלין, לונדון או תל אביב. על מנת לאפשר לכל הסטארט-אפים להיכנס לאקוסיסטם הביתי של האחרים, זה אך טבעי לארגן "שבוע אימון" בתל אביב. גרתי בתל אביב למשך זמן רב ואני מכיר את האקוסיסטם היזמי טוב מאוד, כך שזו הזדמנות נהדרת להחזיר לחיים את רשת המנטורים והמשקיעים שלי. התכנון הוא לשמוע הרצאות ממומחים מובילים בתחומם בשעות הבוקר ופגישות עם מנטורים אחר הצהרים. השבוע יסתיים בסשן הגשה למשקיעים בבוקר יום חמישי, ה-22 לאוקטובר בקמפוס גוגל.

 

עם מה אתה מצפה שיצאו הצוותים מהביקור בתל אביב ומן התכנית בכלל?

אני מצפה מהצוותים לבנות מערכות יחסים חדשות וארוכות טווח, ללמוד על החוצפה הישראלית ולהשתמש בטיול כקרקע להתפתחות העסקית.

 

מה לדעתך הייחוד של האקוסיסטם התל-אביבי והישראלי, לעומת מקומות אחרים באירופה?

תל אביב בולטת בהחלט מול קהילות יזמות אחרות. במיוחד בנכונות לעזור ולתמוך שהיא פשוט מדהימה. כמות הפידבקים החיוביים שקיבלתי ממנטורים וממשקיעים כאחד היא אדירה. האקוסיסטם היזמי הצפוף הוא זה שעושה את אומת הסטארט-אפ. אבל זה ברור מאליו שלתל אביב כאזור מטרופוליטן יש תמיכה חזקה מתאגידי ההייטק האמריקאים הגדולים. זהו מניע עצום עבור יזמי טכנולוגיה. יתרה מזאת, המימון הזמין הוא דלק משמעותי עבור האקוסיסטם. שני אלו הם דברים שעדיין חסרים לברלין. ולבסוף, החוצפה הישראלית היא בהחלט ייחודית.

 

בניגוד לתכניות האצה אחרות אשר להן "בסיס אם" אחד, התכנית שלכם מתבזרת מלכתחילה בין שלושה מוקדים - ברלין, לונדון ות"א וגם הצוותים מציגים מגוון של מדינות מוצא ומדינות בהן הם פועלים. האם ניתן לומר שהתכנית שלכם פועלת במידה מסויימת ליצירת אקוסיסטם גלובלי אחד גדול שאינו מופרד בגבולות גיאוגרפיים?

בהחלט, זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לבנות. למה לא לשלב את הדברים הטובים שבכל אקוסיסטם? השוק האירופי הוא ענק (ואסור שיישכח על ידי סטארט-אפים ישראלים הנוטים לעבר אמריקה) ומציע בריכה ענקית לכשרונות. עלות המחייה היא טובה בהרבה מאשר בתל אביב או בלונדון. אחרי הכל, סטארט-אפים צריכים לחשוב גלובלית על מנת להצליח. לכן, תוכנית גלובלית מאפשרת לסטארט-אפ למנף קהילות יזמות רבות בו זמנית. ולבסוף, הדרך של "עשיית עסקים" היא שונה מאוד מעיר לעיר. אבל שיתוף הפעולה שהטמענו בעזרת התוכנית בקרב היזמים הוא מדהים.

 

כיצד ניתן לעקוב אחרי התכנית, הצוותים ולקבל עוד מידע על ביקורכם הקרוב בת"א?

אנחנו שמחים לארח עוד מנטורים! כל מי שיש לו משהו לשתף בו את הצוותים שלי יכול להשיג אותי במייל [email protected]. גלעד נס יארח אותנו באקסלרטור MindCET ב-20 באוקטובר ודב רוזנברג יארח אותנו במשרד עו"ד GKH ב-21 באוקטובר. פגישות המנטורינג מתוכננות לאחר הצהרים. משקיעים יכולים לפנות ולהצטרף לאירוע ההגשה בקמפוס גוגל ב-9:00.

כדי ללמוד עוד על הצוותים היכנסו לאתר שלנו:  http://europeanpioneers.eu/en/our_startups.html

או עקבו אחרינו בערוצי המדיה החברתית:

https://twitter.com/EUPioneers

https://www.facebook.com/EuropeanPioneers

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.